Γιατί η εξάτμιση αυτοκινήτου βγάζει νερά - Τι κάνω αν είναι μπλε

Γιατί η εξάτμιση αυτοκινήτου βγάζει νερά - Τι κάνω αν είναι μπλε

Γιατί η εξάτμιση αυτοκινήτου βγάζει νερά – Τι σημαίνει και ποιους κινδύνους ενέχει το να βγάζει νερό το αυτοκίνητο μου όταν οδηγώ στον δρόμο – Τι κάνω αν είναι μπλε

Ο σωλήνας της εξάτμισης του αυτοκινήτου αποτελεί το τελευταίο,σε σειρά, μέρος του συστήματος εξάτμισης ενός αυτοκινήτου. Η δουλεία της εξάτμισης είναι να απελευθερώνει τα τοξικά αέρια που προκύπτουν κατά την καύση του κινητήρα, αφού πρώτα πέρασουν από τον καταλύτη, για να διαπαστούν σε ουσίες που δεν είναι βλαβερές για το περιβάλλον.

Το σύστημα εξάτμισης είναι, προφάνως, απαραίτητο για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, καθώς με ένα μη αποδοτικό σύστημα, οι τοξικές ουσίες μπορούν, φυσικά, να περάσουν στην καμπίνα και να κάνουν το εσωτερικό ένα μη ασφάλες περιβάλλον, καθώς και να μπουκώσουν τον κινητήρα και να ρίξουν την απόδοση, προκαλώντας ζημιές.

Μερικές φορές, η εξατμίση του αυτοκινήτου μπορεί να στάζει και να βγάζει νερά ενώ οδηγείς. Είναι ένα τέτοιο φαίνομενο φυσιολογικό ή μπορεί να είναι ανησυχητικό για την καλή λειτουργία του αυτοκινήτου;

Για να δούμε.

 

Η πιο συνηθισμένη αιτία που εξηγεί το γιατί η εξάτμιση αυτοκινήτου βγάζει νερά

Στο 99% των περιπτώσεων, το νερό που βγαίνει από την εξάτμιση του αυτοκινήτου είναι απολύτως φυσιολογικό και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Πρόκειται απλώς για υδρατμούς που προκύπτουν από τη συμπύκνωση (υγροποίηση) του νερού μέσα στην εξάτμιση.

Αυτό παρατηρείται συνήθως όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή και ο κινητήρας δεν έχει ζεσταθεί πλήρως.

Πώς συμβαίνει η συμπύκνωση:

  1. Εκκινείτε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας.
  2. Καυτά καυσαέρια αρχίζουν να ρέουν μέσω της εξάτμισης.
  3. Λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας (κρύος σωλήνας εξάτμισης – ζεστά καυσαέρια), σχηματίζεται συμπύκνωση.
  4. Η κίνηση των καυσαερίων αναγκάζει την υγρασία να απομακρυνθεί από την εξάτμιση, με αποτέλεσμα να βλέπετε σταγόνες νερού να βγαίνουν από τον σιγαστήρα (τελικό εξάτμισης).
  5. Όταν η εξάτμιση φτάσει σε κανονική θερμοκρασία, η συμπύκνωση σταματά.

Είναι φυσιολογικός ο καπνός από την εξάτμιση;

Ναι(τις περισσότερες φορές). Κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, μπορεί να δείτε λευκό καπνό που μοιάζει με ατμό. Αυτό είναι επίσης φυσιολογικό και προκαλείται από τους υδρατμούς που αποβάλλονται από το σύστημα εξάτμισης. Ο καπνός αυτός δεν έχει οσμή.

Προσοχή: Αν δείτε λευκό καπνό με έντονη μυρωδιά καμένου λαδιού, τότε ίσως υπάρχει πρόβλημα με διαρροή λαδιού στον θάλαμο καύσης και είναι κάτι που πρέπει να τσεκάρεις άμεσα.

Πότε δεν είναι φυσιολογικό το νερό από την εξάτμιση;

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου το νερό από την εξάτμιση δεν είναι φυσιολογικό και μπορεί να αποτελεί ένδειξη προβλήματος στον κινητήρα.

1. Υπερβολική ποσότητα νερού

  • Αν παρατηρήσετε ότι βγαίνει μεγάλη ποσότητα νερού  από την εξάτμιση, τότε ίσως να μην μιλάμε για φυσιολογική συμπύκνωση και να υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα.
  • Πιθανή αιτία: Διαρροή ψυκτικού υγρού (αντιψυκτικό) στον θάλαμο καύσης, λόγω:

2. Χρωματισμένο νερό

  • Αν το νερό που βγαίνει από την εξάτμιση έχει διαφορετικό χρώμα (όχι διαυγές), ίσως πρόκειται για ψυκτικό υγρό που διαρρέει.
  • Το ψυκτικό υγρό μπορεί να είναι πράσινο, κόκκινο ή μπλε, ανάλογα με τον τύπο του υγρού.
  • Αν δείτε κάτι τέτοιο, χρειάζεται άμεσος έλεγχος από μηχανικό, καθώς η διαρροή ψυκτικού μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του κινητήρα.

Πώς να ελέγξετε για διαρροή ψυκτικού ή προβλήματα στη φλάντζα

  1. Ελέγξτε την τάπα λαδιού του κινητήρα
    • Ανοίξτε το καπό και αφαιρέστε την τάπα πλήρωσης λαδιού.
    • Εξετάστε το κάτω μέρος της τάπας. Αν δείτε λευκό ή πρασινωπό αφρό, τότε το λάδι του κινητήρα πιθανώς έχει αναμειχθεί με νερό ή αντιψυκτικό.
    • Αυτό αποτελεί ένδειξη για:
      • Καμένη φλάντζα κεφαλής
      • Ραγισμένη κεφαλή κινητήρα
  2. Έλεγχος στο ψυκτικό δοχείο
    • Ανοίξτε το δοχείο ψυκτικού υγρού (όταν ο κινητήρας είναι κρύος).
    • Αν δείτε σημάδια λαδιού στο ψυκτικό, τότε ίσως υπάρχει διαρροή από τη φλάντζα της κεφαλής.

Προφυλάξεις και συμβουλές

Συμβουλές που πρέπει να έχετε στο νου σας, πριν δοκιμάσετε να κάνετε το οτιδήποτε σε αυτοκίνητο που βγάζει νέρα από την εξάτμιση.

  • Ποτέ μην αγγίζετε την εξάτμιση όταν ο κινητήρας είναι ζεστός. Η εξάτμιση φτάνει σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες και μπορεί να προκαλέσει σοβαρά εγκαύματα.
  • Αν παρατηρήσετε κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα, επισκεφθείτε έναν μηχανικό:
    • Υπερβολικό νερό από την εξάτμιση
    • Χρωματισμένο νερό ή ψυκτικό υγρό
    • Υγρό (νερό ή ψυκτικό) που αναμιγνύεται με το λάδι του κινητήρα

 

Δείτε επίσης

Πίεση ελαστικών μοτοσικλέτας για δρόμο και offroad

Πίεση ελαστικών μοτοσικλέτας για δρόμο και offroad

F1- Piasti για Norris:«Δεν υπάρχουν φίλοι στο grid»

F1- Piasti για Norris:«Δεν υπάρχουν φίλοι στο grid»

Google Maps: Νέα λειτουργία AI θα συζητάει μαζί σου στο αμάξι

Google Maps: Νέα λειτουργία AI θα συζητάει μαζί σου στο αμάξι

3 σπορ μοτοσικλέτες με τελική που ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα

3 σπορ μοτοσικλέτες με τελική που ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα

Ματ χρώμα αυτοκινήτου: Καθαρισμός – Τελικά χρειάζεται γυάλισμα;

Ματ χρώμα αυτοκινήτου: Καθαρισμός – Τελικά χρειάζεται γυάλισμα;

Βουλωμένα μπεκ πετρελαίου: Σύμπτωματα σε κινητήρα diesel

Βουλωμένα μπεκ πετρελαίου: Σύμπτωματα σε κινητήρα diesel