Πόσο λάδι πρέπει να κάει κανονικά ένα αυτοκίνητο και ποιοι είναι οι λόγοι που το αυτοκίνητο σου μπορεί να καίει παραπάνω λάδι από το κανονικό; Τι ισχύει για τα νεότερα μοντέλα και τι ισχύει για τα μοντέλα που έχουν λίγα παραπάνω χιλιόμετρα.
Το αυτοκίνητο, με τη χρήση, είναι λογικό να φθείρεται. Ακόμα και αν προσέχεις την παραμικρή λεπτομέρεια και κάνεις ότι μπορείς στην οδήγηση για να μην το κουράσεις, ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη θα φθαρούν από την παρόδο του χρόνου. Σίγουρα, οδηγώντας με τον σωστό τρόπο και προσέχοντας το αυτοκινήτο σου, θα γλυτώσεις χρήματα στα σέρβις και θα αυξήσεις την διάρκεια ζωής του οχήματος, άλλα σε μερικά πράγματα τα σημάδια του χρόνου φαίνονται ό,τι και να κάνεις.
Έτσι λοιπόν, όσο ο κινητήρας σου γερνάει, οι ποσότητες λαδιού που χρειάζεται να βάλεις για να λιπανθει αποτελεσμαστικά αυξάνονται.
Φυσικά, μερικά αυτοκίνητα καίνε περισσότερο λάδι απο ότι άλλα και αυτό είναι κάτι φυσιολογικό, αφού διαφορετικοί κινητήρες έχουν διαφορετικές απαιτήσεις, ενώ ο τρόπος που το αυτοκίνητο οδηγείται έχει και αυτός τη σημασία του.
Αν, ας πούμε, είσαι συνέχεια στην κίνηση και σε φανάρια, είναι λογικό ο κινητήρας να ζεσταίνεται περισσότερο και να καις περισσότερο λάδι από ότι ένα αυτοκίνητο που κινείται σε ανοικτό δρόμο με σταθερή ταχύτητα και χωρίς συνεχείς αυξομειώσεις.
Πως όμως αναγνωρίζω ότι το αυτοκίνητο μου καίει περισσότερο λάδι από το κανονικό και, τελικά, πόσο λάδι είναι φυσιολογικό να καίει το αυτοκίνητο σου;
Για να δούμε.
Λάδι αυτοκίνητου: Πότε η κατανάλωση λαδιού είναι φυσιολογική και πότε όχι
Αρχικά, να ξανατονίσουμε πως η κατανάλωση λαδιού από ένα αυτοκίνητο είναι κάτι το σχετικό. Οι οδηγικές συνθήκες, ο τύπος του κινητήρα, η παλαιότητα του οχήματος και το πόσο ευλαβικός έιναι ο οδηγός(καθώς και οι προηγούμενοι οδηγοί, αν μιλάμε για μεταχειρισμένο) στα σέρβις, είναι παραμέτροι που πρέπει να λάβουμε υπ’όψιν μας.
Για παράδεγμα, η BMW λέει στους κατόχους της πως για μερικούς κινητήρες της, μπορεί να χρειάστεις ένα λίτρο λάδι για 1500 χλμ.. Άλλες εταιρείες, για παράδειγμα, δεν δίνουν καν κάποιο νούμερο, αφού προβλέψεις για το λάδι κινητήρα είναι εκ των πραγμάτων δύσκολες, αν δεν ξέρεις τις οδηγικές συνήθειες του ιδιοκτήτη.
Πάντως, ο γενικός κανόνας για την κατανάλωση λαδιού για ένα αυτοκίνητο που έχει κάτω από 80.000 χλμ. είναι πως ένας κινητήρας δεν θα χρειάστει πάνω από 1 λίτρο λαδιού μεταξύ των προγραμματισμένων αλλαγών(εκτός, βέβαια, αν ο κατασκευαστής δίνει διαφορετικές συστάσεις).
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο σου έχει κάτω από 80.000 χλμ. και βλέπεις πως χρειάζεται συνέχεια να συμπληρώνεις συνέχεια και είσαι πολύ πάνω από το μέσο όρο(θέλεις αλλαγή, ας πούμε, κάθε 4.500 χλμ.), τότε ίσως να υπάρχει διαρροή λαδιού ή κάποιο εσωτερικό θέμα στον κινητήρα, όπως στις βαλβίδες ή στους δακτύλιους εμβόλου.
Φυσικά, όσο το αυτοκίνητο παλιώνει και έχει γράψει στο κοντέρ πάνω από 120.000 – 150.000 χλμ., το λάδι που κάει αρχίζεται να αυξάνεται αναλογικά.
Τι κάνω όταν το αυτοκίνητο μου καίει πολύ λάδι
Η κατανάλωση λαδιού δεν είναι πάντα σταθερή, οπότε η καλύτερη επιλογή που έχεις είναι να ελέγχεις τακτικά τη στάθμη λαδιού και να ζητήσεις από τον μηχανικό σου να ψάξει για διαρροές αν υποπτεύεσαι ότι η κατανάλωση είναι υπερβολική.
Γνωρίζοντας πόσο λάδι καταναλώνει συνήθως ο κινητήρας σου με την πάροδο του χρόνου ή των χιλιομέτρων, θα έχεις μια βάση για να καταλάβεις πότε κάτι δεν πάει καλά, όπως μια διαρροή ή ένα εσωτερικό πρόβλημα. Ακόμα και μικρές διαρροές πρέπει να ελέγχονται και να επιδιορθώνονται άμεσα για να αποφύγεις σοβαρές ζημιές στον κινητήρα σου.
Σε περίπτωση που τα πραγμάτα είναι πιο σοβαρ, αν το λάδι, δηλαδή, μπαίνει στον θάλαμο καύσης, σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα. Ακόμα κι αν δεν βλέπεις καπνό, αν παρατηρείς ότι το αυτοκίνητο καίει περισσότερο λάδι από το φυσιολογικό μεταξύ των αλλαγών λαδιών, κάτι δεν πάει καλά. Μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως μια ρύθμιση που μπορεί να γίνει γρήγορα, αλλά έχε στο μυαλό σου ότι μπορεί να χρειαστεί να κάνεις πιο σοβαρές επισκευές.