F1: Η Red Bull πηγαίνει«All-In» με τις αναβαθμίσεις του RB21 για την πρεμιέρα του GP Αυστραλίας.
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Pierre Waché, δήλωσε ότι η ομάδα ρίχνει «όλα τα χαρτιά της» με την έναρξη της νέας σεζόν της F1 για το 2025.
Το αυτοκίνητο του 2025, RB21, σηματοδοτεί μια διαφορετική προσέγγιση από την ομάδα του Milton Keynes. Στόχος της αυστριακής ομάδας είναι να καταφέρει να βγάλει τη μέγιστη δυνατή απόδοση στην τελευταία χρονιά των ισχυόντων κανονισμών ground effect.
F1: «Το RB21 προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στο setup»
Μετά από μια δύσκολη σεζόν με το RB20, το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο η Red Bull θα μπορέσει να κάνει ανταγωνιστικό το νέο της μονοθέσιο. Ο Verstappen έχει εκφράσει την ικανοποίησή του για την αίσθηση του αυτοκινήτου, αλλά έχει επίσης παραδεχτεί ότι χρειάζεται αρκετή δουλειά για την πλήρη εκμετάλλευση της απόδοσής του, ενώ δεν θεωρεί καθόλου δεδομένη τη νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.
Ο Pierre Waché, αρχιτέκτονας του νέου μονοθεσίου, εξήγησε ότι το RB21 έχει σχεδιαστεί με στόχο όχι μόνο τη μέγιστη δυνατή απόδοση, αλλά και τη μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση από τους οδηγούς.
«Δεν είναι τόσο απλό, καθώς η μέγιστη κάθετη δύναμη δεν εξαρτάται μόνο από μία μεταβλητή», δήλωσε αποκλειστικά στο PlanetF1.com.
«Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο σύστημα, που δεν σχετίζεται μόνο με την αεροδυναμική, αλλά και με την ανάρτηση και τη συνολική κινηματική του μονοθεσίου. Στόχος είναι η εξομάλυνση της απόδοσης, ώστε να είναι πιο προβλέψιμο για τον οδηγό.»
RB21: Ένα πιο προβλέψιμο μονοθέσιο
Ο Waché παραδέχτηκε ότι, ακόμα και με έναν οδηγό του διαμετρήματος του Verstappen, το RB20 είχε φτάσει στα όρια της ικανότητάς του. Η νέα φιλοσοφία σχεδιασμού έχει στόχο να βοηθήσει τόσο τον πρωταθλητή όσο και τον νέο του συμπαίκτη.
«Ο οδηγός είναι μέρος του συστήματος. Αν το αυτοκίνητο έχει πιο ομαλή απόδοση, τότε είναι πιο εύκολο για κάθε οδηγό να το εκμεταλλευτεί στο μέγιστο.»
Η αλλαγή αυτή αναμένεται να ωφελήσει ιδιαίτερα τον Lawson, ο οποίος αντικαθιστά τον Sergio Perez μετά από μια απογοητευτική χρονιά για τον Μεξικανό.
«Θα βοηθήσει τον δεύτερο οδηγό . Αν κάνουμε το μονοθέσιο πιο φιλικό προς τον οδηγό, θα έχει περισσότερη ελευθερία στο setup και θα μπορεί να το προσαρμόσει στο στυλ οδήγησής του.»
Red Bull: Αναβαθμίσεις από τον πρώτο αγώνα
Η Red Bull παρουσίασε κάποιες αναβαθμίσεις στο RB21 κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας δοκιμών, όπως ένα ανασχεδιασμένο εμπρός φτερό και ρύγχος, τα οποία αρχικά προορίζονταν για την Αυστραλία, αλλά τελικά έφτασαν νωρίτερα ώστε να μπορέσουν να αξιολογηθούν από τους οδηγούς
Με το όριο στα budget να είναι παράγοντας που περιορίζει τις αναβαθμίσεις που μπορεί να κάνει η Red Bull, η διαχείριση των πόρων θα είναι κρίσιμη και φέτος, καθώς οι ομάδες πρέπει να ισορροπήσουν ανάμεσα στην «εξέλιξη» του ισχύοντος μονοθέσιου καθώς και την προετοιμασία για τους νέους κανονισμούς του 2026.
Waché: «Όλα για τη νίκη, αλλά η προετοιμασία για το 2026 έχει ήδη ξεκινήσει»
Όπως τόνισε ο Waché, η απόφαση για το πότε θα μετατοπιστεί η εστίαση στο 2026 εξαρτάται από την ανταγωνιστικότητα του RB21:
«Αν έχουμε την ευκαιρία να κερδίσουμε το πρωτάθλημα, θα τα δώσουμε όλα. Αλλά η εξέλιξη του μονοθεσίου του 2026 έχει ήδη ξεκινήσει.»
Αυτό σημαίνει ότι, όσο πιο δυνατή είναι η Red Bull φέτος, τόσο πιο αργά θα μεταφέρει το επίκεντρο της προσοχή της στο 2026 και τους νέους κανονισμούς. Ωστόσο, όπως και το 2021, η ομάδα πρέπει να βρει τη σωστή ισορροπία ώστε να μην υπονομεύσει τη μελλοντική της επιτυχία.
«Η πρόκληση είναι να διαχειριστούμε σωστά τη χρήση των διαθέσιμων πόρων – αεροδυναμικής σήραγγας και CFD – ώστε να αναπτύσσουμε και το φετινό και το επόμενο μονοθέσιο χωρίς να χάνουμε ανταγωνιστικότητα.»
Με την έναρξη της σεζόν, το μεγάλο ερώτημα είναι αν η Red Bull θα μπορέσει να διατηρήσει την κυριαρχία της ή αν οι αντίπαλοί της θα εκμεταλλευτούν τις αλλαγές για να τη φτάσουν.
Δείτε επίσης

Τι σημαίνει το λαμπάκι με το θαυμαστικό μέσα στον κύκλο στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Volkswagen: «Δεν θα φτιάξουμε πότε ένα Scirocco SUV»

F1: Η Red Bull ταυτοποιεί το μεγάλο πρόβλημα της μετά την ήττα στην Αυστραλία

F1: Τα δεδομένα πίσω από το MCL39 , τον πύραυλο της McLaren

5 σημάδια που σου λένε ότι πρέπει να αλλάξεις τους σωλήνες στο ψυγείο κινητήρα
