Ευθυγράμμιση τροχών: Τι είναι και κάθε πότε πρέπει να γίνεται

Ευθυγράμμιση τροχών: Τι είναι και κάθε πότε πρέπει να γίνεται

Πώς καταλαβαίνω ότι οι τροχοί στο αυτοκίνητο μου δεν είναι σωστά ρυθμισμένοι και χρειάζεται να κάνω ευθυγράμμιση και κάθε πότε πρέπει να την κάνω.

Ένα αυτοκίνητο βγαίνει από την παραγωγή με συγκεκριμένο εύρος γωνίας στους τροχούς τους. Τι σημαίνει αυτό; Ουσιαστικά, οι τροχοί είναι ρυθμισμένοι σε συγκεκριμένη γωνία, με σκοπό την πιο αποδοτική οδήγηση του αυτοκίνητου, ανάλογα τα χαρακτηριστικά του, τις διαστάσεις του κ.ο.κ..

Αναλυτικά, το εύρος γωνίας, (μπορείς να το δεις και ως «κάστερ»), αναφέρεται στη γωνία του άξονα διεύθυνσης όταν το βλέπουμε από το πλάι του οχήματος. Αυτή η γωνία παίζει ρόλο στη σταθερότητα του τιμονιού, την ισορροπία και την ποιότητα της οδήγησης, ειδικά όταν στρίβουμε ή κινούμαστε σε υψηλές ταχύτητες.

Ανάλογα, λοιπόν, με τη χρήση ή ένα έκτακτό περιστατικό, όπως για παράδειγμα, πρόσκρουση του ελαστικού σε κράσπεδο, η γωνία αυτή μπορεί να αλλάξει και οι τροχοί να μην είναι σωστά ρυθμισμένοι. Εκεί έρχεται η διαδικασία της ευθυγράμμισης.

Τι είναι η ευθυγράμμιση τροχών

Η ευθυγράμμιση είναι η διαδικασία κατά την οποία ρυθμίζεται το σύστημα ανάρτησης, το τμήμα, δηλαδή, που συνδέει το όχημα με τους τροχούς του και όχι στην ίδια τη θέση των ελαστικών. Στόχος είναι να προσαρμοστούν οι γωνίες των ελαστικών ώστε να έρχονται σε σωστή επαφή με τον δρόμο.

Πρόκειται ,δηλαδή, για μια διαδικασία που σκοπός είναι η επιστροφή, του εύρους γωνίας και της ρύθμισης των τροχών, στο πώς ήταν όταν το μοντέλο βγήκε από την παραγωγή, σύμφωνα με τη ρύθμιση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τρεις βασικές ρυθμίσεις: Camber, Toe και Caster

Όταν γίνεται έλεγχος ευθυγράμμισης, ο τεχνικός εξετάζει κυρίως τρία στοιχεία:

  • Κλίση: Η κλίση του ελαστικού προς τα μέσα ή προς τα έξω, όταν κοιτάμε από μπροστά. Αν είναι πολύ μεγάλη, σημαίνει ότι υπάρχει λανθασμένη ευθυγράμμιση και χρειάζεται ρύθμιση.
  • Στρέψη: Η κατεύθυνση των ελαστικών όταν τα βλέπουμε από πάνω. Αν είναι στραμμένα προς το κέντρο (toe-in) ή προς τα έξω (toe-out), τότε απαιτείται ρύθμιση.
  • Γωνία: Η γωνία του άξονα του τιμονιού, όταν το βλέπουμε από το πλάι. Ο θετικός ή αρνητικός κάστερ επηρεάζει τη σταθερότητα και την ισορροπία του τιμονιού.

Ευθυγράμμιση τροχών: Κάθε πότε πρέπει να γίνεται

Πότε λοιπόν πρέπει να πάω το αυτοκίνητο μου για ευθυγράμμιση;

Αν παρατηρήσεις κάτι από τα παρακάτω στο αυτοκίνητο σου, οι τροχοί δεν είναι ρυθμισμένοι σωστά και πρέπει να κάνεις ευθυγράμμιση

  • Ανώμαλη φθορά στα πέλματα των ελαστικών
  • Βλέπεις πως το αυτοκίνητο σου τραβάει μόνο του προς μία κατεύθυνση
  • Το τιμόνι είναι εκτός κέντρου όταν οδηγείς ευθεία
  • Δονήσεις στο τιμόνι την ώρα της οδήγησης

Γιατί είναι σημαντική η ευθυγράμμιση;

Η κακή ευθυγράμμιση προκαλεί πρόωρη φθορά στα ελαστικά και μπορεί να επηρεάσει την απόδοση του αυτοκινήτου. Κάποια από τα πιο κοινά μοτίβα φθοράς λόγω κακής ευθυγράμμισης περιλαμβάνουν:

  • Feathering: Ομαλή φθορά από τη μία πλευρά και έντονη από την άλλη, συνήθως λόγω κακής στρέψης.
  • Camber Wear: Εξασθενημένη φθορά στο εσωτερικό ή εξωτερικό μέρος του πέλματος λόγω λανθασμένης κλίσης.
  • Heel/Toe Wear: Φθορά που μπορεί να οφείλεται σε χαμηλή πίεση ή έλλειψη περιστροφής των ελαστικών.

Δείτε επίσης

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;

F1: Οι οδηγοί ψηφίζουν τον καλύτερο οδηγό το 2024- Γιατί έλειπαν Hamilton και Verstappen

F1: Οι οδηγοί ψηφίζουν τον καλύτερο οδηγό το 2024- Γιατί έλειπαν Hamilton και Verstappen

Diesel: Γιατί η Mercedes πιστεύει ακόμα στο πετρέλαιο

Diesel: Γιατί η Mercedes πιστεύει ακόμα στο πετρέλαιο

Δείκτης φθοράς ελαστικών: Τί είναι και τι σου λέει για τα λάστιχα σου

Δείκτης φθοράς ελαστικών: Τί είναι και τι σου λέει για τα λάστιχα σου

Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Τι προσέχω πάντα όταν αγοράζω

Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Τι προσέχω πάντα όταν αγοράζω