To Renault Clio με τα... περιστρεφόμενα καθίσματα

To Renault Clio με τα... περιστρεφόμενα καθίσματα

Renault: Τι είναι τα περιστρεφόμενα καθίσματα, ή αλλιώς swivel seats, που η γαλλική μάρκα είχε τοποθετήσει στο Clio του 2010 και τι το έκανε να διαφέρει από τα άλλα αυτοκίνητα.

Το Renault Clio αποτελεί ένα από τα αγαπήμενα μοντέλα της ελληνικής αγοράς.

Από τους…γκαζάκηδες που διάλεγαν τις βιντάζ, σπορ εκδόσεις των 90’s και 00’s, αφαιρούσαν τα καθίσματα και τοποθετούσαν τα Cage Rolls για ασφάλεια και μια edgy αισθητική στο όχημα, μέχρι και τα νεότερα μοντέλα των τελευταίων χρόνων, που προσφέρουν απλέτες επιλογές κινητήρα, από βενζίνη και diesel μέχρι υγραέριο και υβριδικά συστήματα.

Ωστόσο, μια από τις ιδιότυπες εκδόσεις Renault Clio που έχει κυκλοφορήσει πότε ήταν εκείνη του 2010.

Και όχι εξαιτίας κάποιας αισθητικής λεπτομέρειας στην εξωτερική εμφάνιση, ούτε χάρη σε ένα δυναμικό και πρωτοποριακό σύστημα κίνησης, άλλα λόγω της καινοτόμης κατασκευής των καθισμάτων. Το Renault Clio διέθετε περιστρεφόμενα καθίσματα, κάτι το οποίο μπορεί να έχει περάσει περιόδους που ήταν στην μόδα ως after market τροποιήση, ήταν όμως το πρώτο μοντέλο της γαλλίκης μάρκας που βγήκε έτσι από το εργοστάστιο.

Για να δούμε τι ακριβώς είναι τα περιστρεφόμενα καθίσματα, πως ξεκίνησαν άλλα και πώς ακριβώς λειτουργούσαν στο Renault Clio του 2010.

Η ιστορία των περιστρεφόμενων καθισμάτων

Ταξιδευώντας στις ΗΠΑ του μακρινού 1950, θα δούμε τις αρχές των περιστρεφόμενων καθισμάτων. Μιλάμε για μια εποχή, που οι ζώνες ασφάλειας θεώρουνταν καινοτομιά, μια εποχή που μόλις είχε πρωτοαρχίσει η συζήτηση για την ασφάλεια στον δρόμο.

Τότε, το φουτουριστικό Aurora, ένα μοντέλο που είχε σχεδιαστεί με το σασί ενός Buick από έναν… καθολικό παπά που είχε σκοπό να κατασκευάσει ένα από τα πρώτα Safety Cars, διέθετε περιστρεφόμενα καθίσματα με τη λογική της προστασίας οδηγού και συνοδηγού σε ενδεχόμενο σύγκρουσης.

Πως θα δούλευε αυτό; Ο οδηγός βλέποντας πως δεν μπορεί να αποφύγει το εμπόδιο που έχει μπροστά του με φρενάρισμα ή ελιγμό, θα διάλεγε την υστάτη επιλογή. Θα πατούσε το κουμπί που περιστρέφει τα οχήματα σε γωνία 180 μοιρών και έτσι θα είχε μικρότερο ρίσκο σε μια μετωπική, ας πούμε, σύγκορυση.

Μπορεί το Aurora τελικά, να μην καταφέρε να προχωρήσει πότε πέρα από την παραγωγή ενός πρωτότυπου – κατά την οποία απέτυχε κι όλας, στην πρωτή δοκιμή το – άφησε όμως πίσω του πρωτοποριακά συστήματα που θα δοκιμάζονταν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στο μέλλον.

Τι είναι τα περιστρεφόμενα καθίσματα

Ουσιαστικά, μιλάμε για καθίσματα τα οποία μπορούν να περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους άλλα και όχι μόνο. Τα μοντέλα των 50’s μπορεί να είχαν ξεκινήσει ως σύστημα ασφαλείας, πλέον έχουν βρει όμως νέες χρησιμότητες καθώς πέρα από στροφή 180 μοιρών για να κοιτάνε στα πίσω καθίσματα, τροποποιούνται για να γυρίσουν τόσο όσο να κοιτάνε έξω και να βγαίνεις πιο έυκολα από το όχημα.

Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πως μπορεί τα περιστρεφόμενα καθίσματα να μην είναι η κύρια ανησυχία όυτε των αγοράστων άλλα ούτε του κοινού, είναι όμως απαραιτήτα για μια κατηγορία οδηγών: Τα ατόμα με ειδικές ανάγκες.

Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν αναπήρικο καρότσακι για παράδειγμα, μπορούν να μπούν και να βγούν από το αυτοκίνητο πολύ πιο εύκολα αν το αυτοκίνητο έχει περιστρεφόμενα καθίσματα.

Η τοποθέτηση μηχανισμού που περιστρέφει τα καθίσματα βέβαια μπορεί να είναι και μια επιλογή άνεσης για μερικούς οδηγούς, ίσως λίγο έξτρα αν ρωτάτε εμάς, άλλα στον κόσμο του αυτοκίνητου που έχεις τόσες επιλογές διαμορφώσης, ο καθένας δημιουργεί το περιβάλλον οδήγησης ακριβώς όπως το θέλει.

Το Renault Clio του 2010 με τα περιστρεφόμενα καθίσματα

To 2010 η Renault έφερε πίσω τα περιστρεφόμενα οχήματα, ως εξοπλιστική επιλογή στο Clio. Γιορτάζοντας 20 χρόνια ιστορίας, το γαλλικό μικρό προσέφερε στους κατόχους την δυνατότητα να εξοπλιστεί με μηχανισμό που περιστρέφε τα καθίσματα σε γωνία 75 μοιρών για να κάνει πιο εύκολη την έξοδο από το αυτοκίνητο, κάνοντας μια επιλογή άνεση για άτομα με ειδικές ανάγκες και όχι μόνο.

Πατώντας το ίδιο κουμπί, το Clio περιστρεφόνταν άμεσως στην κανονική θέση οδήγησης.

Πόσο θα σου κόστιζε να βάλεις αυτά τα έξτρα στοιχεία στο Clio σου αν το επαίρνες τότε από το εργοστάσιο;

Η επιλογή με τα περιστρεφόμενα καθίσματα ήταν διαθέσιμη στις εκδόσεις Dynamique Tom Tom και Expression, αν διάλεγες να δώσεις 1600 ευρώ παραπάνω.

 

Δείτε επίσης

Τι είναι το κάρτερ του αυτοκινήτου

Τι είναι το κάρτερ του αυτοκινήτου

Nissan – Honda βρίσκονται σε συζητήσεις για συγχώνευση

Nissan – Honda βρίσκονται σε συζητήσεις για συγχώνευση

Τέλη Κυκλοφορίας 2024: Πώς να απαλλαγείς εντελώς από το φόρο

Τέλη Κυκλοφορίας 2024: Πώς να απαλλαγείς εντελώς από το φόρο

Mercedes CLA: 750 χλμ. αυτονομία – Φορτίζει 300 χλμ σε δέκα λεπτά

Mercedes CLA: 750 χλμ. αυτονομία – Φορτίζει 300 χλμ σε δέκα λεπτά

Mitsubishi Colt Performance με ράλι στοιχεία και 124 PS

Mitsubishi Colt Performance με ράλι στοιχεία και 124 PS

Κατανάλωση καυσίμου: Γιατί το αυτοκίνητο μου καίει τόση βενζίνη;

Κατανάλωση καυσίμου: Γιατί το αυτοκίνητο μου καίει τόση βενζίνη;