Ελαστικά αυτοκινήτου: Συμμετρικά vs Ασύμμετρα - Τι είναι και ποιες οι διαφορές τους

Ελαστικά αυτοκινήτου: Συμμετρικά vs Ασύμμετρα - Τι είναι και ποιες οι διαφορές τους

Ελαστικά αυτοκινήτου: Συμμετρική ή ασύμμετρη  χάραξη στα ελαστικά του αυτοκινήτου. Τι ακριβώς σημαίνει, ποιες οι διαφορές ανάμεσα στους δύο τύπους ελαστικών άλλα και πως να καταλάβεις τι ταιριάζει περισσότερο σε εσένα.

Τα ελαστικά αυτοκινήτων έχουν διάφορα σχέδια πέλματος ανάλογα με τον τύπο τους και τη χρήση για την οποία προορίζονται. Το πέλμα είναι το μέρος που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα και επηρεάζει διάφορους παράγοντες στην οδήγηση, όπως την άνεση, την αντίσταση κύλισης, το θόρυβο, την πρόσφυση, την απόσταση φρεναρίσματος και, συνολικά, όλη την οδηγική συμπεριφορά.

Υπάρχουν τρία βασικά είδη πέλματος: ασύμμετρο, συμμετρικό και κατευθυνόμενο. Κατανοώντας τις διαφορές τους, μπορούμε να επιλέξουμε ποιο ακριβώς ταιριάζει περισσότερο στο αυτοκίνητο μας και και τις ανάγκες της καθημερινότητας μας.

Ελαστικά αυτοκινήτου: Τα βασικά μέρη του πέλματος

Το πέλμα των ελαστικών αποτελείται από τέσσερα κύρια μέρη:

  • Πλευρές: Οι ανυψωμένες περιοχές που έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα.
  • Αυλακώσεις:Τα βαθιά κανάλια στο ελαστικό που βοηθούν στην απομάκρυνση του νερού.
  • Μπλοκ πέλματος: Μικρότερες περιοχές που παρέχουν πρόσφυση.
  • Σχισμές Λεπτές εγκοπές στα μπλοκ του πέλματος που εξυπηρετούν τη βελτίωση της πρόσφυσης.

Ασύμμετρα ελαστικά: Για επιδόσεις και κράτημα

Η διαφορά στα ασύμμετρα ελαστικά έγκειται στο εξής: Διαθέτουν δύο διαφορετικά σχέδια πέλματος στις εσωτερικές και εξωτερικές πλευρές τους. Αναλυτικά:

  • Εσωτερικό τμήμα: Διαθέτει περισσότερες αυλακώσεις για την απομάκρυνση του νερού.
  • Εξωτερικό τμήμα: Έχει μεγαλύτερα μπλοκ πέλματος για καλύτερη πρόσφυση στις στροφές και αυξημένη σταθερότητα.

Αυτός ο τύπος πέλματος βρίσκεται κυρίως σε ελαστικά υψηλών επιδόσεων, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σε σπορ αυτοκίνητα. Παρέχουν εξαιρετική πρόσφυση τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο δρόμο, αλλά έχουν περιορισμούς στην περιστροφή. Δεν μπορούν , δηλαδή, να μετακινηθούν ελεύθερα σε όλες τις θέσεις του αυτοκινήτου, αφού, για να είναι αποδοτικά, πρέπει να διατηρούν την κατεύθυνσή τους.

Συμμετρικά ελαστικά: Για καθημερινή χρήση και άνεση

Αντίθετα, τα συμμετρικά ελαστικά έχουν το ίδιο σχέδιο πέλματος σε όλη την επιφάνειά τους. Αυτή η σχεδίαση παρέχει:

  • Χαμηλή αντίσταση κύλισης, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση καυσίμου.
  • Αθόρυβη και άνετη οδήγηση.
  • Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
  • Ευκολία στην περιστροφή (μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε θέση στο αυτοκίνητο).

Το μειονέκτημά τους είναι η μειωμένη απόδοση σε μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, ιδιαίτερα σε βρεγμένους δρόμους, όπου δεν προσφέρουν την ίδια πρόσφυση με τα ασύμμετραελαστικά.

Ποιο ελαστικό κάνει για εμένα;

Η επιλογή μεταξύ ασύμμετρων και συμμετρικών ελαστικών εξαρτάται από τις ανάγκες σας:

  • Για σπορ οδήγηση και επιδόσεις διάλεξε ασύμμετρα ελαστικά. Προσφέρουν καλύτερο χειρισμό και πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Προσφέρουν τις επιδόσεις και την κατάλληλη ασφάλεια για πιο δυναμική οδήγηση.
  • Για άνεση, οικονομία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής προτίμησε συμμετρικά ελαστικά. Ο συγκεκριμένος τύπος ελαστικών βολεύει περισσότερους οδηγούς στην

Δείτε επίσης

F1 – Επίσημο: «Έκλεισε» συμφωνία Max Verstappen και Aston Martin!

F1 – Επίσημο: «Έκλεισε» συμφωνία Max Verstappen και Aston Martin!

4 apps που πρέπει να έχεις στο κινητό σου αν οδηγείς 

4 apps που πρέπει να έχεις στο κινητό σου αν οδηγείς 

Μεταχειρισμένο: Τι είναι το πρώτο που κοιτάω στο ιστορικό συντήρησης αν ψάχνω αυτοκίνητο;

Μεταχειρισμένο: Τι είναι το πρώτο που κοιτάω στο ιστορικό συντήρησης αν ψάχνω αυτοκίνητο;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα