Ελαστικά: Πώς να ελέγξεις το βάθος πέλματος των ελαστικών σου;

Ελαστικά: Πώς να ελέγξεις το βάθος πέλματος των ελαστικών σου;

Ελαστικά και βάθος πέλματος ελαστικών. Γιατί έχει σημασία να το προσέχουμε, πόσο περίπου είναι σε ένα νέο ελαστικό άλλα και σε ποιο σημείο η φθορά είναι υπερβολική και χρειάζεται αλλαγή;

Τα ελαστικάπαίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια και την απόδοση του οχήματός σου. Αν θες να είσαι πλήρως ασφαλής και αποδοτικός στον δρόμο, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Για παράδειγμα, αν τα ελαστικά είναι πολύ φουσκωμένα τότε αυξάνουν τον κίνδυνο υδρολίσθησης, ενώ αν είναι λίγοτερο φουσκωμένα αυξάνουν την κατανάλωση. Ταυτόχρονα, αν δεν υπάρχει καλή ευθυγράμμιση τότε το αυτοκίνητο τραβάει προς τα δεξιά ή τα αριστερά.

Ένα ακόμα στοιχείο, όμως, που πρέπει πάντα να ελέγχεις είναι το πέλμα των ελαστικών. Μιλάμε, δηλαδή, για το μοτίβο του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα και βοηθά στη διατήρηση της πρόσφυσης, ειδικά σε βρεγμένες επιφάνειες.

Για να το ελέγξεις και να ξέρεις οτι είναι σε καλή κατάσταση απαιτείται η μέτρηση του βάθους του πέλματος. Αυτό σου επιτρέπει να κρίνεις αν τα ελαστικά σου είναι ακόμα ασφαλή ή αν χρειάζονται αντικατάσταση.

Γιατί έχει σημασία το βάθος του πέλματος;

Το βάθος του πέλματος είναι η απόσταση ανάμεσα στη βάση των αυλακώσεων και την επιφάνεια του πέλματος.

  • Τα καινούργια ελαστικά έχουν βάθος πέλματος 8-9 mm.
  • Καθώς τα χρησιμοποιείς, το πέλμα φθείρεται φυσικά, αλλά η φθορά επιταχύνεται λόγω:
    • Λάθος πίεσης αέρα.
    • Κακής ευθυγράμμισης.
    • Απότομης επιτάχυνσης και φρεναρίσματος.

Όταν το πέλμα γίνει πολύ «ρηχό», τα ελαστικά:

  • Χάνουν την ικανότητα απομάκρυνσης νερού, αυξάνοντας τον κίνδυνο ολίσθησης.
  • Μειώνουν την απόδοση του φρεναρίσματος, καθυστερώντας την ακινητοποίηση του οχήματος.

Πρόληψη:

  • Μέτρα το βάθος πέλματος κάθε 5.000 χλμ.
  • Αν το πέλμα φτάσει τα 4 mm , άρχισε το προσέχεις περισσότερο και κάνε πιο συχνά τσεκ απ στο ελαστικό
  • Φτάνει στα 2 mm=αλλάζω τα ελαστικά μου

Τρεις τρόποι να μετρήσεις το βάθος του πέλματος

Μέθοδος 1: Διάβασε τις γραμμές μέτρησης φθοράς

Οι περισσότεροι κατασκευαστές τοποθετούν γραμμές μετρήσεις φθοράς στις αυλακώσεις των ελαστικών. Αυτές οι ανυψωμένες λωρίδες καουτσούκ δείχνουν πότε το πέλμα έχει φτάσει στο κρίσιμο όριο που θα χρειαστεί αλλαγή( 1.6 με 2 mm).

Πώς να τις διαβάζω

  • Αν το πέλμα έχει φθαρεί μέχρι το σημείο που βρίσκονται οι γραμμές, πρέπει να αλλάξεις ελαστικά.
  • Αν το πέλμα είναι ακόμα πάνω από το συγκεκριμένο σημείο, δεν απαιτείται αλλαγή.

Διαφοροποιήσεις ανά εταιρεία:

  • Michelin: Χρησιμοποιεί το Wear2Check, ένα σύστημα με τρεις κύκλους που εξαφανίζονται σταδιακά.
  • Goodyear: Έχει μικρά σκαλοπάτια με ενδείξεις 8, 6, 4 και 2 (δηλαδή 8/32 έως 2/32 ίντσες).

Μέθοδος 2: Τα…αμερικάνικα! Το κόλπο του ενός ευρώ.

Οι Αμερικάνοι έχουν βρει έναν ξεχωριστό τρόπο να μετράνε το βάθος του πέλματος. Το μόνο που χρειάζονται είναι κέρμα. Ουσιαστικά, τοποθετούν το κέρμα στο πέλμα και μετά ανάλογα με το πόσο από το κέρμα φαίνεται, μπορούν να καταλάβουν το βάθος. Αν, δηλαδή, φαίνεται ολόκληρο το κεφάλι του αναγραφόμενου προέδρου των ΗΠΑ, τότε αυτό σημαίνει πως το ελαστικό θέλει αλλαγή.

Ας το φέρουμε τώρα στην δική μας πραγματικότητα. Πάρε ένα νόμισμα του ενός ευρώ και τοποθέτησε το ανάμεσα στις γραμμές του ελαστικού. Αν η χρυσή άκρη του κέρματος καλύπτεται, τότε τα ελαστικά σου είναι σε καλή κατάσταση και μπορείς να συνεχίσεις, αφού η χρυσή άκρη είναι περί τα 3 mm. Αν όχι, τότε θέλει αλλαγή.

 

Μέθοδος 3: Μετρητής πέλματος ελαστικού 

Για πιο λεπτομερή και ακριβή μέτρηση, υπάρχει και η λύση του μετρητή πέλματος. Ουσιαστικά, είναι ένα ειδικό εργαλείο που είναι φτιαγμένο για ακριβώς αυτή τη δουλεία. Μπορούν να είναι είτε αναλογικοί είτε ψηφιακοί και σου δείχνουν το βάθος του πέλματος.

Πώς να τον χρησιμοποιήσεις:

  1. Τοποθέτησε τη βάση του μετρητή πάνω στο πέλμα.
  2. Πίεσε τον αισθητήρα μέσα στην αυλάκωση.
  3. Διάβασε την τιμή στην οθόνη ή στη βελόνα.
  4. Αν ο μετρητής έχει χρωματική κωδικοποίηση:
    • Πράσινο: Ασφαλές. Το βάθος του πέλματος είναι σε καλό επίπεδο και δεν χρειάζεται να ανησυχείς.
    • Κίτρινο : Προσοχή. Τα ελαστικά σου είναι ακόμα σε λειτουργικό επίπεδο, ωστόσο το βάθος του πέλματος βρίσκεται κοντά στο σημείο αλλαγής.
    • Κόκκινο : Το βάθος του πέλματος έχει ξεπεράσει το ασφαλές επίπεδο. Άλλαξε τα ελαστικά σου.

 

 

Δείτε επίσης

Καθαρισμός αυτοκινήτου με κεραμική επίστρωση: Έτσι διατηρείς τη λάμψη

Καθαρισμός αυτοκινήτου με κεραμική επίστρωση: Έτσι διατηρείς τη λάμψη

F1: Το πρώτο σχόλιο του Hamilton για τον Charles Leclerc

F1: Το πρώτο σχόλιο του Hamilton για τον Charles Leclerc

Σε ποια χώρα βγήκε πρώτη σε πωλήσεις η…911 της Porsche;

Σε ποια χώρα βγήκε πρώτη σε πωλήσεις η…911 της Porsche;

Ρεπορτάζ λέει πώς VW και Audi βάζουν φρένα στα ηλεκτρικά και επενδύουν στα θερμικά μοτέρ

Ρεπορτάζ λέει πώς VW και Audi βάζουν φρένα στα ηλεκτρικά και επενδύουν στα θερμικά μοτέρ

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο όταν φρενάρω

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο όταν φρενάρω

Ποια είναι η φυσιολογική θερμοκρασία για το κιβώτιο ταχυτήτων και πότε κανείς ζημία στο σασμάν

Ποια είναι η φυσιολογική θερμοκρασία για το κιβώτιο ταχυτήτων και πότε κανείς ζημία στο σασμάν