Εταιρικά αυτοκίνητα: ο ρόλος της Ευρώπης

Εταιρικά αυτοκίνητα: ο ρόλος της Ευρώπης

Οι εταιρικοί στόλοι αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 58% των νέων πωλήσεων, ενώ λόγω των πολλών χιλιομέτρων που διανύουν, ευθύνονται για το 74% των εκπομπών ρύπων από καινούργια αυτοκίνητα.

Ο εξηλεκτρισμός των εταιρικών οχημάτων θα επιταχύνει τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση και κατ’ επέκταση την μείωση των εκπομπών ρύπων από τον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη. Αυτό το τελευταίο είναι ζωτικής σημασίας, δεδομένου ότι η ΕΕ και τα κράτη μέλη αύξησαν πρόσφατα τις φιλοδοξίες του κανονισμού για τον επιμερισμό των προσπαθειών (Effort Sharing Regulation), θέτοντας δεσμευτικούς στόχους για το 2030 για τις οδικές μεταφορές, τη θέρμανση, τη γεωργία, τις μικρές βιομηχανικές εγκαταστάσεις και τα απόβλητα.

Αλλά η Ευρώπη χάνει σήμερα αυτή τη μεγάλη ευκαιρία. Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ υστερεί στην ηλεκτροκίνηση. Το 2022, το 10,8% των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ήταν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), ενώ στις λιανικές πωλήσεις το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 14,5% – και το χάσμα αυτό μόνο μεγαλώνει.

Η πρωτοβουλία για το «πρασίνισμα» των εταιρικών στόλων που ανακοίνωσε η Κομισιόν στο Πρόγραμμα Εργασιών του 2023 παρέχει τη δυνατότητα στην ΕΕ να αντιστρέψει αυτή την τάση.

Εξετάζοντας πέντε διαφορετικά σενάρια και επιλογές πολιτικής, η παρούσα έκθεση αναλύει τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει η δράση της ΕΕ για τους στόλους οχημάτων. Η ανάλυσή μας δείχνει ότι ο δεσμευτικός στόχος για έναν αμιγώς ηλεκτρικό στόλο οχημάτων (BEV) έως το 2030 θα αποφέρει τα ακόλουθα οφέλη:

  • Μείωση των εκπομπών CO2
  • Επιτάχυνση της διάδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
  • Ταχύτερη προμήθεια προσιτών μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
  • Μείωση εισαγωγών πετρελαίου

Τι πρέπει να πράξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι οι εταιρείες βρίσκονται πίσω στη μετάβαση προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Οι επιχειρήσεις και οι εταιρείες leasing διαθέτουν τους οικονομικούς πόρους για να αναλάβουν το υψηλότερο αρχικό κόστος και επωφελούνται από μεγάλα φορολογικά οφέλη στις περισσότερες – αν όχι σε όλες- τις χώρες της ΕΕ. Η έρευνά μας δείχνει ότι ο καθορισμός δεσμευτικών στόχων μηδενικών εκπομπών για τους στόλους μπορεί να αντιστρέψει αυτή την τάση, ενώ ταυτόχρονα θα αποφέρει οφέλη για τους πολίτες της ΕΕ, την αυτοκινητοβιομηχανία και τους στόχους ενεργειακής ασφάλειας της ΕΕ.


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης