Τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής θα αποτελέσουν το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων φέτος, από 19,5% που ήταν το 2023, παρά τους δασμούς που είναι πιθανό να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα εν λόγω EV, αναφέρει σε έκθεσή της η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.
Η αύξηση των δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα στο επίπεδο του 25% θα καταστήσει τα μεσαία σεντάν και SUV ακριβότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα, αλλά τα συμπαγή SUV και τα μεγαλύτερα μοντέλα από την Κίνα θα εξακολουθήσουν να είναι ελαφρώς φθηνότερα.
Οι τιμές των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι «τουλάχιστον 20%» χαμηλότερες από ό,τι στην Ευρώπη και οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών έχουν αναπτύξει πιο προηγμένες τεχνολογίες και αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι δασμοί δεν θα προστατεύσουν για πολύ τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, δεδομένου ότι οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους σχεδιάζουν να κατασκευάσουν εργοστάσια στη Γηραιά Ήπειρο.
Ενώ η Tesla, η Dacia και η BMW ήταν οι κύριοι εισαγωγείς αυτών των EV στην Ευρώπη πέρυσι, οι κινεζικές μάρκες είναι σε καλό δρόμο για να διεκδικήσουν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς EV το 2024, το οποίο θα σκαρφαλώσει στο 20% το 2027, σύμφωνα με τις προβλέψεις.
Τόσο η πίεση προς τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επεκτείνουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στις mainstream κατηγορίες μέσω κανονισμών όσο και η επιδοτήσεις για την παραγωγή μπαταριών «είναι ο μόνος τρόπος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ να ανταγωνιστούν τις κινεζικές μάρκες».
«Καθώς κανένα από αυτά δεν ισχύει σήμερα, θα πρέπει να εξεταστεί η επιβολή δασμών για τις κυψέλες μπαταριών. Σε σύγκριση με τις ΗΠΑ και την Κίνα, η ΕΕ έχει επί του παρόντος τους χαμηλότερους δασμούς για τις κυψέλες μπαταριών» πρόσθεσε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.
Πηγή: Automotive News
Τσέκαρε τις γνώσεις σου