Diesel και θερμοστάτης αυτοκινήτου: Αυτά τα 5 συμπτώματα σου δείχνουν πως υπάρχει πρόβλημα και θέλει τσεκάρισμα ή/και αντικατάσταση. Μάθε πως να αναγνωρίζεις τα σημάδια.
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των diesel, βασίζονται, όπως πιθανόν γνωρίζεις ήδη, σε διάφορα συστήματα και εξαρτήματα που συνεργάζονται μεταξύ τους για την αποτελεσματική λειτουργία του κινητήρα. Μπορείς να διαβάσεις αναλυτικά για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και το πως λειτουργούν εδώ, άλλα με λίγα λόγια η λογική είναι η εξής: Η αντλία του καυσίμου παίρνει το καύσιμο από το ρεζερβουάρ και το στέλνει στον κινητήρα, στο οποίο γίνεται η καύση του, δημιουργώντας μικρές, ελεγχόμενες εκρήξεις υψηλής θερμοκρασίας. Αυτές οι εκρήξεις σπρώχνουν τα πιστόνια του κινητήρα προς τα κάτω, μετατρέποντας την ενέργεια της καύσης σε ροπή, δηλαδή σε δύναμη που γυρίζει τους τροχούς.
Κατά την διαδικασία αυτή, ο κινητήρας αναπτύσσει αρκετά υψηλές θερμοκρασίες και για αυτό το λόγο, είναι απαραίτητη η παρουσία του συστήματος ψύξης. Δουλεία του συγκεκριμένου συστήματος είναι να διασφαλίζει ότι ο κινητήρας διατηρείται πάντα στη σωστή θερμοκρασία, αφού αν λειτουργεί σε πολύ υψηλές(ή αντίστοιχα, πολύ χαμηλές θερμοκρασίες) μπορεί να μειωθεί η απόδοση του αυτοκινήτου, να αυξηθεί η κατανάλωση του καυσίμου ή ακόμα και σε ακραίες περιπτώσεις, να εμφανίσει σημαντική ζημιά μερών(μέχρι και ολική καταστροφή του κινητήρα).
Ο θερμοστάτης είναι ένα μικρό αλλά εξαιρετικά σημαντικό εξάρτημα του συστήματος ψύξης. Η δουλειά του είναι να ρυθμίζει τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, ανοίγοντας και κλείνοντας ανάλογα με τη θερμοκρασία του κινητήρα. Αν ο θερμοστάτης χαλάσει, μπορεί να δημιουργήσει διάφορα προβλήματα, από λιγότερο σοβαρά μέχρι αρκετά επικίνδυνα. Παρακάτω παρουσιάζουμε τα πιο συνηθισμένα σημάδια που δείχνουν ότι ο θερμοστάτης του diesel αυτοκινήτου σου έχει πρόβλημα και πως να τα αναγνωρίζεις.
Diesel αυτοκίνητο: Τα 5 σημάδια που σου λένε ότι έχεις πρόβλημα στο θερμοστάτη
1. Ο δείκτης θερμοκρασίας στο ταμπλό κινείται ακανόνιστα
Κανονικά, η βελόνα του δείκτη θερμοκρασίας πρέπει να παραμένει σταθερή περίπου στη μέση της κλίμακας. Αν όμως κινείται ακανόνιστα, εάν δηλαδή παρατηρήσεις ότι ανεβοκατεβαίνει ασυνήθιστα όταν οδηγείς, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ο θερμοστάτης έχει κολλήσει σε ανοιχτή ή κλειστή θέση ή ότι ανοίγει και κλείνει σε λάθος χρόνους.
2.Διαρροές ψυκτικού υγρού
Ο θερμοστάτης τοποθετείται συνήθως ανάμεσα στον κινητήρα και τον ένα από τους δύο σωλήνες του ψυγείου, με μια φλάντζα να αποτρέπει τις διαρροές. Με την πάροδο του χρόνου, η φλάντζα μπορεί να φθαρεί και να εμφανιστούν διαρροές ψυκτικού υγρού από το περίβλημα του θερμοστάτη.
3. Δεν λειτουργεί η θέρμανση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου
Το σύστημα κλιματισμού συνδέεται άμεσα με το σύστημα ψύξης του κινητήρα. Αν ο θερμοστάτης έχει κολλήσει σε ανοιχτή θέση, το ψυκτικό υγρό κυκλοφορεί συνεχώς και δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί. Αυτό σημαίνει ότι ο αέρας που μπαίνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν θα είναι αρκετά ζεστός, ακόμα κι αν έχεις ενεργοποιήσει τη θέρμανση.
4. Ακούγονται περίεργοι ήχοι από τον κινητήρα
Ένας χαλασμένος θερμοστάτης μπορεί να προκαλέσει περίεργους ήχους, όπως σφυρίγματα, φυσαλίδες ή και χτυπήματα από το μέρους ψυγείο. Αυτοί οι ήχοι μπορεί να οφείλονται στην υπερθέρμανση του ψυκτικού υγρού(μέχρι και το σημείου βρασμού), κάτι που συμβαίνει όταν ο θερμοστάτης έχει κολλήσει σε κλειστή θέση και το ψυκτικό δεν κυκλοφορεί σωστά. Σε μια τέτοια περίπτωση, μπορεί και να δεις ατμό(ή καπνό) να έρχεται από τη μηχανή. Βέβαια, ένα τέτοιο φαινόμενο μπορεί να οφείλεται και σε άλλους λόγους, όποτε να είσαι προσεκτικός.
5. Ο κινητήρας υπερθερμαίνεται
Όπως είπαμε, δουλεία του συστήματος ψύξης είναι να κρατάει τον κινητήρα σε ένα ασφαλές εύρος θερμοκρασίας, ούτε πολύ χαμηλά άλλα, κυρίως, ούτε πολύ υψηλά. Η υπερθέρμανση του κινητήρα είναι ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που μπορεί να προκληθούν από έναν χαλασμένο θερμοστάτη. Αν ο θερμοστάτης κολλήσει στην κλειστή θέση, το ψυκτικό υγρό δεν μπορεί να κυκλοφορήσει αποτελεσματικά για να «δροσίσει» τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά η θεμοκρασία του. Αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί, μπορεί να πάθει σοβαρή ζημιά. Είναι ,δηλαδή, για το αυτοκίνητο σου σημείο ζωής και θανάτου.
Αν παρατηρήσεις υπερθέρμανση, σταμάτα αμέσως σε ασφαλές σημείο και περίμενε να κρυώσει πριν κάνεις οποιαδήποτε ενέργεια.
Δείτε επίσης

Ελαστικά αυτοκίνητου: Τα σημάδια που σου λένε ότι έχεις απώλεια πίεσης που δεν έχεις καταλάβει

Η Ε.Ε. επιμένει στην απαγόρευση βενζίνη/diesel μετά το 2035

F1 – Επίσημο: «Έκλεισε» συμφωνία Max Verstappen και Aston Martin!

4 apps που πρέπει να έχεις στο κινητό σου αν οδηγείς

Μεταχειρισμένο: Τι είναι το πρώτο που κοιτάω στο ιστορικό συντήρησης αν ψάχνω αυτοκίνητο;
