F1: Έπεσε η απόδοση του RB20 λόγω της φυγής του Newey; - Τί λέει ο Φερστάπεν

F1: Έπεσε η απόδοση του RB20 λόγω της φυγής του Newey; - Τί λέει ο Φερστάπεν

Ο Φερστάπεν, αμφιβάλλει ότι η επικείμενη αποχώρηση του Adrian Newey από την Red Bull, έχει επηρεάσει την απόδοση του μονοθεσίου RB20.

Ο για χρόνια επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Red Bull, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε άδεια από την ομάδα της Milton Keynes, καθώς έχει αποσυρθεί από τα καθήκοντα του στη Formula 1, για να επικεντρωθεί στο hypercar RB17 της εταιρείας, πριν από την οριστική αποχώρηση του στα μέσα του 2025.

Μαξ Φερστάπεν: Η άμεση πτώση της απόδοσης δεν οφείλεται σε κάποιον που φεύγει

Μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης, ο Φερστάπεν απάντησε σε ερώτηση σχετικά με το αν η αποχώρηση του Newey από την πρώτη γραμμή της απόδοσης του τρέχοντος μονοθέσιου της F1 έχει επηρεάσει την ανταγωνιστικότητά του.

Η ανακοίνωση της αποχώρησης του Newey συνέπεσε με το Σαββατοκύριακο που τερματίστηκε η κυριαρχία της Red Bull στο ξεκίνημα της σεζόν, με τις νίκες να γίνονται όλο και πιο δύσκολες τους επόμενους μήνες – ο Φερστάπεν ηττήθηκε με διαφορά 22 δευτερολέπτων στο Grand Prix της Ολλανδίας το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Αλλά ο εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, αμφιβάλλει ότι η απομάκρυνση του Newey από το RB20, έκανε κάποια ουσιαστική διαφορά στην ανταγωνιστικότητα της ομάδας.

«Κανονικά, όχι», είπε όταν ρωτήθηκε αν η αποχώρηση του Newey κάνει τη διαφορά.

«Απλώς, από τότε που ανακοινώθηκε ότι έφευγε, έγινε πιο δύσκολο.

«Αλλά, θέλω να πω, δεν θα έπρεπε να έχει σημασία αν κάποιος φεύγει και, επί τόπου, η απόδοση πέφτει αμέσως, επειδή το μονοθέσιο ήταν πάντα το ίδιο.

«Οπότε, ναι, κανονικά όχι.”

Ο Ολλανδός οδηγός επιβεβαίωσε επίσης ότι η επαφή του με τον 65χρονο έχει μειωθεί καθώς μειώνεται η εμπλοκή του Newey, αποκαλύπτοντας ότι ο σχεδιαστής έχει μετακομίσει σε γραφεία μέσα στον χώρο της Milton Keynes.

«Όποτε τον βλέπω, θέλω να πω, έχουμε μια καλή σχέση», είπε, «οπότε δεν ήταν ποτέ πρόβλημα.»

Όσο για το αν ο Φερστάπεν έχει ζητήσει από τον Newey να ανακατευτεί στα προβλήματα με το RB20, είπε: «Όχι, και νομίζω ότι θα ήταν και λίγο άδικο».

Με το RB20 να απομακρύνεται από την κορυφή, ο Φερστάπεν επανέλαβε τις εκκλήσεις του προς την Red Bull να φτάσει στο τέλος των ζητημάτων ισορροπίας που έχουν εισχωρήσει μέσω της αναβάθμισης του αυτοκινήτου.

«Προσπαθούμε πολλά πράγματα για να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την ισορροπία του αυτοκινήτου», είπε.

«Δεν θα ήθελα να το χαρακτηρίσω [Zandvoort] ένα ξυπνητήρι. Απλώς δεν ήταν το καλύτερο Σαββατοκύριακο για εμάς, για διάφορους λόγους.

«Δεν μπορούσαμε να κάνουμε το αυτοκίνητο να λειτουργήσει όπως το θέλαμε. Πιθανώς, ο άνεμος το έκανε πολύ δύσκολο για το αυτοκίνητό μας με τα ζητήματα ισορροπίας που έχουμε και ναι, δεν ήταν το πιο ισχυρό Σαββατοκύριακο».

Με την Red Bull να έχει τρέξει τα αυτοκίνητά της σε διαφορετικές προδιαγραφές για να αξιολογήσει τις διαφορές μεταξύ νέου και παλιού, ο Φερστάπεν είπε ότι είχε ρίξει λίγο φως στο τι συμβαίνει αλλά δεν είχε βρει περισσότερη ταχύτητα.

«Είχαμε μια μικρή ιδέα λόγω των αυτοκινήτων, αλλά δεν είναι σαν το αυτοκίνητο του Checo [Perez] να ήταν ξαφνικά πολύ γρήγορο, σωστά;» είπε.

«Οπότε πρέπει να βρούμε περισσότερη απόδοση και καλύτερη ισορροπία γιατί εξακολουθούσαμε να παραπονιόμαστε για τα ίδια ζητήματα ισορροπίας.

«Μερικά πράγματα μπορεί να μην έχουν γίνει όπως τα θέλαμε, αλλά γενικά, πιστεύω ότι πρέπει να διορθώσουμε τη γενική ισορροπία του αυτοκινήτου, τη συμπεριφορά. Αυτό είναι κάτι που προέκυψε και τώρα πρέπει να προσπαθήσουμε να το διώξουμε.»

Όσο για το εάν το πρόβλημα σχετίζεται με τη ρύθμιση ή τα εγγενή χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ο Verstappen είπε, «Είναι κυρίως το αυτοκίνητο και γι ‘αυτό είστε περιορισμένοι με τη ρύθμιση για να προσπαθήσετε να το αποτρέψετε».

Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο ήταν κυρίαρχο στην αρχή της σεζόν, ο Φερστάπεν είπε ότι το γεγονός ότι άλλες ομάδες έχουν αναπτυχθεί τόσο έντονα δεν δίνει τη δυνατότητα να αποσυρθούν ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που μπήκαν στο RB20, σε μια προσπάθεια για περισσότερη ταχύτητα.

«Δεν νομίζω ότι θα είναι πιο γρήγορο», είπε.

«Άλλες ομάδες, φυσικά, έχουν αναβαθμίσει πολύ καλά το αυτοκίνητο. Έτσι, για εμάς, ας πούμε, να υποβαθμίσουμε το αυτοκίνητο για καλύτερη ισορροπία, δεν το κάνει απαραίτητα πιο γρήγορο σε έναν γύρο».

Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία