Μεταχειρισμένο: Πότε είναι πολλά τα χιλιόμετρα - Πώς να επιλέξετε σωστά

Μεταχειρισμένο: Πότε είναι πολλά τα χιλιόμετρα - Πώς να επιλέξετε σωστά

Όταν θέλετε να υπολογίσετε τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου, τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, είναι ένα σημαντικό κριτήριο.

Αλλά όσο απλό κι αν ακούγεται, τα χιλιόμετρα δεν είναι μόνο η απόσταση που διανύθηκε με την πάροδο του χρόνου. Υπάρχουν διάφορες παράμετροι που μπορούν να κάνουν τα χιλιόμετρα σημαντικό ή λιγότερο σημαντικό ζήτημα.

Τα πολλά χιλιόμετρα μπορεί επίσης να σημαίνουν πιο συχνή συντήρηση και απρόβλεπτες επισκευές. Έτσι, το ερώτημα “πόσα χιλιόμετρα έχει” όταν αγοράζετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν είναι σωστό.

Στην πραγματικότητα, θα πρέπει να αναρωτηθείτε πόσο καιρό μπορείτε να κρατήσετε ένα αυτοκίνητο που έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα και έχει επισκευαστεί αρκετές φορές.

Ίσως έχετε ακούσει ότι ένα αυτοκίνητο με 320.000 χιλιόμετρα πιθανότατα πάει προς απόσυρση. Αυτό συχνά ισχύει. Τί συμβαίνει όμως με τα αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λιγότερα χιλιόμετρα;

Πότε τα συνολικά χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτου το τοποθετούν σε κατηγορία “πολλών χιλιομέτρων” και μήπως ένας μεγάλος αριθμός θα πρέπει να σας αποτρέψει από την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου;

Μην μένετε μόνο στα νούμερα

Γενικά, θεωρείται ότι ένα αυτοκίνητο έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα όταν διανύει περισσότερα από 1.600 χιλιόμετρα το μήνα ή 19.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Οι μηχανικοί συνήθως συμφωνούν ότι αυτά τα χιλιόμετρα αντιπροσωπεύουν μία “μέση” χρήση του αυτοκινήτου.

Οτιδήποτε μεγαλύτερο θεωρείται πολλά χιλιόμετρα, επομένως ένα τρίχρονο αυτοκίνητο με 64.000 χιλιόμετρα, για παράδειγμα, θα βρίσκεται στην κατηγορία των αυτοκινήτων με πολλά χιλιόμετρα.

Παρ’ όλα αυτά, οι μηχανικοί συνήθως χρησιμοποιούν τον όρο “πολλά χιλιόμετρα” όταν ένα αυτοκίνητο έχει διανύσει 160.000 χιλιόμετρα ή περισσότερο. Ένα τέτοιο νούμερο μπορεί να αποτρέψει πολλούς αγοραστές και πολλά αυτοκίνητα δεν καλύπτονται από την εγγύηση μετά τα 160.000 χιλιόμετρα.

dashboard

Η αλήθεια είναι όμως, πως τα χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτου συχνά δεν δίνουν ουσιαστικές πληροφορίες για την κατάστασή του. Στην πραγματικότητα, ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται τακτικά μπορεί να βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από κάποιο που χρησιμοποιείται περιστασιακά ή μένει ακίνητο για μεγάλες χρονικές περιόδους.

Έτσι, τα χιλιόμετρα είναι μόνο ένα κομμάτι της ιστορίας. Αυτό που πραγματικά πρέπει να ξέρετε είναι πώς έχει συντηρηθεί το αυτοκίνητο. Πολλά εξαρτώνται από τη μάρκα και το μοντέλο, το επίπεδο φροντίδας του ιδιοκτήτη και άλλους παράγοντες.

Δείτε το βιβλίο των σέρβις του αυτοκινήτου

Σε πολλές περιπτώσεις, η φροντίδα του ιδιοκτήτη είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την αντοχή του μηχανήματος στο πέρασμα των χρόνων. Ένα αυτοκίνητο που έχει συντηρηθεί καλά μπορεί να φτάσει και τα 320.000 χιλιόμετρα ή και περισσότερο.

Κάποιος που πουλάει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα πρέπει να μπορεί να σας δώσει βασικές πληροφορίες σχετικά με το την συντήρηση και τον τρόπο οδήγησης. Χρησιμοποιήθηκε για καθημερινές μετακινήσεις, για επαγγελματικούς σκοπούς ή για εκδρομές;

Εκτός από αυτές τις ερωτήσεις, άλλα πράγματα που πρέπει να προσέξετε περιλαμβάνουν:

  • Εάν το αυτοκίνητο έκανε τακτικές αλλαγές λαδιών, μπουζί και καθαρισμό.
  • Εάν το αυτοκίνητο ήταν σταθμευμένο έξω ή σε γκαράζ.
  • Εάν το αυτοκίνητο ήταν αχρησιμοποίητο για κάποιο διάστημα.
  • Θα πρέπει επίσης να ζητήσετε το βιβλίο σέρβις του αυτοκινήτου και να λάβετε υπόψη τόσο τα μεγάλα όσο και τα μικρά σέρβις.

Βέβαια, εάν το αυτοκίνητο είχε πολλούς ιδιοκτήτες, αυτές οι πληροφορίες μπορεί να είναι ασαφείς ή μη διαθέσιμες.

Τί χρήση έχει γίνει στο αυτοκίνητο

Δεν υπάρχει ένας μοναδικός κανόνας για να αποφασίσετε αν ένα αυτοκίνητο έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα, αλλά εάν εξετάσετε το ιστορικό του, μπορείτε να καταλάβετε πόσο πιθανό είναι να αντέξει για αρκετά χρόνια ακόμα.

Ας υποθέσουμε ότι έχετε δύο ίδια αυτοκίνητα, το ένα με 80.000 χιλιόμετρα και το άλλο με 112.000 χιλιόμετρα. Η φυσιολογική αντίδραση θα ήταν να επιλέξετε το πρώτο.

Έχει λιγότερα χιλιόμετρα, άρα έχει υποστεί λιγότερη φθορά, έτσι δεν είναι; Ίσως. Τι θα συνέβαινε αν το αυτοκίνητο με τα 80.000 χιλιόμετρα ήταν από γραφείο ενοικιάσεων, ενώ το αυτοκίνητο με τα 112.000 χιλιόμετρα ανήκε σε ιδιώτη;

driving

Το αυτοκίνητο των 80.000 χιλιομέτρων, πιθανότατα έχει κάνει αρκετές διαδρομές μέσα στην πόλη. Αυτό επιβαρύνει πολύ τον συμπλέκτη και τα φρένα του αυτοκινήτου.

Όταν τα χιλιόμετρα αφορούν σύντομες διαδρομές, ο κινητήρας είναι συχνά κρύος – επομένως η ικανότητα του λαδιού να προστατεύει τα εσωτερικά εξαρτήματα είναι στο χαμηλότερο σημείο της. Επιπλέον, ένα ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, δεν θα έχει την ίδια φροντίδα από τους ανθρώπους που το οδηγούν.

Από την άλλη, ένας ιδιοκτήτης είναι πολύ πιο πιθανό να φροντίζει το αυτοκίνητο και να το χρησιμοποιεί για μεγαλύτερες διαδρομές. Σε μεγάλους δρόμους, ο συμπλέκτης ή τα φρένα δεν χρησιμοποιούνται πολύ και ο κινητήρας λειτουργεί σε σχετικά χαμηλές στροφές, οπότε τα εσωτερικά εξαρτήματα είναι καλύτερα προστατευμένα.

Επίσης, είναι λιγότερο πιθανό να εμφανιστούν γρατσουνιές και φθορές, που αποτελούν συχνό φαινόμενο της οδήγησης στην πόλη. Τα μεγαλύτερα ταξίδια δίνουν επίσης στο αυτοκίνητο περισσότερο χρόνο για να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία του, ώστε το λάδι του κινητήρα να μπορεί να κάνει καλύτερα τη δουλειά του.

Δείτε τον/τους ιδιοκτήτη/ες

Γενικά, ένα αυτοκίνητο με λίγους ιδιοκτήτες θεωρείται καλό σημάδι. Όσο περισσότερα χέρια έχουν περάσει από ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ενός μη αναφερθέντος ατυχήματος ή ενός καθυστερημένου σέρβις.

Για αυτόν τον λόγο, τα αυτοκίνητα με έναν μόνο ιδιοκτήτη είναι αυτό που αναζητά κάθε αγοραστής μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Είναι πολύ πιο εύκολο να βρείτε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό συντήρησης του αυτοκινήτου ή να μάθετε εάν έχει εμπλακεί σε τροχαίο.

Ωστόσο, εδώ είναι που πρέπει να λάβετε ξανά υπόψη τη συνολική εικόνα. Τί είδους χιλιόμετρα έκανε ο ιδιοκτήτης; Ήταν επιθετικός οδηγός που οδηγούσε συνεχώς χρησιμοποιώντας τα φρένα, ή ένας πιο χαλαρός οδηγός που μπορούσε να αντιμετωπίσει με άνεση το καθημερινό άγχος της κίνησης;

Εάν σκοπεύετε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει να εξετάσετε με προσοχή τους παραπάνω παράγοντες, πριν πάρετε την τελική απόφαση.

Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης