Ελαστικά αυτοκίνητου: Τα σημάδια που σου λένε ότι έχεις απώλεια πίεσης που δεν έχεις καταλάβει

Ελαστικά αυτοκίνητου: Τα σημάδια που σου λένε ότι έχεις απώλεια πίεσης που δεν έχεις καταλάβει

Ελαστικά αυτοκίνητου: Πώς να καταλάβεις ότι τα λάστιχα του αυτοκινήτου σου χάνουν σιγά-σιγά αέρα και ποια είναι τα σημάδια που σου το λένε.

Όταν μιλάμε για απώλεια πίεσης αναφερόμαστε σε μια μικρή τρύπα στο πέλμα που επιτρέπει στον αέρα να διαφεύγει σταδιακά από το ελαστικό. Συνήθως προκαλείται από μικρά καρφιά ή άλλα αιχμηρά αντικείμενα που έχουν κολλήσει στο πέλμα του ελαστικού. Μπορεί επίσης να συμβεί αν περάσεις με ταχύτητα από λακκούβα ή αν η ζάντα σου είναι σκουριασμένη ή χτυπημένη, αν και αυτό είναι πιο σπάνιο.

Τα ελαστικά, κατά κανονά, είναι ανθεκτικά και έχουν αέρα υψηλής πίεσης, οπότε ακόμα και αν υπάρχει κάποια μικρή τρύπα, παραμένει κλειστή τις περισσότερες φορές. Ωστόσο, λόγω του αυξημένου φόρτου της οδήγηση (π.χ. κατά το φρενάρισμα, την επιτάχυνση ή τις απότομες στροφές), η τρύπα μπορεί να ανοίγει και να αφήνει μικρές ποσότητες αέρα να διαφεύγουν σταδιακά.

Αυτό το σενάριο δεν θα σου προκαλέσει άμεσα πρόβλημα, ωστόσο με το να αγνοήσεις το γεγονός πως έχεις απώλεια πίεσης, η μικρή τρύπα μπορεί να εξελιχθεί σε μεγαλύτερο σκίσιμο ή ακόμα και ξαφνικό σκάσιμο του ελαστικού. Επιπλέον, τα ελαστικά με χαμηλή πίεση κάνουν το αυτοκίνητό σου πιο επιρρεπές σε βλάβες, αυξάνουν την απόσταση φρεναρίσματος και επηρεάζουν το σύστημα διεύθυνσης.

Σημάδια που δείχνουν ότι έχεις αργή απώλεια αέρα στα ελαστικά του αυτοκινήτου σου

1. Ένα ελαστικό χρειάζεται συχνότερα αέρα από τα άλλα
Αν παρατηρείς ότι ένα από τα ελαστικά σου χάνει αέρα πιο συχνά από τα υπόλοιπα, πιθανότατα υπάρχει αργή απώλεια αέρα. Έλεγξε αν υπάρχει κάποιο μικρό καρφί ή άλλο αντικείμενο σφηνωμένο στο πέλμα.

2.Το αυτοκίνητο τραβάει προς τη μία πλευρά
Αν, οδηγώντας σε ευθεία με ασφαλή ταχύτητα, αφήσεις για λίγο το τιμόνι και το αυτοκίνητο τείνει να παρεκκλίνει αριστερά ή δεξιά, υπάρχει πιθανότητα το ένα ελαστικό να έχει χαμηλότερη πίεση. Προσοχή όμως, αυτό μπορεί να οφείλεται και σε λάθος ευθυγράμμιση των τροχών.

3. Το τιμόνι δονείται
Ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση γίνεται ασταθές και μπορεί να υπερθερμανθεί κατά την οδήγηση. Αν νιώθεις κραδασμούς στο τιμόνι, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες, είναι πιθανό η αιτία να είναι η αργή απώλεια αέρα.

4. Το αυτοκίνητο δεν ανταποκρίνεται όπως πριν
Αν το τιμόνι φαίνεται πιο «βαρύ» ή η ανάρτηση πιο σκληρή από ό,τι συνήθως, αξίζει να ελέγξεις την πίεση των ελαστικών.

Πότε πρέπει να ελέγχεις τα ελαστικά σου;

Οι κατασκευαστές ελαστικών συνιστούν να ελέγχεις την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά το μήνα, ακόμα και αν δεν έχεις κάποια υποψία για πρόβλημα. Τα ελαστικά χάνουν αέρα φυσιολογικά με την πάροδο του χρόνου, οπότε ο τακτικός έλεγχος είναι σημαντικός.

Εάν υποψιάζεσαι αργή απώλεια αέρα, ακολούθησε τα παρακάτω βήματα πριν ξαναβγείς στον δρόμο:

  •  Κάνε έναν οπτικό έλεγχο και δες αν κάποιο ελαστικό φαίνεται πιο ξεφούσκωτο από τα άλλα.
  •  Ψάξε για καρφιά, γυαλιά ή άλλα αντικείμενα που μπορεί να είναι σφηνωμένα στο πέλμα.
  •  Χρησιμοποίησε ένα μανόμετρο για να μετρήσεις την πίεση ή επισκέψου ένα βενζινάδικο για να το ελέγξεις.

Τι να κάνεις αν έχεις αργή απώλεια αέρα;

Αν εντοπίσεις το πρόβλημα, το επόμενο βήμα είναι να επισκεφθείς ένα συνεργείο.

Γενικά:

  • Εάν η τρύπα προκλήθηκε από ένα μικρό καρφί ή βίδα, το ελαστικό συνήθως μπορεί να επισκευαστεί χωρίς να χρειαστεί αντικατάσταση. Ο τεχνικός θα αφαιρέσει το αντικείμενο και θα τοποθετήσει ένα ελαστικό βύσμα.
  • Αν η ζημιά είναι μεγαλύτερη ή η τρύπα βρίσκεται στο πλαϊνό μέρος του ελαστικού, θα χρειαστεί αντικατάσταση. Αν το πρόβλημα προκλήθηκε από σπασμένη ή σκουριασμένη ζάντα, ίσως χρειαστεί και επιπλέον επισκευή.
  • Τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων είναι πιο δύσκολα στην επισκευή, καθώς έχουν σχεδιαστεί για μεγαλύτερες καταπονήσεις. Συχνά, ένα απλό ελαστικό βύσμα δεν είναι αρκετό, οπότε μπορεί να χρειαστεί αντικατάσταση.

Συμπέρασμα: Αν παρατηρήσεις οποιοδήποτε από τα παραπάνω σημάδια, μην το αμελήσεις! Ένα ελαστικό με αργή απώλεια αέρα μπορεί να επιδιορθωθεί εύκολα, αλλά αν το αφήσεις, μπορεί να καταλήξει σε μεγαλύτερη ζημιά και έξοδα.

Δείτε επίσης

Η Ε.Ε. επιμένει στην απαγόρευση βενζίνη/diesel μετά το 2035

Η Ε.Ε. επιμένει στην απαγόρευση βενζίνη/diesel μετά το 2035

F1 – Επίσημο: «Έκλεισε» συμφωνία Max Verstappen και Aston Martin!

F1 – Επίσημο: «Έκλεισε» συμφωνία Max Verstappen και Aston Martin!

4 apps που πρέπει να έχεις στο κινητό σου αν οδηγείς 

4 apps που πρέπει να έχεις στο κινητό σου αν οδηγείς 

Μεταχειρισμένο: Τι είναι το πρώτο που κοιτάω στο ιστορικό συντήρησης αν ψάχνω αυτοκίνητο;

Μεταχειρισμένο: Τι είναι το πρώτο που κοιτάω στο ιστορικό συντήρησης αν ψάχνω αυτοκίνητο;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»