Αισθητήρες Παρκαρίσματος: Τι είναι και πώς τους εγκαθιστώ στο αυτοκίνητο

Αισθητήρες Παρκαρίσματος: Τι είναι και πώς τους εγκαθιστώ στο αυτοκίνητο

Αισθητήρες Παρκαρίσματος: Τι είναι, πώς λειτουργούν και ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να κάνω για να τους τοποθετήσω στο αυτοκίνητο μου

Οι τελευταίες έρευνες που έγιναν στην χώρα μας δείχνουν πως σε όλη την επικράτεια υπάρχουν 5.877.759 αυτοκίνητα. Με τον πλήθυσμο της χώρας να βρίσκεται στα περί 10 εκατομμύρια, προκύπτει πως ένας στους δύο στην Eλλάδα διαθέτει αυτοκίνητο.

Μάλιστα, στην περιοχή της Αττικής μόνο, υπάρχουν 3.498.416 αυτοκίνητα. Κάτι που, φυσικά, κάνει το να βρείς εύκολα σταθμεύση σε κεντρικό σημέιο μιας μεγάλης πόλης(π.χ. στο κέντρο της Αθήνας), σχεδόν… απίθανο.

Το ίδιο και στην Θεσσαλονίκη, όπου από τα 1.020.324 οχήματα, τα 564.299 εξ αυτών, βρίσκονται στην Θεσσαλονίκη.

Γενικά, κίνηση και παρκάρισμα έχουν γίνει πλεον «βάσανο» για πόλλους οδηγούς, κυρίως στις δύσκολες ώρες που ο κόσμος κυκλοφορεί(είτε για να πάει στην δουλεία, είτε για να βγει βόλτα) και στα κεντρικά σήμεια.

Τέτοιες ώρες, αν βρείς το οποιοδήποτε σήμειο που μπορείς με τα χίλια ζόρια να χωρέσεις, θα ανήκεις στους…τυχερούς.

Στο να βρεις σημείο σταθμεύσης, η αλήθεια είναι οτι δεν υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις, αυτό εξαρτάται από την περιοχή και την τύχη, ωστόσο μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου, αν έχεις αισθητήρες σταθμεύσης, μια σημαντική αρωγή όταν προσπαθείς να παρκάρεις σε δύσκολα σημεία.

Για να δούμε, λοιπόν, τι είναι οι αισθητήρες παρκαρισμάτος, πώς ακριβώς δουλευούν και πώς μπορείς να τους τοποθετήσεις στο αυτοκίνητο σου. 

Τι είναι οι αισθητήρες παρκαρίσματος και πώς λειτουργούν

Όλοι έχουμε βρεθεί σε εκείνη τη στιγμή που αναζητούμε μια θέση στάθμευσης σε έναν γεμάτο δρόμο. Επιτέλους βρίσκουμε μια κενή θέση, αλλά φαίνεται στενή.

Εδώ έρχεται να βοηθήσει η τεχνολογία υποβοήθησης στάθμευσης.

Οι αισθητήρες στάθμευσης – είτε είναι υπερηχητικοί αισθητήρες ενσωματωμένοι στους προφυλακτήρες, είτε κάμερες τοποθετημένες γύρω από το αυτοκίνητο – μετρούν την απόσταση μεταξύ του αυτοκινήτου σας και των αντικειμένων γύρω του, όπως ένα άλλο αυτοκίνητο.

Καθώς πλησιάζετε, ένα ηχητικό σήμα (μπιπ) γίνεται όλο και πιο έντονο, ενώ ενδέχεται να εμφανίζεται και μια εικόνα σε οθόνη μέσα στο όχημα (ανάλογα το σύστημα που είναι εγκατεστημένο στο αυτοκίνητο), βοηθώντας σας να σταματήσετε με ασφάλεια και ακρίβεια.

Βήματα εγκατάστασης αισθητήρων παρκαρίσματος σε ένα αυτοκίνητο

Μερικά από τα σύγχρονα αυτοκίνητα, είτε στις βασικές εκδόσεις έιτε στις πιο πάνω, έρχονται εξοπλισμένα με τεχνολογία υποβοήθησης στάθμευσης.

 Σε μερικά από αυτά, υπάρχει μόνο κάμερα οπισθοπορείας οπου σου επιτρέπει να βλέπεις τι γίνεται πίσω σου, ενώ σε άλλα συνδυάζονται με 3D δορυφορική εικόνα που σου δείχνει το γύρω περιβάλλον σου στην οθόνη του αυτοκινήτου.

Μην ξεχνάμε και τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος που έχουν χρησιμοποιήσει οι μάρκες στα διάφορα μοντέλα τους.

Πάντως, ακόμη και αν το αυτοκίνητο σου δεν βγήκε από το εργοστάσιο με σύστημα υποβοήθησης στο παρκάρισμα, μπορείς να εγκαταστήσεις after market αισθητήρες παρκαρίσματος στο αυτοκίνητο σου.

Αρχικά, τσέκαρε:

  • Ύψος τοποθέτησης: Οι αισθητήρες πρέπει να τοποθετηθούν σε ύψος 40-70 cm από το έδαφος.
  • Απόσταση μεταξύ αισθητήρων: Η απόσταση μεταξύ των αισθητήρων πρέπει να είναι 30-40 cm.
  • Συμμετρία: Οι αισθητήρες θα πρέπει να τοποθετηθούν ομοιόμορφα και σε ευθεία γραμμή στον προφυλακτήρα για καλύτερη λειτουργία και αισθητική.

 Έλεγχος πριν την τοποθέτηση

  • Πιθανά εμπόδια (κοτσαδόρος, ρεζέρβα): Αν υπάρχει κοτσαδόρος ή ρεζέρβα τοποθετημένη στο πίσω μέρος του οχήματος, είναι καλό να ελέγξετε αν ο αισθητήρας εντοπίζει αυτά τα αντικείμενα.
  • Πώς να το ελέγξεις Τροφοδότησε προσωρινά τους αισθητήρες με ρεύμα από τη λάμπα της όπισθεν ή από μια μπαταρία 9V (τύπου PP3). Κράτησε τον αισθητήρα στο σημείο που θέλεις να  τον τοποθετήσεις και έλεγξε αν εντοπίζει το εμπόδιο.

3. Άνοιξε τις τρύπες για τους σένσορες στον προφυλακτήρα

  • Προετοιμασία επιφάνειας: Βεβαιώσου ότι πίσω από το σημείο που θα άνοιξεις τις τρύπες, θα υπάρχει αρκετός χώρος (περίπου 25 mm βάθος) χωρίς μεταλλικές μπάρες ή βάσεις στήριξης.
  • Προστασία βαφής: Εφάρμοσε ταινία  στο σημείο που θα τρυπήσεις. Αυτό θα αποτρέψει την ολίσθηση του τρυπανιού, προστατευώντας τη βαφή του αυτοκινήτου.
  • Διαδικασία διάνοιξης: Χρησιμοποιήσε το τρυπάνι που παρέχεται στο κιτ (συνήθως 21 mm διάμετρος). Τρύπησε απαλά, χωρίς υπερβολική πίεση, αφήνοντας το τρυπάνι να κάνει τη δουλειά του.
  • Εισαγωγή αισθητήρων: Πέρασε τα καλώδια των αισθητήρων μέσα από τις τρύπες και τοποθέτησε τους αισθητήρες στη θέση τους. Οι μικρές οπές στο πίσω μέρος του αισθητήρα πρέπει να είναι σε κατακόρυφη ευθυγράμμιση. Η ενσωματωμένη αφρώδης επένδυση θα συγκρατήσει τον αισθητήρα στη θέση του.

4. Διέλευση καλωδίων και σύνδεση

  • Πέρασμα καλωδίων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου: Συνήθως, υπάρχει ένα λαστιχένιο παρέμβυσμα (γόμετ) στην αριστερή πλευρά του πορτμπαγκάζ κάτω από την επένδυση. Πέρασε τα καλώδια των αισθητήρων μέσα από αυτό το παρέμβυσμα στο εσωτερικό του οχήματος.
  • Διαχείριση καλωδίων: Ασφάλισε τα καλώδια κάτω από τον προφυλακτήρα με στηρίγματα καλωδίων και φρόντισε να μην περισσεύουν καλώδια ελεύθερα. Φρόντισε να διπλώσεις τα καλώδια σε ευθείες γραμμές, αποφεύγοντας τους κόμπους και τις περιττές καμπύλες που μπορεί με το χρόνο να τα φθάρουν.

5. Σύνδεση τροφοδοσίας ρεύματος

  • Εντοπισμός καλωδίων ρεύματος: Για να ενεργοποιούνται οι αισθητήρες με την όπισθεν, θα πρέπει να συνδέσεις το σύστημα στην καλωδίωση του πίσω φαναριού του αυτοκινήτου.
  • Έλεγχος καλωδίων: Χρησιμοποιήσε ένα πολύμετρο για να εντοπίσετε το καλώδιο που ενεργοποιείται όταν τοποθετείτε την όπισθεν.
  • Σύνδεση καλωδίων: Μην κόψεις τα αρχικά καλώδια του αυτοκινήτου. Αντίθετα, χρησιμοποιήστε ειδικούς συνδέσμους τύπου «scotch lock» για να συνδέσεις το καλώδιο του αισθητήρα με το καλώδιο ρεύματος του πίσω φαναριού.

Χρήσιμες συμβουλές

  • Πριν τρυπήσεις, δοκίμασε τους σένσορες σε διαφορά σημεία: Δοκίμασε τη λειτουργία των αισθητήρων σε διαφορετικά σημεία του προφυλακτήρα για να διασφαλίσετε ότι δεν εντοπίζουν σταθερά εμπόδια, όπως ο κοτσαδόρος ή η ρεζέρβα.
  • Αποφύγετε τις περιττές συνδέσεις: Μην κάνεις κοψίματα στα καλώδια του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιήσε ειδικούς συνδέσμους τύπου “scotch lock” για να διατηρήσεις την καλωδίωση σε καλή κατάσταση.
  • Ελέγξτε την τροφοδοσία: Πριν ολοκληρώσεις την εγκατάσταση, βεβαίωσου ότι η σύνδεση ρεύματος λειτουργεί σωστά.

 

 

Δείτε επίσης

Tesla: Ανατινάχτηκε Cybertruck έξω από ξενοδοχείο Trump

Tesla: Ανατινάχτηκε Cybertruck έξω από ξενοδοχείο Trump

Ποια αυτοκίνητα είναι Euro 6 – Ποιες οι προδιαγραφές για τους ρύπους

Ποια αυτοκίνητα είναι Euro 6 – Ποιες οι προδιαγραφές για τους ρύπους

Τα 5 πιο περίεργα αυτοκίνητα της περασμένης δεκαετίας – To Toyota της… Aston Martin

Τα 5 πιο περίεργα αυτοκίνητα της περασμένης δεκαετίας – To Toyota της… Aston Martin

Απαντάμε στις βασικές ερωτήσεις για τα ελαστικά αυτοκινήτου

Απαντάμε στις βασικές ερωτήσεις για τα ελαστικά αυτοκινήτου

Ποια είναι τα καλύτερα ελαστικά για scooter – Τι προσέχω πάντα στην αγορά

Ποια είναι τα καλύτερα ελαστικά για scooter – Τι προσέχω πάντα στην αγορά

F1: Το μήνυμα του Toto Wolff για την τελευταία μέρα του Hamilton στην Mercedes

F1: Το μήνυμα του Toto Wolff για την τελευταία μέρα του Hamilton στην Mercedes