Η Tesla είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, δεύτερη μόνο μετά τον κινεζικό γίγαντα των ηλεκτρικών οχημάτων BYD.
Η αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει στον Elon Musk ασχολείται με τα ηλεκτρικά οχήματα από το 2008, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο της μοντέλο, το Tesla Roadster πρώτης γενιάς.
BYD Seal Excellence: Ήρθε στην Ελλάδα – Ποια είναι η τιμή του
16 χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εταιρεία έχει επιλέξει να επικεντρωθεί μόνο στα τετράτροχα οχήματα, αγνοώντας εντελώς τον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσικλετών παρά το αυξανόμενο παγκόσμιο ενδιαφέρον.
Η εταιρεία δεν μιλάει σχεδόν ποτέ για το τμήμα αυτό. Συμπεριφέρεται σχεδόν σαν να μην υπήρξαν ποτέ μοτοσικλέτες.
Η μόνη περίπτωση που ένας ανώτερος αξιωματούχος της εταιρείας – ο CEO Elon Musk – σχολίασε δημόσια τις προοπτικές της εταιρείας να κατασκευάσει μοτοσικλέτες, συνέβη κατά τη διάρκεια μιας συνέλευσης μετόχων το 2018. Προς το τέλος της συνέλευσης, ένας δημοσιογράφος ρώτησε τον Musk εάν η Tesla θα εξετάσει ποτέ το ενδεχόμενο να κατασκευάσει μοτοσικλέτες.
Tesla: «Οι προϊστάμενοι μου έλεγαν να αγνοώ τις πινακίδες» – Τί δήλωσε εργαζόμενος
Στην απάντησή του, ο Musk θυμήθηκε τις καλές στιγμές που είχε με τις μοτοσικλέτες στην παιδική του ηλικία, προσθέτοντας ότι είχε ένα μοτοποδήλατο μέχρι τα 17 του. Ωστόσο, συνέχισε προσθέτοντας ότι παραλίγο να σκοτωθεί από ένα φορτηγό ενώ οδηγούσε ένα δίκυκλο, κάτι που ανέφερε ως τον κύριο λόγο, για τον οποίο η Tesla δεν θα επεκταθεί ποτέ στην κατασκευή μοτοσικλετών.
Περισσότεροι λόγοι για τους οποίους μια μοτοσικλέτα Tesla μπορεί να μην υπάρξει ποτέ
Η αστεία αλλά σύντομη απάντηση του Musk στον δημοσιογράφο, ήταν μια σαφής ένδειξη ότι θεωρούσε τις μοτοσικλέτες ως ένα μη ασφαλές μέσο μεταφοράς. Παρόλο που πολλά έχουν αλλάξει στα έξι χρόνια από την τελευταία φορά που ο Musk μίλησε για μοτοσικλέτες, η Tesla και ο Musk παραμένουν σταθεροί στην απόφασή τους.
Εκτός από τα ζητήματα ασφάλειας, υπάρχουν αρκετοί άλλοι λόγοι για τους οποίους η Tesla μπορεί να μην ενδιαφέρεται για την κατασκευή μοτοσικλετών και σκούτερ.
Καταρχάς, η μεγαλύτερη αγορά της Tesla – οι ΗΠΑ – δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες ως τμήμα. Αυτό είναι εμφανές από το γεγονός ότι παρά το γεγονός ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι καταναλωτές δεν αγοράζουν ηλεκτρικές μοτοσικλέτες και σκούτερ.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα, οι ΗΠΑ δεν μπαίνουν καν στη λίστα των κορυφαίων χωρών που αγοράζουν ηλεκτρικά δίκυκλα, με χώρες όπως το Βιετνάμ και η Ινδία να τις ξεπερνούν κατά πολύ. Το γεγονός ότι οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες στις ΗΠΑ είναι πιο ακριβές δεν βοηθάει.
Σήμερα, υπάρχουν μόνο μια χούφτα παίκτες στον χώρο των ηλεκτρικών μοτοσικλετών στις ΗΠΑ, και οι περισσότεροι από αυτούς είναι άγνωστες εταιρείες. Παρόλο που η βιομηχανία των ηλεκτρικών μοτοσικλετών στο σύνολό της μπορεί να γνωρίσει ανάπτυξη στο μέλλον, οι ΗΠΑ δεν φαίνεται να είναι μια ελκυστική αγορά για τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες και τα δίκυκλα.
Έτσι, παρόλο που η απόφαση του Musk να μείνει μακριά από τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες μπορεί να έχει τις ρίζες της σε ανησυχίες ασφάλειας, η απόφασή του φαίνεται να έχει λειτουργήσει καλά για την Tesla.