Επιστολή των κατασκευαστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες της Πράσινης Συμφωνίας

Επιστολή των κατασκευαστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες της Πράσινης Συμφωνίας

Ευρωπαϊκή Ένωση: Η επιστολή της ACEA σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Ζήτα να εφαρμοστούν 0ι συστάσεις της έκθεσης Draghi και να προσαρμοστεί η Ευρώπη στην πραγματικότητα των αγορών.

Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία πρέπει να γίνει πιο ρεαλιστική και να εφαρμοστούν οι συστάσεις της έκθεσης Draghi, υποστηρίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε επιστολή τους προς τις Βρυξέλλες.

Το κάλεσμα των Αυτοκινητοβιομηχανιών

Με μια σαφή προειδοποίηση ότι η ανταγωνιστικότητα του κλάδου διατρέχει σοβαρό κίνδυνο λόγω της επιβράδυνσης στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων και της αύξησης των εμπορικών εμποδίων, ο Ola Källenius, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και CEO της Mercedes-Benz, απευθύνθηκε στους πολιτικούς ηγέτες της ΕΕ με επιστολή.

Ο στόχος;

Να διασφαλιστεί η μελλοντική ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας, προωθώντας παράλληλα τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Οι συνομιλίες μεταξύ πολιτικών και εκπροσώπων των βιομηχανιών αυτοκινήτου έχουν προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο, με βασικό αίτημα την αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ώστε να γίνει πιο εφικτή στην πράξη.

Τι ζητούν οι Αυτοκινητοβιομηχανίες

Ο Ola Källenius κατέγραψε τρεις βασικές προτεραιότητες που θεωρούνται κρίσιμες για την αυτοκινητοβιομηχανία:

  1. Ρεαλιστική πορεία προς την απαλλαγή από τον άνθρακα:
    Η βιομηχανία ζητά μια μετάβαση που να καθοδηγείται από την αγορά και όχι από τις ποινές που θα επιβάλλει η Ε.Ε..
  2. Εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Draghi:
    Δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών, διατηρώντας τις στο επίκεντρο της παγκόσμιας οικονομίας.
  3. Προώθηση νέων εμπορικών σχέσεων:
    Καθιέρωση αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, ώστε η ΕΕ να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.

Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία υπό αναθεώρηση

Σύμφωνα με την επιστολή, η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία χρειάζεται ένα «reality check», να προσαρμοστεί δηλαδή στην πραγματικότητα και να γίνει πιο ευέλικτη. Επιθυμητός στόχος είναι η εξ ολοκλήρου απαλλαγή από τον άνθρακα, σε ένα κερδοφόρο, όμως, επιχειρηματικό μοντέλο. Ο ίδιος τόνισε:
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει δεσμευμένη στον στόχο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 και στη μετάβαση σε μεταφορές και κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Όμως, απαιτούνται πιο ρεαλιστικές πολιτικές για να διασφαλιστεί αυτή η πορεία».

Η επείγουσα ανάγκη δράσης

Το πιο επείγον αίτημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η ΕΕ να βρει λύσεις που θα μειώσουν το κόστος συμμόρφωσης με τους στόχους CO2 για το 2025. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που υπερβαίνουν τα νέα όρια μέσων εκπομπών CO2 θα επιβαρύνονται με πρόστιμα €95 για κάθε γραμμάριο CO2  που ξεπερνά το όριο, το οποίο θα πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό των αυτοκινήτων που ξεπερνούν αυτό το όριο και πωλούνται εντός της ΕΕ.

Η πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 προκαλεί ανησυχία. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά σχεδόν 6%, ενώ το μερίδιο αγοράς έπεσε στο 13,6%.

Αυτό απέχει πολύ από τους αριθμούς που απαιτούνται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος που έχει θέσει η Ε.Ε για τα επόμενα χρόνια.

Οι προκλήσεις για την Ευρωπαϊκή Ένωση

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ένα σταυροδρόμι. Οι πολιτικές αποφάσεις που θα ληφθούν τώρα είναι κρίσιμες για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και την επίτευξη των κλιματικών στόχων, ενώ παράλληλα θα πρέπει να στηριχθεί η μετάβαση σε πράσινες τεχνολογίες με ρεαλιστικούς όρους.

Δείτε επίσης

F1: Ο πρώτος γύρος του Hamilton με μονοθέσιο της Ferrari – «Τρελαμένοι» οι Tifosi(video)

F1: Ο πρώτος γύρος του Hamilton με μονοθέσιο της Ferrari – «Τρελαμένοι» οι Tifosi(video)

Υβριδικό: Πώς το οδηγώ για να κρατήσω την κατανάλωση κοντά στο «μηδέν»;

Υβριδικό: Πώς το οδηγώ για να κρατήσω την κατανάλωση κοντά στο «μηδέν»;

F1: «Αφού ο Leclerc κέρδισε τον Vettel, μπορεί να κερδίσει και τον Hamilton»

F1: «Αφού ο Leclerc κέρδισε τον Vettel, μπορεί να κερδίσει και τον Hamilton»

F1: Θα δούμε το 2026 τον Max Verstappen στην Mercedes;

F1: Θα δούμε το 2026 τον Max Verstappen στην Mercedes;

Trump και ηλεκτρικά: Παγώνει τα κονδύλια για φορτιστές και ακυρώνει το 50% ηλεκτρικά μέχρι το 2030

Trump και ηλεκτρικά: Παγώνει τα κονδύλια για φορτιστές και ακυρώνει το 50% ηλεκτρικά μέχρι το 2030

Χαλάω τον κινητήρα του αυτοκινήτου αν οδηγώ σε χαμηλές στροφές;

Χαλάω τον κινητήρα του αυτοκινήτου αν οδηγώ σε χαμηλές στροφές;