Σαν πυροτεχνήματα σκάνε οι αρνητικές ειδήσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV). Δυστυχώς, η προσπάθεια να απαλλαγούμε από τα ρυπογόνα μοντέλα συναντά πρόσθετες δυσκολίες και οι επιστήμονες ανησυχούν περισσότερο για τις συνέπειες στο ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον.
Ενδεικτικό της αναταραχής που επικρατεί στο «πράσινο στρατόπεδο» το οποίο απαρτίζεται από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που ποντάρουν στα EV είναι η απόφαση δυο ακόμη μαρκών των Bentley και Aston Martin, που ειδικεύονται στη παραγωγή πανάκριβων αυτοκινήτων ανώτατου επιπέδου πολυτέλειας, να καθυστερήσουν την υλοποίηση των φιλόδοξων προγραμμάτων για το λανσάρισμα EV.
Όταν η Bentley και η Aston Martin – που έχουν εξασφαλίσει τις πωλήσεις τους σε μεγάλο βαθμό λόγω της επιθυμίας των πάμπλουτων πελατών τους να προσθέσουν στο γκαράζ τους τα εμβληματικά βρετανικά μοντέλα – βάζουν όπισθεν και στρέφονται στην ενίσχυση της γκάμας των plug-in υβριδικών μοντέλων τους με θερμικό κινητήρα, εύκολα μπορείτε να φαντασθείτε τι αντιμετωπίζουν οι μαζικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Αναγκάζονται να αναθεωρήσουν τον προγραμματισμό τους για να μειώσουν τις οικονομικές απώλειες. Ζοφερό είναι το μέλλον και για τις μικρές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η startup EV Fisker που σταμάτησε την παραγωγή για 6 εβδομάδες και προσπαθεί να αποφύγει την αίτηση πτώχευσης.
Στην Ελλάδα, σαν να μην έφταναν τα προβλήματα από το δημόσιο δίκτυο φόρτισης και τις πανάκριβες τιμές, προστέθηκε και η δυσκολία στην εξασφάλιση της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β’ Κύκλος». Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), σε ανακοίνωση του τονίζει ότι είναι πλέον μη διαχειρίσιμη η διαδικασία επιδότησης στα EV από εισαγωγείς, εμπόρους και αγοραστές.
Μεγάλος αριθμό αγοραστών EV δεν γίνονται δεκτοί για την επιδότηση των 8.000 ευρώ, λόγω της έλλειψης πόρων.
Τσέκαρε τις γνώσεις σου