Περισσότερο ζωντανές επιδόσεις, αμμεσότερη απόκριση στο γκάζι, πιο σπορτίφ ήχος, είναι αυτά που λίγο ή πολύ γλυκοκοιτάζει κάθε οδηγός με βελτιωτικές ανησυχίες.
Υπάρχουν ακόμα και στις μέρες μας, αρκετοί ανήσυχοι οδηγοί, που επιζητούν το κάτι παραπάνω απο τις εργοστασιακές επιδόσεις του αυτοκινήτου τους. Είτε για να ξεχωρίζουν απο τους “πληβείους” , είτε για να ανεβάζουν περισσότερο τα ποσοστά της αδρεναλίνης στο αίμα τους. Με μικρό κόστος, ο “φιμωμένος” καταλυτικός κινητήρας, μπορεί να αποκτήσει σε πρώτο στάδιο, μέχρι και 15 κρυμμένα άλογα! Οτιδήποτε παραπάνω είναι μαρκετίστικες υποσχέσεις.
Έτσι αυτοί οι ανήσυχοι ιδιοκτήτες, με βασικό όρο να μην χαλάσουν την ομοιογένεια στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αποφασίζουν να παρέμβουν περιφερειακά του κινητήρα σε πρώτο στάδιο, για να πάρουν πίσω αυτά τα λίγα αλλά σημαντικά χαμένα άλογα, δίχως όμως να στεγνώσει και το πορτοφόλι τους.
Βελτιώνοντας την ανάσα του κινητήρα
Τα εργοστασιακά χάρτινα φίλτρα αέρα στην εισαγωγή του κινητήρα, διαθέτουν μικρούς πόρους, με αποτέλεσμα να μπουκώνουν γρήγορα απο σκόνη και σωματίδια μετά απο κάποια χιλιόμετρα και έτσι το αυτοκίνητο να μην “τραβάει” στο δρόμο.
Την λύση, μας δίνουν τα “ελεύθερα” φίλτρα απο την αγορά του after market, τα οποία είναι κατασκευασμένα απο πολλαπλά στρώματα πολυουρεθάνης ή συνθετικής γάζας, έχουν θεωρητικά απεριόριστα χρόνια ζωής αφού μπορείς να τα ξεπλύνεις και να τα επανατοποθετήσεις, έχουν μεγαλύτερους πόρους και επομένως φέρνουν περισσότερο καθαρό αέρα στην εισαγωγή της πεταλούδας του γκαζιού, που έχει σαν αποτέλεσμα την καλύτερη απόκριση στο γκάζι όπως και πιο “γεμάτες” επιδόσεις ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές.
Το κέρδος σε ισχύ πάνω στο δυναμόμετρο, είναι περίπου + 2-3 ίπποι ανάλογα τα χαρακτηριστικά του κινητήρα. Υπάρχουν σε δύο τύπους: στα φίλτρα με ίδιες διαστάσεις με τα εργοστασιακά και στις φιλτροχοάνες, τις οποίες μπορούμε να βρούμε τόσο μεμονωμένα, όσο και σε μέσα σε πολυεστερικό περίβλημα τύπου “σκούπας”. Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε κέρδος το μηδενικό “πνίξιμο” στην απόκριση του γκαζιού με οποιοδήποτε φορτίο.
Ηλεκτρονική διαχείριση – “Τσιπάρισμα”
Στα σημερινά αυτοκίνητα με καταλυτική κουλτούρα, που ακολουθούν δια ροπάλου τις αυστηρές νόρμες περί απαγορευμένων ρύπων αλλά και οικονομίας, είναι φυσικό το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, να είναι ρυθμισμένο ανάλογα.
Με αποτέλεσμα, εύρρωστα πολλές φορές μοτέρ, να είναι “φιμωμένα” προς χάριν της πολιτισμένης λειτουργίας. Η επαναχαρτογράφηση του εγκεφάλου ή αλλιώς “τσιπάρισμα”, με νέες παραμμέτρους ιδιαίτερα σε αβάνς (προπορεία-αργοπορία), ποσότητα καυσίμου, αλλά και μετατόπιση του κόφτη στροφών υφηλότερα, αποτελεί μονόδρομο, ώστε να ζωηρέψει ο “κλειδωμένος” απο το εργοστάσιο κινητήρας.
Έτσι οι ειδικοί προγραμματιστές, επεμβαίνουν στους χάρτες λειτουργίας όπου είναι αποθηκευμένες οι εντολές του κατασκευαστή, αφυπνίζοντας τον κινητήρα με κέρδος έως +8 άλογα και καλύτερες καμπύλες απόδοσης στο δυναμόμετρο
Εκπνοή
Για να δουλέψουν σε συνεργασία τα παραπάνω, είναι απαραίτητο να βελτιώσουμε και την εκπνοή του κινητήρα δηλαδή την εξάτμιση. Μπορούμε λοιπόν απο τον καταλύτη και πίσω, να επιλέξουμε μια επώνυμη ή χειροποίητη κατασκευή με νεο σωλήνα, μεσαίο και τελικό σιλανσιέ (καζανάκι), τα οποία θα είναι ελέυθερης διατομής με λιγότερα διαφράγματα στο εσωτερικό τους, έτσι ώστε τα νέα καυσαέρια να μην “φρενάρουν” την απόδοση του κινητήρα, αλλά να έχουν γρήγορη ροή προς τα έξω, χωρίς όμως να χαθεί ο “παλμός” στο back pressure του συστήματος.
Για τους περισσότερο απαιτητικούς που μπορεί να θέλουν να διαθέσουν επιπλέον χρήματα, υπάρχουν και οι συρμάτινοι καταλύτες αντί για τους εργοστασιακούς κεραμικούς, οι οποίοι παρέχουν περισσότερη ελέυθερη ροή. Κέρδος απο όλη την επανασχεδιασμένη after market εξάτμιση, έως +5 άλογα!
Στο δια ταύτα!
Με σχετικά χαμηλό κόστος σε αυτό το πρώτο στάδιο βελτίωσης, δίχως να υπάρξουν παρενέργειες και εφόσον δεν μεταβάλλονται οι βασικές παράμμετροι λειτουργίας του κινητήρα, το κέρδος σε ισχύ θα είναι στην καλύτερη περίπτωση και ανάλογα το μοτέρ απο 15 έως 20 ίππους.
Εκείνο που σίγουρα θα εκτιμήσει ο οδηγός του, είναι η αμμεσότητα στην απόκριση, η βελτιωμένη ροπή και η “σπιρτάδα” στις επιδόσεις, τόσο απο στάση, όσο και στις ενδιάμεσες ρεμπρίζ με μοναδικό αντίτιμο, την υψηλότερη έως και 25% κατανάλωση καυσίμου, ανάλογα το βάρος του πέλματος στο δεξί πεντάλ. Καλή επιτυχία!