Ντοναλντ Τραμπ: Νέος «πονοκέφαλος» για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Ντοναλντ Τραμπ: Νέος «πονοκέφαλος» για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, και δη οι γερμανικές μάρκες Mercedes-Benz και BMW, ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωπες με δασμούς που θα «τιμωρούν» τα εξαγόμενα προϊόντα τους προς τις ΗΠΑ, εάν ο Ντόναλντ Τραμπ κερδίσει άλλη μια προεδρική θητεία. Σε μία τέτοια περίπτωση είναι πολύ πιθανή η επιβολή υψηλότερων δασμών στις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κίνα.

Συζητώντας με τους συμβούλους του, ο Τραμπ εξετάζει το ενδεχόμενο ενός πιθανού αποκλεισμού από την αγορά των ΗΠΑ των ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή εκείνων που χρησιμοποιούν κινεζικά εξαρτήματα και στη συνέχεια συναρμολογούνται σε άλλες χώρες, όπως στην Ευρώπη ή στο Μεξικό.

Τα μέτρα αυτά θα έχουν επιπτώσεις για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά των ΗΠΑ. Εμπειρογνώμονες του χώρου εκτιμούν ότι το πλήγμα θα είναι μεγαλύτερο για τους ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι προβλέψεις των ειδικών

Ο ανεξάρτητος αναλυτής Juergen Pieper θεωρεί ότι ο Τραμπ μοιάζει να αντιπαθεί τις γερμανικές premium μάρκες, ενώ με τη Γερμανία γενικά έχει μία σχέση αγάπης-μίσους.

Ο Τραμπ προηγείται αυτή τη στιγμή στις εθνικές δημοσκοπήσεις για την διεκδίκηση της προεδρίας των ΗΠΑ, καθώς ετοιμάζεται για την ρεβάνς με τον Τζο Μπάιντεν. Η επανεκλογή του Τραμπ θα μπορούσε να θέσει σε δοκιμασία τις διατλαντικές εμπορικές σχέσεις, με τις ΗΠΑ να είναι πιθανό να ακολουθήσουν μονομερή εμπορική πολιτική έναντι της Κίνας και να περιμένουν από την ΕΕ να συμμορφωθεί.

Τον Ιανουάριο, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ προειδοποίησε ότι η Ευρώπη θα πρέπει να προετοιμαστεί για πιθανές απειλές στην οικονομία της εάν ο Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο.

Οι ΗΠΑ έχουν εδώ και πολλά χρόνια μεγάλα εμπορικά ελλείμματα σε σχέση με την ΕE. Μάλιστα, τα στοιχεία για το 2023 σηματοδοτούν την τρίτη συνεχόμενη χρονιά με αρνητικό εμπορικό ισοζύγιο που ξεπερνά τα 187 δισεκατομμύρια ευρώ – κάτι που οι σύμβουλοι του Τραμπ αποδίδουν σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων κινδυνεύουν περισσότερο να υποστούν τις αρνητικές επιπτώσεις από την επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο, δήλωσε ο  ειδικός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας Στέφαν Μπράτζελ. Μάλιστα εξέφρασε την ανησυχία ότι μια αλλαγή κυβέρνησης θα σήμαινε αλλαγή εστίασης στην ηλεκτροκίνηση και στο ζήτημα της προστασίας του κλίματος. Αυτό επηρεάζει τη Volkswagen και τις γερμανικές premium αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες είναι πιθανό να αναθεωρήσουν την πολιτική που ακολουθούν σε σχέση με τις κινήσεις τους σε θέμα που αφορούν την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις Η.Π.Α. Ο κίνδυνος είναι ορατός και απαιτείται προσοχή.

Συγκεκριμένα, η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή των ομοσπονδιακών ρυθμίσεων και των κινήτρων που ευνοούν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.

Κάτι τέτοιο ενέχει τον κίνδυνο να επηρεάσει ορισμένους κατασκευαστές, δημιουργώντας αρνητικό κλίμα και αποθαρρύνοντας τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά οχήματα στην περίπτωση που ο Τραμπ κερδίσει τη προεδρία.

Η ένωση Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA), δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσπαθήσουν για να γίνουν «ασφαλείς, πιο ανεξάρτητες και πιο ανθεκτικές» για να αντισταθμίσουν τα πιθανά εμπορικά εμπόδια.

«Οι παγκόσμιες αποφάσεις των ΗΠΑ διαμορφώνονται όλο και περισσότερο από τις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις. Η Ευρώπη πρέπει να κάνει περισσότερη δουλειά σε σχέση με το παρελθόν, σε επίπεδο στρατιωτικής ασφάλειας, για παράδειγμα, στην προμήθεια πρώτων υλών και, κυρίως, στη σύναψη εμπορικών συμφωνιών» σχολίασε εκπρόσωπος του VDA.

Ο  Στίβεν Τσανγκ, εκπρόσωπος της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ, δήλωσε ότι ο πρώην πρόεδρος «έχει καταστήσει σαφές ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει κάθε εργαλείο που έχει στη διάθεσή του για να υπερασπιστεί τους Αμερικανούς εργαζόμενους. Είτε πρόκειται για εργάτες αυτοκινήτων, χαλυβεργάτες, εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας ή αγρότες, δεν θα ανεχτεί άλλες χώρες να κλέβουν τις θέσεις εργασίας μας ή να απειλούν τις βιομηχανίες μας με καταστροφή.»

 

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε