F1: Σου θυμίζουμε όσα πρέπει να να ξέρεις για το F1-75, το μονοθέσιο του 2022, το οποίο θα είναι το πρώτο μονοθέσιο της Ferrari που θα οδηγήσει ο Lewis Hamilton, στην ιδιωτική πίστα δοκιμών στο Fiorano.
Bρίσκομαστε σε αντίστροφη μέτρηση για να δούμε τον 7 φόρες πρωταθλητή, Lewis Hamilton σε μονοθέσιο της Ferrari, σηματοδοτώντας έτσι με τον πλέον εμφατικό τρόπο την έναρξη της συνεργασίας του με την ομάδα του Μαρανέλο για τη σεζόν του 2025 στη F1.Ο 40χρόνος θρύλος της F1 θα πραγματοποιήσει την πρώτη του δοκιμή στο Fiorano, την ιδιωτική πίστα δοκιμών της Ferrari, με το F1-75, το μονοθέσιο της Scuderia το 2022.
F1-75: Ένα μονοθέσιο-χαιρετισμός στην ιστορία της Ferrari
Το F1-75 ήταν το πρώτο μονοθέσιο της Ferrari που σχεδιάστηκε βάσει των νέων κανονισμών αεροδυναμικής του 2022, που εισήγαγαν το ground effect. Το όνομα του μονοθεσίου αποτίει φόρο τιμής στην 75η επέτειο του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής της Ferrari.
Με τα χαρακτηριστικά του πλευρικά πάνελ, γνωστά ως bathtub-σχήμα, και την εξαιρετική του απόδοση στις πρώτες πίστες της σεζόν, το F1-75 έδωσε μια αίσθηση αναγέννησης για τη Ferrari, μετά από δύο απογοητευτικές χρονιές το 2020 και το 2021.
Πώς τα πήγε η Ferrari το 2022;
Η Ferrari ξεκίνησε δυναμικά τη σεζόν 2022, με τον Charles Leclerc να κερδίζει τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν και τον Carlos Sainz να συμπληρώνει το 1-2 για την ομάδα. Το μονοθέσιο διακρίθηκε για την εξαιρετική του πρόσφυση στις αργές στροφές, ενώ η χρήση ενός μικρότερου turbo ενίσχυσε την απόδοσή του στην έξοδο από τις στροφές.
Η κυριαρχία της Ferrari συνεχίστηκε στους επόμενους αγώνες, με τον Leclerc να κερδίζει και στην Αυστραλία και να προηγείται στη βαθμολογία κατά 46 βαθμούς,μάλιστα, από τον Verstappen,
Το σημείο καμπής
Ωστόσο, τα προβλήματα αξιοπιστίας και τα λάθη στρατηγικής στα pit stops άρχισαν να υπονομεύουν την προσπάθεια της ομάδας. Στην Ισπανία, ο Leclerc εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος ενώ προηγούνταν, ενώ στο Μονακό, ένας κακός υπολογισμός στα pit stops τον έριξε στην τέταρτη θέση.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε στο Μπακού, όπου ο Leclerc εγκατέλειψε και πάλι λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Για να αποτραπούν περαιτέρω ζημιές, η Ferrari αναγκάστηκε να μειώσει την ισχύ του κινητήρα της, περιορίζοντας την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου για το υπόλοιπο της σεζόν.
Επιτυχίες παρά τις δυσκολίες
Παρά τις προκλήσεις, το F1-75 κατάφερε να κατακτήσει τέσσερις νίκες συνολικά μέσα στη χρονιά. Ο Sainz πήρε την πρώτη του νίκη στη Formula 1 στο Grand Prix της Βρετανίας, ενώ ο Leclerc κέρδισε στην Αυστρία. Παράλληλα, το μονοθέσιο εξασφάλισε 20 βάθρα και 12 pole positions.
Η σεζόν του 2022, ωστόσο, χαρακτηρίστηκε από την επιστροφή του Verstappen στην κορυφή. Ο Ολλανδός οδηγός σημείωσε μια εντυπωσιακή πορεία, κερδίζοντας 8 από τους 9 επόμενους αγώνες μετά το Μπακού και κατακτώντας το δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του.
Παρά τα προβλήματα και την απώλεια του τίτλου, το F1-75 συνέβαλε στην επιστροφή της Ferrari στις νίκες και στην ανάκτηση της ανταγωνιστικότητάς της. Το μονοθέσιο αποτέλεσε τη βάση για το SF-23 του 2023, το οποίο ήταν το μοναδικό μονοθέσιο εκτός της Red Bull που κέρδισε αγώνα εκείνη τη χρονιά.
Η επόμενη σελίδα για τη Ferrari
Η απογοήτευση από τη σεζόν του 2022 οδήγησε τότε εσε αλλαγές στην ομάδα, με τον Mattia Binotto να αποχωρεί και τον Fred Vasseur να αναλαμβάνει τα ηνία. Σήμερα τώρα, η έλευση του Hamilton θα αποτελέσει εναν νέο σταθμό στην ιστορία της Ferrari, με τον Βρετανό οδηγό να ελπίζει ότι το 2025 θα είναι η χωρά που θα επιστρέψει στους τίτλους και ότι θα προσθέσει νέα κεφάλαια στις επιτυχίες της Scuderia.
Όταν ο Hamilton πάρει θέση στο F1-75, το μονοθέσιο θα αποκτήσει έναν ακόμη σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Ferrari, εκπροσωπώντας μια νέα εποχή συνεργασίας ανάμεσα στον θρύλο της Formula 1 και την πιο εμβληματική ομάδα του αθλήματος.