Οι 10 χειρότεροι οδηγοί της F1 του 21ου αιώνα

Οι 10 χειρότεροι οδηγοί της F1 του 21ου αιώνα

Οι οδηγοί της Formula 1 αντιπροσωπεύουν την κορυφή της αυτοκίνησης και της ικανότητας. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτό το υψηλό επίπεδο, υπάρχουν οδηγοί που δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κορυφαίου πρωταθλήματος.

Για τη σύνταξη αυτής της λίστας, εξετάσαμε οδηγούς που είχαν την ευκαιρία να αγωνιστούν ως βασικοί οδηγοί σε ομάδες της Formula 1. Οι επιδόσεις τους πριν και μετά τη θητεία τους στο κορυφαίο πρωτάθλημα δεν αποτελούν κριτήριο για την κατάταξη αυτή.

Σημειώνουμε ότι η επιλογή των οδηγών είναι υποκειμενική και αποσκοπεί στην ανάλυση των παραγόντων που επηρέασαν την απόδοσή τους.

10. Gastón Mazzacane

Gastón Mazzacane
Gastón Mazzacane | Photo: Wikipedia

Ο Αργεντινός οδηγός, γνωστός για το χαρακτηριστικό του χτένισμα, έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2000 με τη Minardi, χάρη σε μια χορηγία. Αν και είχε κάποιες καλές στιγμές, όπως η προσπέραση του Mika Häkkinen, η καριέρα του σημαδεύτηκε από ατυχήματα και αδύναμες επιδόσεις. Το 2001 μετακόμισε στην Prost, αλλά απολύθηκε σύντομα. Από τότε, συμμετείχε σε διάφορους αγώνες χαμηλότερου επιπέδου και σήμερα αγωνίζεται στο εθνικό πρωτάθλημα της Αργεντινής.

9. Alex Yoong

Alex Yoong
Alex Yoong | Photo: Wikipedia

Ο Alex Yoong έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2001 με τη Minardi, χάρη σε μια χορηγία από την κρατική λοταρία της Μαλαισίας. Αντικατέστησε τον Tarso Marques, ο οποίος είχε επίσης εξασφαλίσει τη θέση του λόγω χρηματοδότησης.

Παρά την υποστήριξη, ο Yoong αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες. Συχνά δεν μπορούσε να προκριθεί, είχε προβλήματα αξιοπιστίας στο μονοθέσιο και ηττήθηκε συστηματικά από τον συμπαίκτη του Mark Webber. Η καριέρα του στη Minardi σημαδεύτηκε από την ανασφάλεια της θέσης του, καθώς ο ιδιοκτήτης της ομάδας τον απέλυσε προσωρινά λόγω των κακών αποτελεσμάτων στα προκριματικά.
Τελικά, ο Yoong δεν κατάφερε να εξασφαλίσει θέση για τη σεζόν του 2003,

8. Luca Badoer

Luca Badoer
Luca Badoer | Photo: Wikipedia

Ο Luca Badoer, έμπειρος δοκιμαστής της Ferrari, κλήθηκε να αντικαταστήσει τον τραυματία Felipe Massa το 2009. Ωστόσο, η επιστροφή του στην ενεργό δράση μετά από 10 χρόνια αποδείχτηκε καταστροφική.

Ο Ιταλός αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες στην προσαρμογή στο νέο μονοθέσιο και τις σύγχρονες συνθήκες της Formula 1. Οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικά κακές, τόσο στα προκριματικά όσο και στους αγώνες.

Η απογοητευτική απόδοση του Badoer οδήγησε τη Ferrari στην αναζήτηση ενός νέου οδηγού. Ο Giancarlo Fisichella ανέλαβε τα καθήκοντα του Ιταλού, αλλά ούτε αυτός κατάφερε να εκμεταλλευτεί το πλήρες δυναμικό του μονοθεσίου.

Η επιστροφή του Badoer στη Formula 1 θεωρείται ως μία από τις πιο αποτυχημένες στην ιστορία του σπορ.

7. Narain Karthikeyan

Narain Karthikeyan
Narain Karthikeyan | Photo: Wikipedia

Ο Narain Karthikeyan έγραψε ιστορία ως ο πρώτος Ινδός οδηγός που αγωνίστηκε στη Formula 1. Παρά την έλλειψη ανταγωνιστικότητας των ομάδων στις οποίες αγωνίστηκε (Jordan/Midland και HRT), ο Karthikeyan κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του χάρη στη χρηματοδότηση που έφερνε.

Αν και σημείωσε μερικές εντυπωσιακές επιδόσεις για τα δεδομένα των ομάδων του, όπως η τρίτη θέση στην Ινδιανάπολη, οι περισσότεροι αγώνες του χαρακτηρίστηκαν από χαμηλές θέσεις και ατυχήματα.

Η καριέρα του στη Formula 1 σημαδεύτηκε από την ανάγκη να εξασφαλίζει συνεχώς χρηματοδότηση, καθώς η ανταγωνιστικότητα των ομάδων του δεν ήταν σε θέση να τον κρατήσει στη θέση του οδηγού.

Μετά την αποχώρησή του από τη Formula 1, ο Karthikeyan συνέχισε την καριέρα του σε άλλες κατηγορίες αγώνων, όπως η Super Formula και το Asian Le Mans Series.

6. Nicolas Kiesa

Nicolas Kiesa
Nicolas Kiesa | Photo: Wikipedia

Ο Δανός οδηγός Nicolas Kiesa έλαβε μια απροσδόκητη ευκαιρία να αγωνιστεί στη Formula 1 το 2003 με τη Minardi, αντικαθιστώντας τον Justin Wilson. Παρά την έλλειψη εμπειρίας σε μονοθέσια Formula 1, ο Kiesa κατάφερε να ολοκληρώσει τους πέντε τελευταίους αγώνες της σεζόν χωρίς σημαντικά προβλήματα.

Ωστόσο, η έλλειψη χρόνου προετοιμασίας και η σύγκριση με τον έμπειρο συμπαίκτη του Jos Verstappen τον έφεραν σε μειονεκτική θέση. Οι επιδόσεις του ήταν κάτω του μέσου όρου και δεν κατάφερε να σημειώσει βαθμούς.

Μετά από μια σύντομη περίοδο στο DTM, ο Kiesa αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Σήμερα, εργάζεται ως σχολιαστής και εκπαιδευτής οδήγησης.

5. Nikita Mazepin

Nikita Mazepin
Nikita Mazepin | Photo: Wikipedia

Ο Ρώσος οδηγός Nikita Mazepin έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2021 με την Haas, χάρη στη χρηματοδότηση του πατέρα του. Ωστόσο, η καριέρα του στη βασίλισσα των σπορ σημαδεύτηκε από αμφιλεγόμενες ενέργειες εντός και εκτός πίστας.

Ενώ η Haas VF-21 ήταν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ο Mazepin ξεχώρισε για τα πολλά λάθη του, τις συγκρούσεις με τον συμπαίκτη του Mick Schumacher και τις χαμηλές επιδόσεις του. Η εικόνα του επιδεινώθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα τη λύση του συμβολαίου του από τη Haas.

Ο Mazepin, αν και ταλαντούχος οδηγός στις κατώτερες κατηγορίες, δεν κατάφερε να αποδείξει την αξία του στη Formula 1 και η καριέρα του στη βασίλισσα των σπορ έληξε πρόωρα.

4. Roberto Merhi

Roberto Merhi
Roberto Merhi | Photo: Wikipedia

Ο Ισπανός οδηγός Roberto Merhi, με ένα εντυπωσιακό παρελθόν στις κατώτερες κατηγορίες, έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2015 με τη Manor Marussia. Παρά το ταλέντο του, η έλλειψη ανταγωνιστικότητας της ομάδας και οι περιορισμένοι πόροι δεν του επέτρεψαν να δείξει το πλήρες δυναμικό του.

Αν και είχε στιγμές λάμψης, όπως η δεύτερη θέση στον τελικό της DTM το 2013, η καριέρα του στη Formula 1 ήταν σύντομη και γεμάτη προκλήσεις. Αφού αποχώρησε από τη Formula 1, ο Merhi συνέχισε να αγωνίζεται σε άλλες κατηγορίες,

3. Rio Haryanto

Rio Haryanto
Rio Haryanto| Photo: Wikipedia

Ο Ινδονήσιος οδηγός Rio Haryanto έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2016 με τη Manor, χάρη σε μια χορηγία από την ινδονησιακή κυβέρνηση. Ωστόσο, οι επιδόσεις του ήταν κάτω του μέσου όρου σε σύγκριση με τον συμπαίκτη του Pascal Wehrlein.

Η έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Manor, σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα της ομάδας και την αδυναμία εξασφάλισης περαιτέρω χρηματοδότησης, οδήγησαν στην απομάκρυνση του Haryanto από τη θέση του οδηγού στη μέση της σεζόν.

Από τότε, ο Haryanto έχει αποσυρθεί από την ενεργή δράση και ασχολείται με οικογενειακές επιχειρήσεις.

2. Sakon Yamamoto

Sakon Yamamoto
Sakon Yamamoto | Photo: Wikipedia

Ο Yamamoto είχε μια νεανική καριέρα για την οποία κανείς δεν θα έγραφε ποτέ και δεν ξεχώριζε καν ως εγχώριο ταλέντο στην Ιαπωνία πριν από την ευκαιρία του Super Aguri.

Η περίπτωση του Yamamotoείναι ένα δυσάρεστο παράδειγμα ενός ταλαντούχου οδηγού που δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κορυφαίας κατηγορίας των αγώνων αυτοκινήτου.

Η απόφαση του Yamamotoνα στραφεί στην πολιτική είναι πράγματι αξιοσημείωτη. Από τους γρήγορους ρυθμούς της Formula 1, όπου κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου μετρούσε, βρέθηκε αντιμέτωπος με τις πολύπλοκες προκλήσεις της δημόσιας ζωής.

Είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε πώς οι εμπειρίες του Γιαμαμότο στη Formula 1 μπορεί να τον βοηθήσουν στην πολιτική καριέρα του. Για παράδειγμα, η ικανότητά του να συνεργάζεται με μια ομάδα, να διαχειρίζεται την αποτυχία και να παραμένει συγκεντρωμένος υπό πίεση μπορεί να είναι πολύτιμα εφόδια για έναν πολιτικό.

1. Yuji Ide

Yuji Ide
Yuji Ide | Photo: Wikipedia

Η περίπτωση του Yuji Ide αποτελεί μια έντονη υπενθύμιση των αμείλικτων απαιτήσεων της Formula 1. Παρόλο που ο Ιάπωνας οδηγός είχε μια πολλά υποσχόμενη καριέρα στις εγχώριες αγώνες, η μετάβασή του στη κορυφαία κατηγορία αποδείχθηκε καταστροφική. Η έλλειψη εμπειρίας, το γλωσσικό εμπόδιο και η πίεση των προσδοκιών συνέβαλαν στην αποτυχία του να προσαρμοστεί. Το σημείο καμπής ήρθε στο Ιμόλα, όταν σε μια προσπάθεια να προσπεράσει τον Christijan Albers, ο Ide προκάλεσε μια τρομακτική σύγκρουση που αναστάτωσε ολόκληρο το γκραν πρι. Το αυτοκίνητο του Albers ανατράπηκε βίαια στην παγίδα χαλίκου, δημιουργώντας εικόνες που σόκαραν τους θεατές και τους άλλους οδηγούς. Αυτή η επικίνδυνη ενέργεια είχε ως αποτέλεσμα την άμεση αφαίρεση της υπερ-άδειάς του από τη FIA, σηματοδοτώντας το πρόωρο τέλος της σύντομης καριέρας του στην Formula 1. Η ιστορία του Ide μας υπενθυμίζει ότι ακόμη και τα μεγαλύτερα ταλέντα μπορεί να μην ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του πιο απαιτητικού πρωταθλήματος στον κόσμο, υπογραμμίζοντας τη σημασία της προσαρμοστικότητας, της ψυχραιμίας και της τεχνικής δεξιοτεχνίας σε αυτό το σπορ.

Source: planetf1

Δείτε επίσης

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου

F1: Τί δήλωσε ο Πέρεζ μετά τη «ντροπή» στο Μπακού

F1: Τί δήλωσε ο Πέρεζ μετά τη «ντροπή» στο Μπακού