Το πιο γρήγορο αυτοκίνητο όλων των εποχών: Ποιο μοντέλο φέρει αυτό τον τίτλο και γιατί η απάντηση δεν είναι όσο απλή όσο φαίνεται.
Από την αρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κατασκευαστές συναγωνίζονται για τον τίτλο του πιο γρήγορου αυτοκινήτου. Ωστόσο, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι τόσο απλή, καθώς εξαρτάται από το πώς ορίζεται η έννοια του «γρήγορου». Άλλοτε μιλάμε για την τελική ταχύτητα, άλλοτε για την επιτάχυνση ή ακόμα και για την απόδοση σε πίστα.
Ποιο είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο όλων των εποχών

Αν αναζητούμε το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας, τότε το Thrust SSC κατέχει τον τίτλο. Το 1997, έγινε το πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο που ξεπέρασε το φράγμα του ήχου, καταγράφοντας ταχύτητα 1.227,9 χλμ/ώρα. Ωστόσο, το Thrust SSC περισσότερο μοιάζει με αεροπλάνο χωρίς φτερά παρά με αυτοκίνητο.
Το ταχύτερο «κανονικό» αυτοκίνητο

Αν μιλάμε για αυτοκίνητα παραγωγής, τότε η Bugatti διατηρεί την πρωτοκαθεδρία. Το Chiron Super Sport 300+ έφτασε 490,48 χλμ/ώρα. Ανταγωνιστές όπως η Koenigsegg και η SSC προσπαθούν να καταρρίψουν αυτό το ρεκόρ.
Το αυτοκίνητο με την καλύτερη επιτάχυνση
Η απόλυτη επιτάχυνση ανήκει στους Top Fuel dragsters, τα οποία διαθέτουν δεκαψήφιο αριθμό ιπποδύναμης. Η Brittany Force κατέχει το ρεκόρ, φτάνοντας τα 338,94 mph (545,6 km/h) σε μόλις 3,641 δευτερόλεπτα.

Σε επίπεδο αυτοκινήτων παραγωγής, το Dodge Challenger SRT Demon 170 είναι το ταχύτερο σε επιτάχυνση, με 0-96 km/h)σε μόλις 1,66 δευτερόλεπτα. Ενώ, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ρεκόρ ανήκει στην Porsche Taycan Turbo GT με 1,89 δευτερόλεπτα.

Το ταχύτερο αυτοκίνητο σε πίστα
Αναμφίβολα, τα μονοθέσια της F1 είναι τα ταχύτερα σε αγωνιστικές πίστες. Ο Lewis Hamilton κατέχει το ρεκόρ της υψηλότερης μέσης ταχύτητας γύρου με 164,267 mph (264,36 km/h) στη Monza το 2020.

Για κλειστού τύπου αγωνιστικά αυτοκίνητα, το ρεκόρ ανήκει στην Porsche 919 Hybrid Evo, με χρόνο 5:19.55 στη Nürburgring Nordschleife. Το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ίδια πίστα είναι η Mercedes-AMG One με 6:29.09.
Δείτε επίσης

Τι σημαίνει το λαμπάκι με το θαυμαστικό μέσα στον κύκλο στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Volkswagen: «Δεν θα φτιάξουμε πότε ένα Scirocco SUV»

F1: Η Red Bull ταυτοποιεί το μεγάλο πρόβλημα της μετά την ήττα στην Αυστραλία

F1: Τα δεδομένα πίσω από το MCL39 , τον πύραυλο της McLaren

5 σημάδια που σου λένε ότι πρέπει να αλλάξεις τους σωλήνες στο ψυγείο κινητήρα
