Είσαι αυτό που οδηγείς, σύμφωνα με μερικές πρόσφατες μελέτες. Και αν οδηγείς ένα εντυπωσιακό ακριβό αυτοκίνητο, όπως μία BMW, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είσαι ένας εγωκεντρικός κύριος που είναι «αντιδραστικός, πεισματάρης, απρόσιτος και άσπλαχνος».
Όχι μόνο αυτό, αλλά για κάθε 1,000 ευρώ περισσότερο που ξοδεύεις σε ένα αυτοκίνητο, η πιθανότητα να σταματήσεις για έναν πεζό μειώνεται κατά 3%.
Σύμφωνα με το CNN:
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Νεβάδα, στο Λας Βέγκας, υποθέτουν ότι οι ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων «ένιωθαν αίσθηση υπεροχής έναντι άλλων χρηστών του δρόμου» και ήταν λιγότερο ικανοί να συμπαθήσουν τους ταπεινούς κατοίκους των πεζοδρομίων.
Κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα αφού ζήτησαν από εθελοντές να διασχίσουν ένα πεζοδρόμιο εκατοντάδες φορές, κινηματογραφώντας και αναλύοντας τις αντιδράσεις των οδηγών αυτοκινήτων.
Η καλύτερη πρόβλεψη για το αν ένα αυτοκίνητο θα σταματήσει ήταν το κόστος του, ανακάλυψαν οι ερευνητές. «Η αποστασιοποίηση και η χαμηλότερη ικανότητα ερμηνείας των σκέψεων και των συναισθημάτων των άλλων μαζί με τα συναισθήματα δικαιώματος και ναρκισσισμού μπορεί να οδηγήσουν σε έλλειψη ενσυναίσθησης για τους πεζούς» μεταξύ των ιδιοκτητών ακριβών αυτοκινήτων, θεωρούν στη μελέτη.
Αυτή η μελέτη δεν είναι η πρώτη. Μια άλλη παρόμοια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι διαπίστωσε ότι «οι οδηγοί Audi και BMW φαινόταν πολύ πιο πιθανό να αγνοούν τους κανονισμούς κυκλοφορίας και να οδηγούν απερίσκεπτα».
«Είχα παρατηρήσει ότι οι πιο πιθανό να παραβιάσουν το κόκκινο φανάρι, να μην δώσουν προτεραιότητα στους πεζούς και γενικά να οδηγούν απερίσκεπτα και πολύ γρήγορα ήταν συχνά αυτοί που οδηγούσαν γρήγορα γερμανικά αυτοκίνητα», λέει ο Lönnqvist της Σουηδικής Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι.
«Αλλά διαπιστώσαμε επίσης ότι όσοι θεωρούνταν πιο απρόσιτοι τραβήχτηκαν περισσότερο από τα αυτοκίνητα υψηλού κύρους. Αυτοί είναι άνθρωποι που συχνά βλέπουν τον εαυτό τους ως ανώτερο και επιθυμούν να το επιδείξουν στους άλλους».
Αυτό δεν σημαίνει ότι αν οδηγείτε BMW είστε έτσι. Ευτυχώς για εσάς, η μελέτη του Ελσίνκι βρήκε επίσης μια κατηγορία οδηγών ακριβών αυτοκινήτων που είναι συνειδητοί.
Ένα από τα πιο απροσδόκητα αποτελέσματα ήταν ότι ένας άλλος τύπος προσωπικότητας προσελκύεται επίσης από τα αυτοκίνητα υψηλού κύρους: οι συνειδητοί. Οι άνθρωποι με αυτόν τον τύπο προσωπικότητας είναι, κατά κανόνα, σεβαστοί, φιλόδοξοι, αξιόπιστοι και καλά οργανωμένοι. Φροντίζουν τον εαυτό τους και την υγεία τους και συχνά αποδίδουν καλά στην εργασία.
«Ο σύνδεσμος πιθανώς εξηγείται από τη σημασία που αποδίδουν στην υψηλή ποιότητα. Όλες οι μάρκες αυτοκινήτων έχουν μια συγκεκριμένη εικόνα και οδηγώντας ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο στέλνουν το μήνυμα ότι και οι ίδιοι είναι αξιόπιστοι», εξηγεί ο Lönnqvist.