Το χαρακτηριστικό λογότυπο των τεσσάρων δακτυλίων της Audi, έχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω του.
Όσον αφορά τη διαφήμιση μίας εταιρείας αυτοκινήτων, η Audi είναι από τους καλύτερους στην αγορά. Οι τέσσερις δακτύλιοι που διασταυρώνονται μεταξύ τους είναι άμεσα αναγνωρίσιμοι. Τόσο πολύ, που ακόμα και όσοι δεν γνωρίζουν σχεδόν τίποτα για τα αυτοκίνητα, θα μπορούσαν πιθανώς να αναγνωρίσουν την εταιρεία πίσω από το σήμα.
Η Audi στόχευε την απλότητα όταν σχεδίαζε το λογότυπο
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της: «Ένα λογότυπο πρέπει να είναι αξιομνημόνευτο και εύκολα αναγνωρίσιμο». Και ένας από τους βασικούς παράγοντες που το καθιστούν σχεδόν αμέσως αναγνωρίσιμο, είναι η απλότητά του.
Αποφεύγοντας τις υπερβολές και τα εντυπωσιακά λογότυπα, η εταιρεία επέλεξε τέσσερις διακριτικούς συνδεδεμένους δακτυλίους. Κλασικό και διαχρονικό. Ωστόσο, ενώ η επωνυμία μπορεί να είναι απλή, η ιστορία πίσω της είναι λίγο πιο βαθιά.
Εξηγώντας την ιστορία πίσω από το σχεδιασμό των κύκλων, η Audi υποστηρίζει, πως το λογότυπο δημιουργήθηκε για να συμβολίσει τη συγχώνευση τεσσάρων κατασκευαστών αυτοκινήτων που εδρεύουν στο γερμανικό κρατίδιο της Σαξονίας: Audi, DKW, Horch και Wanderer.
«Το έμβλημα της εταιρείας αποτελείτο από τέσσερις διασταυρωμένους δακτυλίους, που προορίζονταν να συμβολίσουν την αξεπέραστη ενότητα των τεσσάρων εταιρειών ιδρυτών», εξηγεί.
Στις 29 Ιουνίου 1932, οι τέσσερις εταιρείες έγιναν η Auto Union AG, η οποία ήταν τότε ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος κατασκευής οχημάτων στη Γερμανία.
Το λογότυπο άλλαξε μέσα στα χρόνια
Αν και οι τέσσερις εταιρείες συγχωνεύθηκαν – αρχικά, κάθε μία διατήρησε το αρχικό της όνομα και της ανατέθηκε ένα συγκεκριμένο τμήμα εντός του ομίλου.
Η DKW ανέλαβε τις μοτοσικλέτες και τα μικρά αυτοκίνητα· η Wanderer είχε μεσαία αυτοκίνητα· η Audi φρόντιζε για τα πολυτελή αυτοκίνητα στο μεσαίο τμήμα της παραγωγής και η Horch ηγήθηκε των πολυτελών αυτοκινήτων στην κορυφή της αγοράς.
Αυτό σήμαινε, ότι αρχικά το νέο λογότυπο Auto Union AG εμφανίστηκε μόνο στα αγωνιστικά αυτοκίνητα Auto Union, ενώ τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν από καθεμία από τις εταιρείες μέλη, συνέχισαν να χρησιμοποιούν τα δικά τους.
Ενώ το λογότυπο έχει διατηρήσει το σχέδιο των τεσσάρων δακτυλίων όλα αυτά τα χρόνια, έχει υποστεί κάποιες αλλαγές. Τη δεκαετία του ’90, οι σχεδιαστές ανέλαβαν να δώσουν στους δακτυλίους μια τρισδιάστατη εμφάνιση.
Πιο πρόσφατα, το 2016, οι σχεδιαστές συνειδητοποίησαν ότι το λογότυπο έπρεπε να φαίνεται εξίσου καλό στο διαδίκτυο όσο και στα αυτοκίνητά τους, οπότε αποφάσισαν να το κάνουν ξανά δισδιάστατο.