Nissan «e-POWER»: Πως δουλεύει το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής μάρκας και που διαφέρει σε σχέση με τα άλλα υβριδικά συστήματα κίνησης των άλλων κατασκευαστών;
Το e-POWER είναι η καινοτόμος υβριδική τεχνολογία της Nissan, η οποία παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία το 2016 και διαφοροποιείται σημαντικά από άλλες υβριδικές λύσεις που υπάρχουν στην αγορά. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά οχήματα, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας εναλλάσσονται για να κινήσουν τους τροχούς, το σύστημα e-POWER χρησιμοποιεί τον κινητήρα βενζίνης αποκλειστικά ως γεννήτρια, ενώ μόνο ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους τροχούς.
Πώς λειτουργεί το Nissan e-POWER;
Το e-POWER συνδυάζει:
- Κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων
- Μετατροπέα (inverter)
- Μπαταρία 1.8 kWh
- Ηλεκτροκινητήρα
Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί μια υβριδική διάταξη σειράς, όπου ο κινητήρας φορτίζει τη μπαταρία, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για να κινεί τους τροχούς. Έτσι, το αυτοκίνητο προσφέρει την εμπειρία οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, αλλά χωρίς την ανάγκη συνεχούς φόρτισης.
- Μπαταρία και απόδοση:
Η μπαταρία 1.8 kWh αποθηκεύει ενέργεια που παρέχεται είτε από τον κινητήρα είτε από την αναγεννητική πέδηση. Αν και μικρότερη από εκείνες που χρησιμοποιούνται σε άλλα υβριδικά (10-20 kWh), η μπαταρία αυτή εστιάζει στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του οχήματος. - Λειτουργία κινητήρα:
Όταν ξεκινάτε ένα όχημα με e-POWER, ο κινητήρας βενζίνης ξεκινά αμέσως να φορτίζει τη μπαταρία και να τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για επιτάχυνση. Ο κινητήρας λειτουργεί σταθερά και σε βέλτιστο ρυθμό, μειώνοντας τη μηχανική καταπόνηση και την κατανάλωση καυσίμου. - Άμεσα χαρακτηριστικά ηλεκτροκίνησης:
Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει άμεση ροπή και επιτάχυνση, χαρακτηριστικά που συνήθως συναντάμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρόλο που δεν απαιτεί εξωτερική φόρτιση, το e-POWER μπορεί να φορτιστεί από πρίζα εάν χρειαστεί.
e-POWER έναντι άλλων υβριδικών τεχνολογιών
Το Nissan e-POWER ξεχωρίζει για τη μοναδική του κατανομή ενέργειας.
- Συγκριτικά με παραδοσιακά υβριδικά:
Τα υβριδικά συστήματα παράλληλης λειτουργίας επιτρέπουν στον κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα να κινούν τους τροχούς. Το e-POWER, όμως, χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας μια πιο ηλεκτρική αίσθηση οδήγησης. - Χωρίς ανάγκη εξωτερικής φόρτισης:
Σε αντίθεση με τα plug-in υβριδικά (PHEV), το e-POWER δεν χρειάζεται εξωτερική φόρτιση, καθώς ο κινητήρας και η αναγεννητική πέδηση αναπληρώνουν τη μπαταρία. Τα PHEV, αντίθετα, απαιτούν φόρτιση από πρίζα για τη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας και συχνά επιστρέφουν σε λειτουργία του θερμικού κινητήρα όταν η μπαταρία εξαντληθεί. - Μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2:
Ο κινητήρας του e-POWER λειτουργεί σε βέλτιστες συνθήκες, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές. Επιπλέον, η χρήση της αναγεννητικής πέδησης αυξάνει την ενεργειακή απόδοση.
Τι κάνει το e-POWER της Nissan ένα πρακτικό σύστημα υβριδικής κίνησης
Με την εξάλειψη της ανάγκης για εξωτερική φόρτιση και την έμφαση στα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής οδήγησης, το e-POWER προσφέρει:
- Ευκολία στη χρήση
- Χαμηλότερο κόστος παραγωγής
- Μειωμένο άγχος αυτονομίας (σε σύγκριση με τα EVs)