Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα όταν αλλάζεις φρένα - Μην κάνεις πότε αυτό το λάθος

Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα όταν αλλάζεις φρένα - Μην κάνεις πότε αυτό το λάθος

Αλλαγή σε φρένα: Τι πρέπει να μην κάνεις πότε όταν αλλάζεις τα φρένα σου για να εξασφαλίσεις ότι εσύ και οι υπόλοιποι στον δρόμο είναι ασφαλής άλλα και οτι δεν θα κάνεις ζημία που θα σου κοστίσει στο αμάξι σου.

Η αλλαγή φρένων μπορεί να σου κοστίσει αρκετά λεφτά ακόμα και αν πας σε κάποιο τοπικό συνεργείο και όχι στην επίσημη αντιπροσωπεία της μάρκα. Μάλιστα, με τις τιμές είναι μονίμως στην ανηφόρα, είναι λογικό πολλοί να σκέφτονται να κάνουν την αλλαγή μόνοι τους. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είσαι προσεκτικός αφού τυχόν λάθος μπορεί πέρα από το να προκαλέσει ζημίες και βλάβες στο αυτοκίνητο σου, να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια σου.

Για να δούμε, λοιπόν, τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα στην αλλαγή των φρένων και τι πρέπει πάντα να προσέχεις αν προσπαθήσεις να κάνεις την αλλαγή μόνος σου.

7 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ όταν κάνεις την αλλαγή φρένων μόνος σου

1. Ξεκινάς χωρίς τις σωστές γνώσεις

Η δουλειά στα φρένα δεν είναι παίξε-γέλασε. Αν δεν έχεις εμπειρία, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να κάνεις ζημιά και να θέσεις τη ζωή σου (και των άλλων που βρίσκονται στον δρόμο) σε κίνδυνο. Αν δεν είσαι σίγουρος ότι γνωρίζεις  πως να κάνεις την δουλεία, καλύτερα να μην την κάνεις καθόλου και να αναζητήσεις επαγγελματική βοήθεια. Σκέψου ότι πρώτον μπορείς να κάνεις ζημία στο αυτοκίνητο αν πας να κάνεις την αλλαγή χωρίς να ξέρεις τι κάνεις και, δεύτερον, τυχόν ατύχημα που μπορεί να προκληθεί από αποτυχία των φρένων θα φέρει και έξοδα και αρκετό ψυχολογικό στρες. 

2. Κακή προετοιμασία και βιασύνη

Η αλλαγή φρένων δεν είναι δουλειά της στιγμής, πάντα θέλει και την κατάλληλη προετοιμασία. Αρχικά, χρειάζεσαι τα σωστά εργαλεία, αρκετό χρόνο για να εξασφαλίσεις πως θα πετύχεις την δουλεία σωστά και πολλή υπομονή. Αν ένας μέσος επαγγελματίας θέλει περίπου μια ώρα ανά άξονα, εσύ σίγουρα  θα χρειαστείς περισσότερο χρόνο. Καλύτερα να αργήσεις παρά να κάνεις λάθος.

3. Δεν προστατεύεις τους πνεύμονές σου

Ήξερες ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα η σκόνη από τα φρένα είναι πολύ πιο τοξική από τους ρύπους που αφήνει το diesel σε έναν πετρελαιοκινητήρα; Για να κάνεις την οποιαδήποτε αλλαγή στα φρένα μόνος σου, εξασφάλισε, όπως είπαμε παραπάνω, ότι είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος.

Ακόμα και αν μιλάμε για μέρη χωρίς αμίαντο, η σκόνη από τα φρένα είναι επικίνδυνη. Φόρα τουλάχιστον μάσκα και μην φυσάς τη σκόνη με αέρα. Ψέκασε τα μέρη με καθαριστικό φρένων για να μην αιωρείται η σκόνη.

4. Χρησιμοποιείς υπερβολική δύναμη

Το να βαράς τα φρένα με σφυρί ή να τραβάς καλώδια χωρίς να γνωρίζεις τι ακριβώς προσπαθείς επιτύχεις δεν είναι μια καλή μέθοδος αποτελεσματικής αλλαγής φρένων. Αν μια δισκόπλακα έχει κολλήσει, μην τη σφυροκοπάς. Χρησιμοποίησε μια κοπή με τροχό και ένα σφηνοειδές εργαλείο για να τη βγάλεις χωρίς ζημιές. Και ποτέ μην αφήνεις τις δαγκάνες να κρέμονται από τις σωληνώσεις . Αντίθετα, δέσε τις.

5. Αγνοείς τις προδιαγραφές

Στα φρένα δεν υπάρχει περίπου ή «σχεδόν ίδιο». Έλεγξε το ελάχιστο πάχος της δισκόπλακας και μέτρα τη. Αν έχει φτάσει το όριο που δίνει ο κατασκευαστής στις προδιαγραφές του οχήματος, άλλαξέ την, ακόμα κι αν μοιάζει λειτουργική.

6. Χρησιμοποιείς λάθος γράσο και παλιές βίδες

Η λάθος λίπανση μπορεί να καταστρέψει τα φρένα. Χρησιμοποίησε ειδικό λιπαντικό για τα τακάκια και μονωτικό γράσο στις βίδες. Μην ξαναχρησιμοποιείς παλιές βίδες αν έχουν χημικό σφραγιστικό άλλα βάλε καινούριες.

7. Ξεχνάς τον τελικό έλεγχο και την δοκιμή

Πριν τελειώσεις. επιβεβαίωσε πως όλα έγιναν όπως πρέπει. Έλεγξε ξανά τις βίδες, τη στάθμη του υγρού φρένων και καθάρισε τις δισκόπλακες από λίπη και βρωμιές. Πριν βγεις στον δρόμο, πάτα 2-3 φορές το φρένο για να είσαι σίγουρος ότι έχει «σφίξει» σωστά.

Κράτα στο μυαλό σου ότι οι πρώτες διαδρομές με τα νέα φρένα πρέπει να γίνουν με προσοχή: Οι νέες δισκόπλακες έχουν προστατευτικό φιλμ που μειώνει την απόδοση για τα πρώτα πατήματα του πεντάλ του φρένου.

 

Δείτε επίσης

4 apps που πρέπει να έχεις στο κινητό σου αν οδηγείς 

4 apps που πρέπει να έχεις στο κινητό σου αν οδηγείς 

Μεταχειρισμένο: Τι είναι το πρώτο που κοιτάω στο ιστορικό συντήρησης αν ψάχνω αυτοκίνητο;

Μεταχειρισμένο: Τι είναι το πρώτο που κοιτάω στο ιστορικό συντήρησης αν ψάχνω αυτοκίνητο;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα

Η Volkswagen επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα

Η Volkswagen επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα