Ποιο είναι το χρώμα του υγρού του τιμονιού - Γιατί μπορεί να αλλάξει

Ποιο είναι το χρώμα του υγρού του τιμονιού - Γιατί μπορεί να αλλάξει

Εάν έχετε προσπαθήσει ποτέ να στρίψετε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο ενώ είναι σβηστό και ο λεβιές στο κιβώτιο είναι στη νεκρά, ξέρετε πόσο πιο δύσκολο είναι να γυρίσετε τους μπροστινούς τροχούς από ό,τι όταν ο κινητήρας λειτουργεί.

Αυτό συμβαίνει επειδή κατά την οδήγηση, ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς για τη διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα ή όταν στρίβει, γίνεται από ένα σύστημα υδραυλικής διεύθυνσης που ενισχύει τις κινήσεις του τιμονιού.

Σε πολλά οχήματα, η βοήθεια αυτή, έρχεται υπό τη μορφή ενός υδραυλικού συστήματος. Η υδραυλική διεύθυνση χρησιμοποιεί μια αντλία, που κινείται από έναν ιμάντα συνδεδεμένο στον κινητήρα, για να ωθήσει ένα υδραυλικό υγρό μέσω του συστήματος.

Αυτή η πίεση, καθιστά πιο εύκολο το στρίψιμο των τροχών.

Υπάρχουν τρεις τύποι υγρών που χρησιμοποιούνται για αυτό το σύστημα:

  1. Υγρό αυτόματης μετάδοσης (σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)
  2. Ένα εξειδικευμένο συνθετικό υγρό ή
  3. Ένα υδραυλικό υγρό βασισμένο σε ορυκτά.

Υπάρχει ένα δοχείο κάτω από το καπό, το οποίο πρέπει να ελέγχετε τακτικά, επειδή αυτό που συμβαίνει μέσα σε αυτό το δοχείο – από την ποσότητα του υγρού έως το χρώμα του – είναι ένας σημαντικός δείκτης, της υγείας του συστήματος υδραυλικής διεύθυνσης.

Διάγνωση μέσω του χρώματος του υγρού

Ένα καινούριο υγρό υδραυλικού τιμονιού είναι διαφανές και συνήθως έχει κεχριμπαρένιο, κόκκινο ή ροζ χρώμα. Καθώς λειτουργεί σε ένα κλειστό σύστημα, το επίπεδο του υγρού, θα πρέπει να παραμένει σταθερό.

Εάν πέσει η στάθμη του υγρού, σημαίνει ότι υπάρχει διαρροή. Το υγρό αυτό, βοηθά τους οδηγούς να στρίβουν τους τροχούς και λιπαίνει το σύστημα διεύθυνσης, ώστε τα μέρη να μην τρίβονται μεταξύ τους.

Με την πάροδο του χρόνου, το υγρό μπορεί να αλλοιωθεί ή να συλλέξει σκόνη, βρωμιά και άλλα υγρά. Αυτό αλλάζει το χρώμα του υγρού ή την πυκνότητα.

Ακόμη και κάτω από φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, το υγρό μπορεί να γίνει καφέ ή ακόμα και μαύρο εάν αφεθεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι σημαντικό να αντικαταστήσετε το υγρό όταν αλλάζει σε πιο σκούρο χρώμα ή μπορεί να καταλήξετε με ένα αυτοκίνητο που τρίζει όταν γυρίζετε το τιμόνι.

Το υγρό που χάνει τη διαύγεια του και γίνεται αφρώδες ή γαλακτώδες, μπορεί να υποδηλώνει ότι νερό ή αέρας έχουν εισέλθει στο σύστημα, καθιστώντας το υγρό λιγότερο αποτελεσματικό, ακόμη και προκαλώντας ζημιά στο σύστημα υδραυλικής διεύθυνσης.

Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να βγει από το σύστημα και να αντικατασταθεί. Το γαλακτώδες ή αφρώδες υγρό, είναι επίσης ένα σημάδι ότι το σύστημα υδραυλικής διεύθυνσης χρειάζεται σέρβις από μηχανικό, προκειμένου να εντοπίσει την πηγή της επιμόλυνσης.

Εάν αλλάξει η πυκνότητα του υγρού, θα πρέπει να απομακρυνθεί και να ελεγχθεί όλο το σύστημα διεύθυνσης – ειδικά εάν βλέπετε ασημένια κομματάκια στο δοχείο. Όταν το υγρό διεύθυνσης χάνει την ικανότητά του να λιπαίνει λόγω ηλικίας ή μόλυνσης, επιτρέπει στα εσωτερικά μέρη του συστήματος διεύθυνσης να τρίβονται μεταξύ τους και να «αλέθουν» κομμάτια μετάλλου.

Τι θα συμβεί εάν δεν αλλάζετε τακτικά το υγρό του τιμονιού;

Είναι σημαντικό να ακολουθείτε το πρόγραμμα σέρβις του αυτοκινήτου, αλλά ένας γενικός κανόνας είναι να αντικαθιστάτε το υγρό διεύθυνσης του τιμονιού μεταξύ περίπου 64.000 και 128.000 χιλιομέτρων.

Εάν το υγρό είναι παλιό ή αλλοιωμένο, η αντλία θα λειτουργεί πιο σκληρά και θα ακούτε έναν έντονο θόρυβο ή τρίξιμο. Η αντλία, μπορεί ακόμη να αρχίσει να «αλέθεται» και να ρίχνει μεταλλικά κομμάτια στο υγρό, ενδεχομένως προκαλώντας ζημιά σε άλλα μέρη του συστήματος.

Ένα αλλοιωμένο υγρό, κάνει αρκετά πιο δύσκολο να στρίψετε το τιμόνι. Η προσθήκη υγρού όταν η στάθμη είναι χαμηλή, είναι χρήσιμη, μόνο εάν το υγρό στο δοχείο δεν είναι ήδη αλλοιωμένο ή μολυσμένο.

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε εύκολα να κάνετε στο σπίτι είναι να ελέγχετε τακτικά τη στάθμη και το χρώμα των υγρών του αυτοκινήτου. Θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε και να διορθώσετε προβλήματα νωρίς και ενδεχομένως να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα.

Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης