Στην πρόβλεψη ότι το 2030 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιστοιχούν μόλις στο 30% των πωλήσεων προχώρησε ο επικεφαλής της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι είναι προτιμότερο η ιαπωνική φίρμα να πληρώνει ώστε να διατηρεί το δικαίωμα παραγωγής θερμικών αυτοκινήτων παρά να επενδύει στην εξέλιξη ηλεκτρικών.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Automotive News, o Ted Ogawa δεν δίστασε να χαρακτηρίσει πεταμένα λεφτά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού.
Ναι μεν οι Ιάπωνες είναι αναγκασμένοι να σεβαστούν τις προδιαγραφές ρύπων και τους αυστηρότερους κανόνες που θεσπίζονται ανά τον κόσμο, ωστόσο, δεν μπορούν να αγνοήσουν τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.
Με βάση αυτές, λοιπόν, θα συνεχίσουν να προσφέρουν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για την αγορά δικαιώματα ρύπων.
Οι δηλώσεις του Ted Ogawa έρχονται να προστεθούν σε όσα κατά καιρούς έχει αναφέρει το πρώην αφεντικό της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος δεν έχει διστάσει να ασκήσει κριτική στην προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε να αλλάξει πλήρως το μοντέλο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει η αλλαγή αυτή.
Η αλήθεια είναι ότι η Toyota έχει χάσει σημαντικό έδαφος στην κούρσα του εξηλεκτρισμού και παρά το γεγονός ότι αποτελεί τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, βλέπει αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla, να διεκδικούν ηγετικό ρόλο στην αυτοκίνηση.
Μέσα στα επόμενα χρόνια, η Toyota πρόκειται να ξεδιπλώσει μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων, πλαισιώνοντας το μέχρι σήμερα γνωστό BZ4x, κανείς ωστόσο δεν μπορεί να προβλέψει αν η αντεπίθεση αυτή θα αποδειχθεί αρκετή ώστε οι Ιάπωνες να ανακτήσουν τα ηνία.