Η στρατηγική της μιας στάσης του Τζωρτζ Ράσελ στο Βελγικό Grand Prix της F1, πιθανόν συνέβαλε στο γεγονός ότι το αυτοκίνητό του ήταν ελαφρύτερο, οδηγώντας τελικά στον αποκλεισμό του.
Ενώ ο Ράσελ κέρδισε τον αγώνα στην πίστα του Spa-Francorchamps, αποκλείστηκε από τα τελικά αποτελέσματα μετά τους ελέγχους της FIA μετά τον αγώνα. Αυτό έδωσε στον Λούις Χάμιλτον τη δεύτερη νίκη του στην F1 για φέτος, μπροστά από τον Όσκαρ Πιάστρι και τον Τσαρλς Λεκλέρ.
Το αυτοκίνητο του Russell ήταν μόλις 1,5 κιλό κάτω από το όριο βάρους, αλλά σύμφωνα με τους κανονισμούς, αποκλείστηκε από τους επιμελητές της F1.
Ο Craig Slater του Sky Sports δήλωσε, μετά από μια συνομιλία που είχε με τη Mercedes, ότι η συγκεκριμένη στρατηγική του Ράσελ, θα μπορούσε να ευθύνεται για τον αποκλεισμό του.
Ο Slater εξήγησε: «Οι λόγοι; Έχω λάβει κάποιες πληροφορίες από την ομάδα της Mercedes για το γιατί το μονοθέσιο ήταν ελλιποβαρές. Είχε να κάνει με τη στρατηγική του Ράσελ.»
«Οι ομάδες γνωρίζουν ακριβώς, πόσο βάρος θα χάσουν όταν φθείρονται τα ελαστικά. Ο Ράσελ αναμενόταν να κάνει δύο στάσεις σήμερα. Ήταν δική του ιδέα, σε συνδυασμό με το pit wall του, που αργότερα άλλαξε σε μία στάση.»
«Ήταν η επιπλέον φθορά των ελαστικών, ίσως αρκετές εκατοντάδες γραμμάρια ανά ελαστικό, με το γεγονός ότι δεν έκαναν μια δεύτερη στάση για να βάλουν ένα φρέσκο σετ, το οποίο τους έφερε κάτω από το βάρος».
Ένας άλλος παράγοντας θα μπορούσε να είναι το γεγονός, ότι δεν υπήρχε συμβατικός γύρος εισόδου στο Spa.
Λόγω του μεγάλου μήκους της πίστας του Spa, οι οδηγοί επιστρέφουν αμέσως στα pit μετά τέλος του αγώνα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούν να μαζέψουν λάστιχο.
«Το μονοθέσιο του Χάμιλτον ήταν σύμφωνα με τους κανόνες αλλά του Ράσελ όχι», πρόσθεσε. «Υπάρχει επίσης η αίσθηση ότι, στο δρόμο μετά τον αγώνα, ο Ράσελ δεν μάζεψε τις συνηθισμένες πέτρες και τα κομμάτια από καουτσούκ.»
«Είναι εντυπωσιακό, αλλά όλα αυτά τα πράγματα λαμβάνονται υπόψη, όταν οι ομάδες πηγαίνουν σε αγώνες. Ξέρουν ακριβώς πόσο πρέπει να ζυγίζει το αυτοκίνητό τους και λαμβάνουν υπόψη αυτά τα πράγματα, για να βεβαιωθούν ότι είναι στο όριο αλλά όχι πάνω από αυτό. Γιατί κάθε κιλό, είναι ίσως ένα δέκατο του δευτερολέπτου.
«Έτσι, η παραβίαση των κανόνων θα θεωρηθεί ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τα καύσιμα έδειχναν, ότι το αυτοκίνητο δεν ήταν ελαφρύτερο κατά τη διάρκεια του Grand Prix. Αλλά ο κανόνας για τη μέτρηση του ξηρού βάρους υπάρχει για έναν συγκεκριμένο λόγο – αφορά τη χρήση καυσίμου ως δείκτη ισορροπίας, κάτι που δεν επιτρέπεται».