Mercedes 4MATIC: Πώς δουλεύει το σύστημα τετρακίνησης των γερμανικών «αστεριών»;

Mercedes 4MATIC: Πώς δουλεύει το σύστημα τετρακίνησης των γερμανικών «αστεριών»;

Mercedes 4MATIC: Το σύστημα τετρακίνησης της Mercedes, με ιστορία 40 σχεδόν χρόνων. Από ποια στάδια πέρασε, πόσες διαφορετικές εκδοχές υπάρχουν και πως ακριβώς λειτουργούν

Το 4MATIC της Mercedes είναι στην πραγματικότητα αρκετοί διαφορετικοί τύποι συστημάτων τετρακίνησης, τα οποία είναι διαθέσιμα στα σημερινά οχήματα Mercedes-Benz και Mercedes-AMG. Η ιστορία της τετρακίνησης στη Mercedes-Benz προηγείται της ετικέτας 4MATIC και μας γυρίζει πίσω στο 1903.

Τότε, ο Paul Daimler, γιος του ιδρυτή Gottlieb Daimler, δημιούργησε την πρώτη ιδέα για ένα αυτοκίνητο με τετρακίνηση. Αυτό έγινε πραγματικότητα το 1907, με την παραγωγή του πρώτου τετρακίνητου οχήματος για καθημερινή χρήση, που ονομαζόταν «Dernberg-Wagen». Μάλιστα, στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο υπήρχε και δυνατότητα διεύθυνσης και στους τέσσερις τροχούς.

Η επόμενη σημαντική στιγμή για την τετρακίνηση της Mercedes-Benz ήρθε το 1951, με την έναρξη παραγωγής του Unimog, ενός  AWD φορτηγού που σχεδιάστηκε για χρήση στη γεωργία και αργότερα υιοθετήθηκε από τη βιομηχανία κατασκευών. Το Unimog παραμένει σε παραγωγή μέχρι σήμερα, με πάνω από 375.000 μονάδες να έχουν κατασκευαστεί από το 1951.

Το 1972 ξεκίνησε η ανάπτυξη του Geländewagen (G-Class), το οποίο σχεδιάστηκε αρχικά ως στρατιωτικό όχημα για εκτός δρόμου χρήση. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1979, και πλέον είναι γνωστό ως ένα πολυτελές και εμβληματικό όχημα με σημαντικές πωλήσεις στις παγκόσμιες αγορές.

Το πρώτο σύστημα 4MATIC της Mercedes-Benz σε παραγωγή έκανε το ντεμπούτο του το 1987, στη σειρά W124 E-Class. Με τα χρόνια, η τεχνολογία εξελίχθηκε με συστήματα όπως το 4-ETS και ελαφρύτερα συστήματα 4MATIC.

Πόσα διαφορετικά συστήματα Mercedes 4MATIC υπάρχουν;

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι συστημάτων 4MATIC:

  1. 4MATIC Μεταβλητής Τετρακίνησης: Σχεδιασμένο για οχήματα με κίνηση εμπρός (FWD), όπως τα CLA Coupe και GLA SUV. Υπό κανονικές συνθήκες, λειτουργεί ως FWD για οικονομία καυσίμου, αλλά όταν οι συνθήκες δυσκολεύουν, μεταφέρει 50% της δύναμης στους πίσω τροχούς.
  2. 4MATIC Μόνιμης Τετρακίνησης: Σχεδιασμένο για οχήματα με κίνηση πίσω (RWD), όπως τα E-Class Sedan, S-Class Sedan, GLE Coupe, και GLS SUV. Είναι πάντα ενεργό και παρέχει δύναμη σε όλους τους τροχούς για βέλτιστη πρόσφυση.

Πώς λειτουργούν τα συστήματα AMG 4MATIC;

Η Mercedes-AMG έχει αναπτύξει τρεις τύπους συστημάτων τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένους για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες υψηλών επιδόσεων των οχημάτων AMG. Αυτά τα συστήματα προσφέρουν μοναδικές ρυθμίσεις και χαρακτηριστικά που εξυπηρετούν την απόδοση, τη δυναμική και την πρόσφυση των μοντέλων AMG:

1. AMG Performance 4MATIC Variable All-Wheel Drive

Αυτό το σύστημα προορίζεται για τα AMG μοντέλα που βασίζονται σε πλατφόρμες με κίνηση εμπρός τροχών (FWD), όπως τα AMG CLA και GLA.

  • Λειτουργία:
    Το σύστημα είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το 4MATIC Μεταβλητής Τετρακίνησης της Mercedes-Benz, αλλά περιλαμβάνει ένα πρόσθετο πολύδισκο συμπλέκτη και ειδική ρύθμιση AMG για τον έλεγχο του πίσω διαφορικού.
  • Χαρακτηριστικά:
    • Κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες.
    • Βελτιστοποιημένο για σπορ χειρισμό και αυξημένη δυναμική.

2. AMG Performance 4MATIC+ Variable All-Wheel Drive

Αυτό το σύστημα είναι σχεδιασμένο για πιο πολυτελή και υψηλών επιδόσεων μοντέλα AMG, όπως τα AMG E-Class Sedan, AMG E-Class All Terrain Wagon και AMG S-Class Sedan.

  • Λειτουργία:
    Το 4MATIC+ χρησιμοποιεί αισθητήρες για να υπολογίσει και να προσαρμόσει την κατανομή της ροπής στους τροχούς σε πραγματικό χρόνο.

    • Μπορεί να μεταφέρει τη ροπή από 100% στους πίσω τροχούς έως οποιοδήποτε επίπεδο τετρακίνησης.
    • Η μετάβαση γίνεται αυτόματα και ανεπαίσθητα, με στόχο τη βέλτιστη πρόσφυση και ταυτόχρονα την επιθυμητή σπορ συμπεριφορά.
  • Χαρακτηριστικά:
    • Ιδανικό για οδήγηση σε διαφορετικές συνθήκες, από στεγνό οδόστρωμα μέχρι ολισθηρούς δρόμους.
    • Παρέχει τον απόλυτο έλεγχο στον οδηγό, διατηρώντας τις χαρακτηριστικές επιδόσεις AMG.

3. AMG Performance 4MATIC Permanent All-Wheel Drive

Αυτό το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης είναι μια παραλλαγή του συστήματος 4MATIC Μόνιμης Τετρακίνησης της Mercedes-Benz, αλλά με προσαρμογές για να εξυπηρετεί την αυξημένη ισχύ και τις απαιτήσεις των AMG οχημάτων.

  • Λειτουργία:
    • Η ροπή κατανέμεται πάντα σταθερά:
      • 31% στους εμπρός τροχούς και 69% στους πίσω τροχούς για AMG coupe, sedan και convertible.
      • 40% στους εμπρός τροχούς και 60% στους πίσω τροχούς για τα AMG SUV.
    • Αυτό εξασφαλίζει συνεχή πρόσφυση και σταθερότητα, ανεξαρτήτως συνθηκών.
  • Χαρακτηριστικά:
    • Το σύστημα είναι πάντα ενεργό (permanent) και προσφέρει άμεση απόκριση.
    • Σχεδιασμένο για οχήματα που απαιτούν υψηλή σταθερότητα σε όλες τις επιφάνειες.

 

Δείτε επίσης

5 λόγοι που το αυτοκίνητο τρέμει στο ρελαντί

5 λόγοι που το αυτοκίνητο τρέμει στο ρελαντί

Η Mazda αλλάζει το σήμα της για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα

Η Mazda αλλάζει το σήμα της για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα

F1: Πώς τράκαρε ο Lewis Hamilton στις δοκιμές της Ferrari στην Βαρκελώνη

F1: Πώς τράκαρε ο Lewis Hamilton στις δοκιμές της Ferrari στην Βαρκελώνη

Ανανεωμένο Toyota Prius: Με 233 ίππους και την νέα έξυπνη τεχνολογία «geo-fencing»

Ανανεωμένο Toyota Prius: Με 233 ίππους και την νέα έξυπνη τεχνολογία «geo-fencing»

Τα πιο κοινά λάθη στην συντήρηση αυτοκινήτου που κάνουν όλοι εξηγεί επαγγελματίας μηχανικός

Τα πιο κοινά λάθη στην συντήρηση αυτοκινήτου που κάνουν όλοι εξηγεί επαγγελματίας μηχανικός

Το λάδι κινητήρα μυρίζει βενζίνη: Γιατί;

Το λάδι κινητήρα μυρίζει βενζίνη: Γιατί;