Κινητήρες diesel: Τα πιο ισχυρά μοτέρ πετρελαίου της Mercedes

Κινητήρες diesel: Τα πιο ισχυρά μοτέρ πετρελαίου της Mercedes

Κινητήρες diesel: Τα πιο ισχυρά μοτέρ πετρελαίου που έχει βγάλει ποτέ το εργοστάσιο της Mercedes

Η Mercedes κατασκευάζει και πουλάει κινητήρες diesel εδώ και πολλά χρόνια, λόγω της εξαιρετικής ροπής και της αποδοτικότητάς τους σε καύσιμα.

Για αυτό ακριβώς αγαπήθηκαν πολύ στην χώρα μας, τόσο από επαγγελματίες όσο και από ιδιώτες. Για πόσο ,όμως, καιρό μας φέρνει η γερμανική φίρμα τα κορυφαία μοντέλα diesel της; Σύμφωνα με τη Mercedes, το 260 D έγινε το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με κινητήρα diesel παγκοσμίως το 1936, όταν παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Μοτοσυκλέτας και Αυτοκινήτου στο Βερολίνο.

Ενώ το βενζινοκίνητο μοντέλο της εποχής, το Mercedes 200, κατανάλωνε κατά μέσο όρο 13 λίτρα καυσίμου για να διανύσει 100 χιλιόμετρα, το 260 D χρειαζόταν μόλις 9 λίτρα για την ίδια απόσταση. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί τα diesel της Mercedes έγιναν τόσο δημοφιλή μεταξύ των οδηγών ταξί και όσων διένυαν μεγάλες αποστάσεις.

Με τα χρόνια, η Mercedes συνέχισε να εξελίσσει τους κινητήρες diesel της, περιλαμβάνοντας τον πρώτο πεντακύλινδρο diesel το 1974, και αξιοποίησε το κύμα δημοτικότητας των αυτοκινήτων diesel που άρχισε να αναπτύσσεται στις δεκαετίες του ’80 και του ’90.

Η εταιρεία πρόσθεσε επίσης ένα υβριδικό μοντέλο diesel στη γκάμα της, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να ανταποκριθεί στους περιορισμούς εκπομπών ρύπων. Αλλά αυτό που θέλουν να ξέρουν οι περισσότεροι είναι το εξής: Πόση ιπποδύναμη αποδίδουν αυτοί οι κινητήρες; Ας δούμε μερικούς από τους πιο ισχυρούς κινητήρες diesel της Mercedes.

Οι πιο ισχυροί Κινητήρες diesel της Mercedes

OM 606

Ο κινητήρας OM 606 έκανε το ντεμπούτο του το 1993 για να αντικαταστήσει τον OM 603, ο οποίος διέθετε έναν εκκεντροφόρο άξονα. Ο OM 606, με δύο εκκεντροφόρους άξονες (DOHC), βασίστηκε στους εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες M103 και M104 της Mercedes.

Ο κινητήρας OM 606 διατίθετο τόσο σε ατμοσφαιρική όσο και σε υπερτροφοδοτούμενη (turbo) έκδοση, με την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση να είναι η μόνη διαθέσιμη επιλογή μετά το 1997. Η ατμοσφαιρική έκδοση απέδιδε 134 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., ενώ η turbo έκδοση ανέβαζε την απόδοση στους 177 ίππους στις 4.400 σ.α.λ..

Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιήθηκε σε μοντέλα όπως το G 300 (W463) από το 1996 έως το 2001, τα σεντάν E 300 από το 1993 έως το 1999, καθώς και στο E 300 Turbodiesel Station Wagon από το 1997 έως το 1999.

OM 612

Ο κινητήρας OM 612, που παρήχθη από το 1999 έως το 2006, ήταν ένας πεντακύλινδρος diesel βασισμένος στον τετρακύλινδρο OM 611. Διατίθετο σε δύο εκδόσεις: 2.7 λίτρων και 3.0 λίτρων AMG.

Ο κινητήρας 2.7L απέδιδε 161 ίππους στις 4.200 σ.α.λ., ενώ η έκδοση 3.0L AMG απέδιδε 228 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. Ο κινητήρας κατασκευάστηκε με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κεφαλή αλουμινίου, μειώνοντας το βάρος στα 215 περίπου κιλά.

Χρησιμοποιήθηκε σε διάφορα οχήματα, όπως η Mercedes C-Class (2000-2007), η E-Class (1999-2003), τα Sprinter Vans, τα G-Wagens και τα Jeep Grand Cherokee (2002-2004).

OM 617

Ο κινητήρας OM 617 κατασκευάστηκε από το 1974 έως το 1991 και βασίστηκε στον τετρακύλινδρο OM 616. Ήταν ένας πεντακύλινδρος diesel 3.0L turbo και έγινε ο πρώτος turbo diesel που τοποθετήθηκε σε επιβατικό αυτοκίνητο παραγωγής, το 300 SD, το 1977.

Ο OM 617 απέδιδε 125 ίππους στις 4.350 σ.α.λ., αλλά σε πειραματικά οχήματα, όπως το Mercedes C-111, η απόδοση αυξήθηκε στους 230 ίππους, χάρη σε αναβαθμίσεις όπως ένας ενισχυμένος εκκεντροφόρος, ένας μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής Garrett και ένας εναλλάκτης θερμότητας (intercooler).

OM 654

Ο OM 654 παρουσιάστηκε το 2016 και ήταν ο πρώτος diesel της Mercedes με πλήρως αλουμινένιο μπλοκ. Ήταν ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 2.0L turbo, σχεδιασμένος να τοποθετείται τόσο κατά μήκος όσο και εγκάρσια στα οχήματα.

Αποδίδει 192 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. για το E 220 d, ενώ στο CLS 300 d αποδίδει 241 ίππους στις 4.200 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιείται σε οχήματα A-, B-, C-Class, E-Class, GL SUVs και Sprinter vans.

OM 642

Ο V6 OM 642 diesel παρουσιάστηκε το 2005 και χρησιμοποιήθηκε σε πολυάριθμα μοντέλα. Απέδιδε 261 ίππους για τα ευρωπαϊκά μοντέλα και 211 ίππους για τις Η.Π.Α. Ο κινητήρας είχε σύστημα μεταβλητής γεωμετρίας turbo, που απέφευγε το φαινόμενο του turbo lag.

Ο OM 642 χρησιμοποιήθηκε σε οχήματα Mercedes E-Class, ML-Class, GL-Class, καθώς και σε Sprinter Vans και Jeep Grand Cherokee.

OM 656

Ο πιο ισχυρός από όλους τους κινητήρες diesel της Mercedes είναι ο OM 656, που παρουσιάστηκε το 2016 για να αντικαταστήσει τον OM 642. Πρόκειται για έναν εξακύλινδρο κινητήρα 2.9L, με διπλό turbo και ηλεκτροκίνητο κομπρέσορα BorgWarner eBooster.

Ο OM 656 χρησιμοποιείται στα μοντέλα S-Class και GLE 450 d 4Matic. Στην έκδοση S 350 d αποδίδει 286 ίππους, ενώ στην έκδοση S 400 d αποδίδει 340 ίππους. Η ισχυρότερη έκδοση, που τοποθετείται στο GLE 450 d 4Matic, αποδίδει εντυπωσιακούς 367 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., καθιστώντας τον τον ισχυρότερο κινητήρα diesel επιβατικού αυτοκινήτου παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Mercedes.

Δείτε επίσης

Αράχωβα: Πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στο κρύο;

Αράχωβα: Πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στο κρύο;

Μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα: 5 πράγματα που τσεκάρω πάντα πριν αγοράσω

Μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα: 5 πράγματα που τσεκάρω πάντα πριν αγοράσω

F1: Ο Horner προειδοποιεί Hamilton και Leclerc

F1: Ο Horner προειδοποιεί Hamilton και Leclerc

Καδένα χρονισμού: Τι είναι, πώς λειτουργεί και πότε θέλει αλλαγή

Καδένα χρονισμού: Τι είναι, πώς λειτουργεί και πότε θέλει αλλαγή

Υβριδικά αυτοκίνητα – Μειονεκτήματα: Τι κινδύνους κρύβουν τα hybrid μοντέλα;

Υβριδικά αυτοκίνητα – Μειονεκτήματα: Τι κινδύνους κρύβουν τα hybrid μοντέλα;

Υπάρχει συμπλέκτης στα αυτόματα αυτοκίνητα;

Υπάρχει συμπλέκτης στα αυτόματα αυτοκίνητα;