Τακάκια αυτοκινήτου: Πώς να τα αλλάξεις μόνος σου

Τακάκια αυτοκινήτου: Πώς να τα αλλάξεις μόνος σου

Τακάκια αυτοκίνητου: Μάθε πώς να αλλάζεις τα τακάκια των φρένων του αυτοκινήτου χωρίς να επισκεφθείς συνεργείο και μηχανικούς

Σίγουρα, τα κόστη των συνεργείων και των service είναι κάτι που όλοι οι οδηγοί θα θέλαμε να…εξαφανίσουμε.

Λάδια, ελαστικά, ανταλλακτικά, κόστη εργασιών, όλα αυτά κάνουν τα αυτοκίνητα και τη συντήρηση τους είναι σίγουρα μια ακριβή υπόθεση με πολλά έξοδα. Και αν και εμείς έχουμε τονίσει πολλές φορές ότι με την κατάλληλη φροντίδα και με τη σωστή συντήρηση και ορθό τρόπο οδήγησης, μπορούμε να γλυτώσουμε αρκετά χρήματα, ακόμα και ο πιο προσεκτικός οδηγός με το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο, όλο και κάτι θα χρειαστεί να αλλάξει στο αυτοκίνητο του έπειτα από χρόνια χρήσης.

Όταν κάτι στο αυτοκίνητο φθείρεται, άλλωστε, πρέπει να το αντικαταστήσουμε. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να το προσέχουμε όταν λειτουργεί, για να αυξήσουμε την διάρκεια ζωής του, όσο περισσότερο γίνεται.

Ένας ακόμη τρόπος, όμως, για να εξοικονομήσεις χρήματα που θα χάλαγες σε στο συνεργείο είναι να κάνεις μερικές από τις επισκευές μόνος σου. Εντάξει, προφανώς δεν εννοούμε να κάνεις τη ευθυγράμμιση των τροχών μόνος σου, έτσι και αλλίως χρειάζεται να υπάρχει και ο κατάλληλος εξοπλισμός για μια τέτοια εργασία. Ωστόσο, μερικές διαδικασίες στο αυτοκίνητο είναι δυνατόν να γίνουν και από εσένα, στον κήπο ή στο γκαράζ σου.

Μια από αυτές είναι και τα τακάκια των αυτοκίνητων. Με μερικές βασικές γνώσεις αυτοκινήτου και με λίγα άλλα τα κατάλληλα εργαλεία, μπορείς να κάνεις αυτή την αντικατάσταση μόνος σου.

Για να δούμε πώς.

Άλλαξε τα τακάκια αυτοκινήτου μόνος σου σε 5 βήματα

Πριν ξεκινήσουμε να πούμε ότι για σχεδόν όλα τα παλαιότερα μοντέλα και τα περισσότερα από τα νέα αυτοκίνητα, οι εργασίες στα φρένα είναι μια απλή διαδικασία που απαιτεί μόνο μερικά εργαλεία.

Ωστόσο, κάποια πολυτελή αυτοκίνητα και μοντέλα υψηλών επιδόσεων έχουν πιο περίπλοκα συστήματα φρένων που είναι καλύτερο να τα αναλάβουν έμπειροι τεχνικοί. Επίσης, τα φρένα τύπου τύμπανα, που βρίσκονται στους πίσω τροχούς σε κάποια σύγχρονα αυτοκίνητα, είναι πιο περίπλοκα και είναι καλύτερο να τα αναλάβουν επαγγελματίες.

Σε περίπτωση, πάντως, που θες να δουλέψεις στα τακάκια μόνος σου, σου παρουσιάζουμε, παρακάτω, πως να αντικαταστήσεις τα τακάκια του αυτοκινήτου  χωρίς το πας σε μηχανικό ή να επισκεφθείς το συνεργείο.

 

Μερικά πράγματα για τα τακάκια και τα φρένα

Τα συστήματα φρένων διαφέρουν ανάλογα τη μάρκα και από μοντέλο σε μοντέλο. Ενώ σε όλα υπάρχει μια κοινή βάση και λογική, κάθε σύστημα είναι διαφορετικό και δεν υπάρχει ένας τρόπος που καλύπτει πλήρως όλες τις ιδιαιτερότητες κάθε συστήματος.

Παρόλα αυτά, θα σου δώσουμε έναν γενικό χάρτη, που μπορείς να ακολουθήσεις αν γνωρίζεις καλά το αυτοκίνητο σου και καταλαβαίνεις τις ιδιαιτερότητες του. Ωστόσο, θυμήσου ότι εδώ σου δίνουμε γενικές συμβουλές που μπορεί να μην ανταποκρίνονται πλήρως στο αυτοκίνητο σου. Οπότε να είσαι προσεκτικός και να ψάξεις καλά, αν μπορείς να κάνεις μόνος σου την αλλαγή, μην δημιουργήσεις προβλήματα στο αυτοκίνητο σου.

Για παράδειγμα, πολλά πολυτελή αυτοκίνητα και άλλα σύγχρονα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν αισθητήρες φθοράς φρένων.

Αυτές οι μικρές συσκευές που συνδέονται στο τακάκι φρένου κλείνουν το κύκλωμα όταν το τακάκι έχει φθαρεί και ανάβουν μια προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων.

Οι αισθητήρες συνήθως αντικαθίστανται μαζί με το τακάκι και μπορεί να σπάσουν εύκολα κατά την αποσυναρμολόγηση. Τα πίσω φρένα δίσκων διαθέτουν επίσης μηχανισμούς χειρόφρενου που συχνά απαιτούν ειδικά εργαλεία για να επαναρυθμίσουν το έμβολο πριν όλα συναρμολογηθούν ξανά σωστά.

Πριν αντικαταστήσεις τα φρένα, δες αν το αυτοκίνητό σου απαιτεί επιπλέον προσοχή και ειδικά εργαλεία.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι εδώ αναφερόμαστε μόνο σε φθαρμένα τακάκια. Αν η πίεση ή η διαδρομή του πεντάλ του φρένου σου αισθάνεται παράξενη ή βλέπεις διαρροές υγρού γύρω από τους τροχούς, πήγαινε το αυτοκίνητο σε συνεργείο, καθώς πιθανόν να έχει άλλες βλάβες που χρειάζονται επαγγελματία

Αγόρασε τα απαραίτητα εξαρτήματα και ανταλλακτικά

Τα τακάκια φρένων είναι συνήθως οικονομικά και ιδιαίτερα φθηνά για παλαιότερα αυτοκίνητα, ειδικά αν μιλάμε για αυτοκίνητα που στην αγορά υπάρχει αφθονία ανταλλακτικών. Αν όμως έχεις ένα πολυτελές  μοντέλο ή ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, ίσως να μην υπάρχουν τόσα ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα τα ανταλλακτικά να είναι πιο ακριβά. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να αγοράσεις το σωστό εξάρτημα, καθώς τα τακάκια φρένων έχουν ακριβείς διαστάσεις, και σπάνια ένα εξάρτημα από ένα αυτοκίνητο μπορεί να ταιριάζει σε άλλο.

 

 

Ανύψωση οχήματος και αφαίρεση τροχού

Για αυτό το βήμα, θα χρειαστείς έναν γρύλο, ένα σταντ και ένα κλειδί τροχών ή μπουλονιών. Βεβαιώσου ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε επίπεδη και καθαρή επιφάνεια. Τοποθέτησε τον γρύλο σε ένα από τα τέσσερα σημεία ανύψωσης του πλαισίου, τα οποία συνήθως είναι ενισχυμένα για να ξεχωρίζουν εύκολα.

Αν δεν έχεις ηλεκτρικό κλειδί, χαλάρωσε τα μπουλόνια, αλλά μην τα αφαιρέσεις εντελώς, πριν σηκώσεις το όχημα. Όταν ο τροχός είναι τουλάχιστον 2.5 εκατοστά από το έδαφος, τοποθέτησε το σταντ κάτω από το πλαίσιο ή την ανάρτηση του αυτοκινήτου και κατέβασε τον γρύλο ώστε το βάρος να μεταφερθεί στο σταντ.

Στη συνέχεια, αφαίρεσε τα μπουλόνια και τον τροχό, τοποθετώντας τα μπουλόνια σε ασφαλές σημείο.

Ποτέ μην δουλεύεις κάτω από ανυψωμένο αυτοκίνητο χωρίς σταντ, καθώς μια πιθανή αποτυχία του γρύλου μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς.

 

Αφαίρεση δαγκάνας και δίσκου

Σε αυτό το βήμα θα χρειαστείς κλειδιά καρυδάκια και πιθανώς μία μικρή μοχλολαβή ή σχοινί. Οι δαγκάνες δίσκου συνήθως αποτελούνται από δύο μέρη: τη βάση και τη δαγκάνα. Η βάση παραμένει βιδωμένη στο πίσω μέρος του άξονα, ενώ η δαγκάνα συγκρατείται με δύο βίδες-οδηγούς που μπορούν να αφαιρεθούν σχετικά εύκολα.

Με τις βίδες αφαιρεμένες, μπορείς να αφαιρέσεις τη δαγκάνα, με κλειδί. Χρησιμοποίησε ένα σχοινί για να την κρεμάσεις, αποφεύγοντας την καταπόνηση των σωλήνων στα υδραυλικά. Τα τακάκια μπορεί να βρίσκονται στη δαγκάνα ή στη βάση. Αφαίρεσέ τα τραβώντας τα από τη θέση τους και αν έχουν καλωδιώσεις, βγάλε τις προσεκτικά με ένα μικρό κατσαβίδι.

Αν οι δίσκοι έχουν έντονες αυλακώσεις ή φθορά, αντικατάστησέ τους.

Τοποθέτηση των ανταλλακτικών

Ο νέος δίσκος τοποθετείται στον άξονα, ενώ η δαγκάνα πρέπει να προσαρμοστεί αν χρειάζεται. Πίεσε το πιστόνι της δαγκάνας προς τα πίσω για να δημιουργήσεις χώρο για τα νέα τακάκια, χρησιμοποιώντας τον διαστολέα με ένα από τα παλιά τακάκια.

Εφάρμοσε λίγο γράσο στην πίσω πλευρά των νέων τακακιών για να αποτρέψεις θορύβους. Τοποθέτησέ τα σωστά, μαζί με οποιαδήποτε εξαρτήματα που τα συγκρατούν. Επανατοποθέτησε τη δαγκάνα πάνω στον δίσκο, διασφαλίζοντας τη σωστή ευθυγράμμιση. Εφάρμοσε γράσο στις βίδες πριν τις σφίξεις.

 

Τελικός έλεγχος και δοκιμή

Αφού βεβαιωθείς ότι όλα είναι στη θέση τους, τοποθέτησε ξανά τον τροχό και σφίξε τα μπουλόνια. Κατέβασε το αυτοκίνητο στο έδαφος και σφίξε τα μπουλόνια σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Πριν οδηγήσεις, δοκίμασε τα φρένα. Το πεντάλ μπορεί να είναι μαλακό αρχικά, αλλά θα επανέλθει μετά από μερικές πιέσεις. Αν το πρόβλημα παραμένει, ξαναέλεγξε τα βήματα ή ζήτησε επαγγελματική βοήθεια. Αν όλα λειτουργούν σωστά, δοκίμασε το αυτοκίνητο με χαμηλή ταχύτητα για επιβεβαίωση.

 

Δείτε επίσης

Προς κατάρρευση οι συζητήσεις για συγχώνευση Honda – Nissan

Προς κατάρρευση οι συζητήσεις για συγχώνευση Honda – Nissan

Check Engine: Γιατί ανάβει η λυχνία με το που βάλεις βενζίνη

Check Engine: Γιατί ανάβει η λυχνία με το που βάλεις βενζίνη

F1: Νέα βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Audi

F1: Νέα βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Audi

Tesla: Δεσμεύεται να φέρει πιο προσιτά μοντέλα το 2025

Tesla: Δεσμεύεται να φέρει πιο προσιτά μοντέλα το 2025

F1 – Toto Wolff για Hamilton – Ferrari: «Είναι σαν να βλέπεις την πρώην σου με άλλον»

F1 – Toto Wolff για Hamilton – Ferrari: «Είναι σαν να βλέπεις την πρώην σου με άλλον»

Σώμα βαλβίδας σε αυτόματο κιβώτιο: Τι είναι, πως λειτουργεί και τι συμβαίνει αν χαλάσει

Σώμα βαλβίδας σε αυτόματο κιβώτιο: Τι είναι, πως λειτουργεί και τι συμβαίνει αν χαλάσει