Ο τύπος κιβωτίου ταχυτήτων στο αυτοκίνητό σας επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο οδήγησης και τις απαιτήσεις από τον ίδιο τον οδηγό.
Σύμφωνα με την CarMax, ο αριθμός των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων που πωλήθηκαν τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχει μειωθεί σταθερά περίπου 27% το 1995 σε λιγότερο από 3% το 2020.
Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων είναι πιο συνηθισμένα, προσφέρουν ευκολία και μπορούν να βελτιώσουν την οικονομία καυσίμου ανάλογα με τις οδηγικές συνήθειες. Ωστόσο, τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων προσφέρουν πιο άμεσο έλεγχο του αυτοκινήτου.
Λαμβάνοντας υπόψη τις σημαντικές διαφορές μεταξύ ενός αυτόματου και χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, θα μπορούσε ποτέ να υπάρχει επιτακτικός λόγος μετατροπής από το ένα στο άλλο; Και αν ναι, πόσο εφικτό μπορεί να είναι;
Φυσικά και υπάρχουν ισχυρά επιχειρήματα για μετατροπή του κιβωτίου ταχυτήτων του οχήματός σας. Το αν είναι εφικτή η μετατροπή εξαρτάται από τις περιστάσεις και το πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε.
Μετατροπή από χειροκίνητο σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μετατρέψετε ένα χειροκίνητο αυτοκίνητο σε αυτόματο. Ο πιο προφανής είναι τα κινητικά προβλήματα:
- Ένας τραυματισμός ή μια ασθένεια μπορεί να αφήσει έναν οδηγό ανίκανο να χρησιμοποιήσει συμπλέκτη ή λεβιέ ταχυτήτων. Για ένα τέτοιο άτομο, η καλύτερη επιλογή μπορεί να είναι η μετατροπή του κιβωτίου ταχυτήτων.
- Η μετατροπή σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιο διαχειρίσιμη σε ένα παλαιότερο μοντέλο, επειδή θα υπάρχουν λιγότερα ηλεκτρονικά συστήματα και καλωδιώσεις.
- Ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί με μια μονάδα ελέγχου μετάδοσης (TCM) που συλλέγει δεδομένα από αισθητήρες στον κινητήρα, ώστε να γνωρίζει πότε να αλλάξει ταχύτητα. Πρόκειται για μια περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί έναν έμπειρο επαγγελματία. Αυτός ο επαγγελματίας θα πρέπει επίσης να αντικαταστήσει το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη.
Μετατροπή από αυτόματο σε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Τα χειροκίνητα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο σπάνια, ενώ ο λεβιές ταχυτήτων θεωρείται πλέον αναβάθμιση πολυτελείας σε ορισμένα σπορ αυτοκίνητα.
Για παράδειγμα, ένα standard Honda Civic διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το σπορ Civic Type R διατίθεται με χειροκίνητο λεβιέ σε σχεδόν διπλάσια τιμή.
Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, η μετατροπή είναι πολύπλοκη και οι επιλογές σας εξαρτώνται από το όχημα που θέλετε να μετατρέψετε.
Μερικές φορές, μπορείτε να τροποποιήσετε το υπάρχον κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά άλλες φορές απαιτείται η εγκατάσταση εντελώς διαφορετικής μονάδας.
Ένα τέτοιο project είναι μια επένδυση και απαιτεί καλή συντήρηση. Αντίστοιχα και αυτή η διαδικασία απαιτεί έναν έμπειρο και πολύ προσεκτικό επαγγελματία.