Fiat Grande Panda: Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο μοντέλο της ιταλικής φίρμας που είναι μάλιστα έτοιμο για παραγωγή. Πότε θα δούμε το το αυτοκίνητο να έρχεται στην Ελλάδα;
Το Fiat Grande Panda σηματοδοτεί τη δυναμική επιστροφή της FIAT στο B-Segment. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Σερβίας(την χώρα στην οποία θα παράγεται το ιταλικό μοντέλο), Αλεξάνταρ Βούτσιτς, το εργοστάσιο Stellantis στο Κραγκούγιεβατς είναι έτοιμο να ξεκινήσει την παραγωγή.
Η απόφαση για αλλαγή του εργοστασίου παραγωγής, ελήφθη λόγω των χαμηλότερων κόστους εργασίας, το οποίο είναι το κλειδί για τις ανταγωνιστικές τιμές όταν το αυτοκίνητο φτάσει στους αντιπροσώπους.
Στην Ιταλία, πάντως, θα συνεχιστεί η παραγωγή του κλασσικού Fiat Panda, η οποία θα παραμείνει στο Pomigliano d’Arco τουλάχιστον μέχρι το 2030.
Fiat Grande Panda: Ηλεκτρικό με 113 ίππους και 320 χλμ. αυτονομία και υβριδικό με 100 ίππους
Το Grande Panda είναι το πρώτο FIAT που βασίζεται στην «Smart Car Platform» της Stellantis και θα διατίθεται με είτε ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είτε ήπιο υβριδικό σύστημα βασισμένο στον κινητήρα 1.2 λίτρων τριών κυλίνδρων 100 ίππων.
Στην ηλεκτρική του έκδοση, το Grande Panda θα κινείται από σύστημα με μπαταρία 44 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 113 HP (83 kW). Χάρη σε αυτό το συνδυασμό, το Grande Panda θα διαθέτει αυτονομία 320 km (WLTP) ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα θα επιτυγχάνεται σε 11 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 132 km/h.
Το ηλεκτρικό Panda θα διαθέτει ένα σπιράλ καλώδιο φόρτισης που υποστηρίζει ισχύ έως 7 kW, ενώ η φόρτιση από 20-80% πραγματοποιείται σε 4 ώρες και 20 λεπτά. Θα υπάρχει και συμβατικό καλώδιο που επιτρέπει φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ ως 11 kW(φόρτιση σε 2 ώρες και 50 λεπτά) ενώ η φόρτιση σε ταχυφορτιστή για ίδια επίπεδα πλήρωσης χρειάζεται 27 λεπτά.
Η δεύτερη έκδοση του Grande Panda θα διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης ισχύος 100 HP και έναν ηλεκτρικό που λειτουργεί υπό τάση 48V τροφοδοτούμενος από μια μπαταρία 0,876 kWh. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, μαζί με την μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων.
Η ισχύς του είναι 21 kW και καθότι βρίσκεται στο κιβώτιο μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση στα χαμηλά και κατά το παρκάρισμα. Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση μόνο με ρεύμα μέχρι 1 km, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης.
Εμβληματική σχεδίαση
Compact διαστάσεις για το μοντέλο της κατηγορίας B το Grande Panda, με μήκος στα 3,99 m, πλάτος 1,76 και ύψος 1,57, ενώ η σχεδίασή του είναι έργο του Centro Stile.
Το νέο μοντέλο της Fiat αντλεί έμπνευση από το αρχέτυπο Panda του 1980, φέρνοντας μας μια ισορροπία ανάμεσα στην ιταλική φινέτσα και πρακτικότητα της φίρμας, ενώ διαθέτει πιο δυναμικές γραμμές από ότι μας έχει συνηθίσει η γενικά κομψή Fiat.
Στο κάτω μέρος των θυρών αναγράφεται με «σκαλισμένα» γράμματα η ονομασία «Panda» από την μια πλευρά και «FIAT» από την άλλη. Επιπλέον, στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας, ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται αφενός σκαλισμένο το «FIAT» αφετέρου το «Panda» με ανάγλυφα τρισδιάστατα γράμματα.
Υπάρχουν φώτα PXL LED καθώς και ζάντες 17” που αναγράφουν «FIAT» στο κέντρο.
Τα επτά χρώματα που περιλαμβάνει έχουν επιλεγεί σε πλήρη συμφωνία με τον νεανικό χαρακτήρα που θέλει να δώσει η Fiat στο Grande Panda: Limone yellow, Luna Bronze, Acqua azure, Lago blue, Passione red, Cinema black και Gelato white.
Compact αμάξωμα, ευρύχωρη καμπίνα
Ικανό να χωρέσει έως και πέντε ενήλικους στην καμπίνα του, το Grande Panda επιτυγχάνει χωροταξική εκμετάλλευση. Η Fiat υποστηρίζει πως το διαθέσιμο πλάτος στο ύψος των ώμων είναι το μεγαλύτερο στο B-Segment, ενώ άφθονοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα, αφού η Fiat αναφέρει πως μόνο στο ταμπλό υπάρχουν διαθέσιμα συνολικά 13 lt. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 361 lt στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Το κυρίαρχο χρώμα στις περισσότερες επιφάνειες είναι το «Blu Tasmania»,ενώ ο φωτισμός είναι προσεκτικά επιλεγμένος και οι ραφές στο ταμπλό και τους αεραγωγούς, είναι εμφανείς με κίτρινο χρώμα.
Στο κέντρο της καμπίνας δεσπόζει μια οθόνη 10,25” του συστήματος πολυμέσων και εκείνο της κονσόλας, που αμφότερα παραπέμπουν στη θρυλική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto. Τα παράθυρα του ίδιου εργοστασίου -μιας από τις πλέον εμβληματικές τοποθεσίες για την FIAT- αποτελέσαν την έμπνευση και για το σχήμα των φωτεινών στοιχείων στα εμπρός και πίσω φώτα.
Οθόνη αφής 10,25” και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10” στον βασικό εξοπλισμό
Ο βασικός εξοπλισμός του Grande Panda περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων, αφού μεταξύ άλλων υπάρχουν πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control και έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, μαζί με ενεργό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης στην λωρίδας κίνησης.
Όπως είπαμε περιλαμβάνεται οθόνη αφής 10,25” για το infotainment με ασύρματη συνδεσιμότητα με το smartphone καθώς και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10”, τέσσερις θύρες USB-C και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης.
Διαθέσιμες είναι και υπηρεσίες Connected Services, καθώς και σύστημα πλοήγησης που στην ηλεκτρική έκδοση μπορεί να σχεδιάζει διαδρομή ανάλογα με τους διαθέσιμους φορτιστές. Προτείνει δηλαδή πού και για πόση ώρα πρέπει να φορτίσει το αυτοκίνητο για να φτάσει στο συντομότερο χρόνο στον τελικό προορισμό.
Έρχεται στις αρχές της χρονιάς
Στην Ελλάδα, θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.