Και η Porsche θα συνεχίσει τους θερμικούς κινητήρες - Εγκαταλείπει το πλάνο για «μόνο ηλεκτρικα»

Και η Porsche θα συνεχίσει τους θερμικούς κινητήρες - Εγκαταλείπει το πλάνο για «μόνο ηλεκτρικα»

Porsche: Το πλάνο για αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια, εγκαταλείφθηκε αφού η Porsche θα συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν ήδη πραγματικότητα για την Porsche, ενώ θα προστεθούν και νέα μοντέλα στο εγγύς μέλλον, ξεκινώντας με το νέο Cayenne που θα διαθέτει μπαταρία και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ωστόσο, πλέον γνωρίζουμε ότι η premium μάρκα εγκαταλείπει το πλάνο για μόνο ηλεκτρικά, αφού  θα συνεχίσει να αναπτύσσει και να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο για αμιγώς θερμικά μοντέλα όσο και για plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης.

Πρόκειται για μια σαφή αλλαγή στρατηγικής, δεδομένων των δυσκολιών της αυτοκινητοβιομηχανιών να πείσουν τους οδηγούς να στραφούν αποκλειστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι σημαίνει όμως αυτή η αλλαγή πορείας, με γνώμονα και τους κανονισμούς της Ε.Ε.;

Η σημασία της απόφασης

Ξεκινάμε με ένα θερμικό «σιγουράκι»: η Porsche 911. Το εμβληματικό μοντέλο της Zuffenhausen θα συνεχίσει να διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολλά ακόμα χρόνια. Η εταιρεία είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να μετατραπεί η 911 σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και με το νέο στρατηγικό πλάνο, οι λάτρεις του μοντέλου μπορούν να είναι ήσυχοι. Υπάρχει βέβαια και η υβριδική 911 GTS, αλλά ο κλασικός εξακύλινδρος boxer κινητήρας παραμένει στην προσφερούμενη γκάμα.

Τι γίνεται όμως με την οικογένεια 718; Τους επόμενους μήνες, τα Boxster και Cayman θα κάνουν το ντεμπούτο τους ως αμιγώς ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα. Ωστόσο, η ανάπτυξή τους έχει αντιμετωπίσει προβλήματα λόγω της κρίσης στην Northvolt, την εταιρεία που κατασκευάζει τις μπαταρίες τους. Οι εκδόσεις που είχαν ήδη αποσυρθεί δεν μπορούν να επιστρέψουν, καθώς δεν συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς Unece / R155 και R156.

Θα μπορούσε η Porsche να τις αναθεωρήσει, διατηρώντας τις καμπριολέ και κουπέ εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες; Μένει να δούμε.

Τι συμβαίνει με τα SUV της Porsche;

Η περίπτωση της Porsche Macan είναι πιο περίπλοκη. Σύμφωνα με αναφορές του Autocar, η Porsche σκόπευε να προσθέσει μια έκδοση βενζίνης στο πλήρως ηλεκτρικό Macan. Ωστόσο, η εταιρεία διέψευσε επίσημα αυτή την πληροφορία, καθώς η πλατφόρμα PPE που χρησιμοποιεί το Macan δεν επιτρέπει τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Μια τέτοια αλλαγή θα απαιτούσε την πλατφόρμα PPC, που είναι σχεδιασμένη για μη ηλεκτρικά μοντέλα.

Όσον αφορά το Porsche Cayenne, γνωρίζουμε ήδη το πλάνο της εταιρείας: θα κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις. Η μία θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, με ντεμπούτο το 2025, και η άλλη θα είναι plug-in hybrid, ως εξέλιξη της υπάρχουσας υβριδικής έκδοσης.

Παρόμοια στρατηγική μπορεί να ακολουθήσει και το Porsche Panamera, το οποίο πιθανώς θα αποκτήσει τόσο μια 100% ηλεκτρική έκδοση όσο και μια υβριδική.

Οικονομικές επιπτώσεις

Η απόφαση αυτή θα επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους της Porsche, τα οποία ήδη βρίσκονται υπό πίεση. Η εταιρεία αναμένει περιθώρια κέρδους μεταξύ 10% και 12% για το 2025, πολύ χαμηλότερα από τον μακροπρόθεσμο στόχο του 20%. Επιπλέον, θα χρειαστεί να προϋπολογιστούν 800 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη νέων οχημάτων και μπαταριών.

Δείτε επίσης

Οριστικό τέλος στις συζητήσεις περί συγχώνευσης Nissan και Honda – Ναυάγησε το μεγάλο deal των 60 δις

Οριστικό τέλος στις συζητήσεις περί συγχώνευσης Nissan και Honda – Ναυάγησε το μεγάλο deal των 60 δις

Βαλβίδα EGR: Πώς αναγνωρίζεις τα συμπτώματα ελαττωματικής βαλβίδας και τι κάνεις αν τα εντοπίσεις στο αυτοκίνητο σου

Βαλβίδα EGR: Πώς αναγνωρίζεις τα συμπτώματα ελαττωματικής βαλβίδας και τι κάνεις αν τα εντοπίσεις στο αυτοκίνητο σου

BMW: Πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Audi και Mercedes μαζί

BMW: Πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Audi και Mercedes μαζί

DeepSeek AI: Μπαίνει και στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα η νέα τεχνητή νοημοσύνη της Κίνας

DeepSeek AI: Μπαίνει και στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα η νέα τεχνητή νοημοσύνη της Κίνας

F1 – Lando Norris: «Αγχωτικό άλλα ξεχωριστό το να είσαι ο οδηγός της McLaren»

F1 – Lando Norris: «Αγχωτικό άλλα ξεχωριστό το να είσαι ο οδηγός της McLaren»

Πώς να κάνεις το ξεθωριασμένο χρώμα του αυτοκινήτου σου να «λάμψει» ξανά

Πώς να κάνεις το ξεθωριασμένο χρώμα του αυτοκινήτου σου να «λάμψει» ξανά