Μια εταιρεία ενέργειας με έδρα το Κολοράντο, η Radia, αποκάλυψε τα σχέδια της για την κατασκευή του μεγαλύτερου αεροπλάνου στον κόσμο, το οποίο ονόμασε Skytanic.
Αυτό το αεροπλάνο-κολοσσός δεν προορίζεται για τη μεταφορά επιβατών, αλλά για τη μεταφορά ανεμογεννητριών.
Το Skytanic έχει μήκος 356 πόδια (περίπου 108 μέτρα), άνοιγμα φτερών 261 πόδια (περίπου 79 μέτρα) και ύψος 79 πόδια (περίπου 24 μέτρα).
Παρά το εντυπωσιακό του μήκος, το άνοιγμα των φτερών του είναι σχετικά μικρότερο. Το ογκώδες σκάφος σχεδιάστηκε ειδικά για τη μεταφορά των εξαιρετικά μεγάλων ανεμογεννητριών.
Όπως γνωρίζουμε, η μεταφορά τους με τρένα και φορτηγά είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, ειδικά για απομακρυσμένες τοποθεσίες.
Το Skytanic θα κάνει αυτή τη διαδικασία πολύ πιο απλή. Με ολική χωρητικότητα φορτίου 80 τόνων, μπορεί να μεταφέρει έως και δύο ανεμογεννήτριες ταυτόχρονα.
Το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου μπορεί να ανοίξει εντελώς, επιτρέποντας τη φόρτωση και την εκφόρτωση του ογκώδους φορτίου.
Η Radia εξηγεί ότι σχεδίασε το αεροπλάνο επειδή «οι σημερινές μεγαλύτερες ανεμογεννήτριες και οι ακόμη μεγαλύτερες του μέλλοντος δεν μπορούν να μεταφερθούν σε βασικούς χερσαίους αιολικούς σταθμούς μέσω χερσαίων υποδομών».
Αυτό οφείλεται κυρίως στο μέγεθος, αλλά και στην απομακρυσμένη τοποθεσία ορισμένων από αυτούς τους σταθμούς.
Καθώς αναμένεται τα πτερύγια των ανεμογεννητριών να γίνουν μεγαλύτερα για να παράγουν περισσότερη ενέργεια, το Skytanic έρχεται να καλύψει αυτή την ανάγκη.
Φυσικά, λόγω του τεράστιου μεγέθους του, το Skytanic δεν μπορεί να προσγειωθεί οπουδήποτε. Απαιτεί διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης μήκους 6.000 ποδών (περίπου 1.829 μέτρων) για να προσγειωθεί με ασφάλεια.
Έτσι, κάθε μελλοντικός αιολικός σταθμός που θα ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει το Skytanic, θα πρέπει να διαθέτει κατάλληλες υποδομές.