Κινητήρας diesel: 5 μύθοι για τα πετρελαιοκίνητα

Κινητήρας diesel: 5 μύθοι για τα πετρελαιοκίνητα

Οκ, τα θετικά των αυτοκίνητων με κινητήρα diesel είναι αρκετά και ήδη γνωστά στους Έλληνες οδηγούς, που εδώ και χρόνια έχουν δείξει μια ξεκάθαρη αγάπη στα αυτοκίνητα με πετρέλαιο.

Με δυνατή ροπή, μεγάλη δυνατότητα ρυμούλκησης, value for money κατανάλωση σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες αποστάσεις και ανοιχτό δρόμο, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί πολλοί οδηγοί προτιμούν ακόμα και σε αυτό το κλίμα της ηλεκτρικής επανάστασης στην αυτοκίνηση, τα οχήματα με κινητήρα πετρέλαιού.

Η αλήθεια είναι, ωστόσο, πως γύρω από το diesel υπάρχουν αρκετοί μύθοι που ακούγονται αρκετά συχνά και μπορεί να σε κάνουν να διπλοσκεφτείς και να απορρίψεις την αγορά ενός πετρελαιοκίνητου.

Και αν και η συζήτηση γύρω από τις απαγορεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την παραγωγή αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης καλά κρατεί και είναι κάτι που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου πρώτου αποφασίσεις να διαλέξεις ένα αυτοκίνητο με πετρέλαιο, η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα που ακούγονται για τους κινητήρες diesel είναι ανακρίβειες.

Για να δούμε 5 μύθους σχετικά με τα diesel αυτοκίνητα που πρέπει απλώς να σβήσεις από το μυαλό σου και να κάνεις πως δεν τα άκουσες ποτέ.

Κινητήρας Diesel: 5 μύθοι για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

  1. Ακριβότερα σέρβις
  2. Θόρυβος και ρύποι
  3. Μικρότερη ισχύς
  4. Μπορώ να αφήσω τον κινητήρα diesel να δουλεύει στο ρελαντί
  5. Δεν παίρνει εύκολα μπρος στο κρύο

1. Ακριβότερα σέρβις

Είναι αλήθεια ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel έχουν υψηλότερο κόστος αρχικής αγοράς σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, άλλα στο σέρβις τα πράγματα αλλάζουν. Παρόλο που, ναι, οι επισκευές σε diesel αμάξι ενδέχεται να κοστίζουν περισσότερο, οι κινητήρες diesel χρειάζονται συνήθως λιγότερη συντήρηση, αφού λειτουργούν χωρίς μπουζί, μειώνοντας την ανάγκη για συχνές επισκέψεις στο συνεργείο.

2. Θόρυβος και ρύποι

Παλαιότερα, οι κινητήρες diesel παρήγαγαν περισσότερο καπνό και ρύπους. Τα τελευταία χρόνιά όμως, οι εταιρείες έχουν προσαρμοστεί ώστε να πληρούν αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Για παράδειγμα, οι σύγχρονοι κινητήρες diesel διαθέτουν φίλτρα σωματιδίων που αποτρέπουν την απελευθέρωση καυσαερίων, μειώνοντας έτσι τους ρύπους κατά 99%.

3. Μικρότερη ισχύς

Εδώ συμβαίνει πρακτικά το αντίθετο. Οι κινητήρες diesel προσφέρουν εξαιρετική ροπή χάρη στη μεγάλη συμπίεση καυσίμου, κάνοντάς τους ιδανικούς για βαρύτερα φορτία, άρα και ρυμούλκηση. Πολλά σύγχρονα μοντέλα διαθέτουν και turbocharger, που αυξάνει τη δύναμη και την οικονομία καυσίμου.

4. Μπορώ να αφήσω το diesel να δουλεύει στο ρελαντί

Το ρελαντί δεν είναι απαραίτητο για έναν κινητήρα diesel και καταναλώνει καύσιμο, επιβαρύνοντας παράλληλα το περιβάλλον. Είναι καλύτερο να σβήνεις εντελώς τον κινητήρα, όταν θα είσαι παρκαρισμένος για ώρα.

5. Δεν παίρνει εύκολα μπρος στο κρύο

Πολλοί πιστεύουν ότι οι diesel κινητήρες δυσκολεύονται να ξεκινήσουν σε χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά τα σύγχρονα μοντέλα διαθέτουν θερμαντικά μπλοκ που κρατούν τα εξαρτήματα ζεστά, επιτρέποντας την ομαλή εκκίνηση.

Δείτε επίσης

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;

F1: Οι οδηγοί ψηφίζουν τον καλύτερο οδηγό το 2024- Γιατί έλειπαν Hamilton και Verstappen

F1: Οι οδηγοί ψηφίζουν τον καλύτερο οδηγό το 2024- Γιατί έλειπαν Hamilton και Verstappen

Diesel: Γιατί η Mercedes πιστεύει ακόμα στο πετρέλαιο

Diesel: Γιατί η Mercedes πιστεύει ακόμα στο πετρέλαιο

Δείκτης φθοράς ελαστικών: Τί είναι και τι σου λέει για τα λάστιχα σου

Δείκτης φθοράς ελαστικών: Τί είναι και τι σου λέει για τα λάστιχα σου

Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Τι προσέχω πάντα όταν αγοράζω

Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Τι προσέχω πάντα όταν αγοράζω