H Fiat κλείνει τα 125 χρόνια φέτος και το γιορτάζει λανσάροντας μια νέα έκδοση του αυτοκινήτου της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, το Panda. Αυτό δεν είναι απλώς μια ανανέωση του σημερινού 12χρονου αυτοκινήτου πόλης. Είναι ένα νέο, μεγαλύτερο crossover, που φέρνει μια ηλεκτρική επιλογή, στην πιο δημοφιλή γκάμα της μάρκας. Αναμένεται να ονομάζεται New Panda, για να το διαφοροποιήσει από το μικρότερο τρέχον μοντέλο, που θα αναβαθμιστεί και θα πωλείται μαζί του. Το νέο μικρό Fiat, θα είναι διαθέσιμο με μια επιλογή πλήρως ηλεκτρικής, ή ήπιας υβριδικής ισχύος.
Παραγωγή – Πλατφόρμα
Είναι κατασκευασμένο γύρω από την ίδια οικονομική πλατφόρμα Smart Car της Stellantis με το Citroen e-C3 και θα κατασκευαστεί στη Σερβία, αντί για το εργοστάσιο Pomigliano d’Arco, κοντά στη Νάπολη της Ιταλίας, όπου κατασκευάζεται το σημερινό Panda. Αλλά αντί για τετράγωνους λαμπτήρες στον προφυλακτήρα, όπως φαίνεται στο αρχικό κόνσεπτ, το πραγματικό θα έχει ορθογώνια φώτα, συν μια αναθεωρημένη διάταξη DRL, που επιτρέπει μια εγκάρσια ράβδο φωτός DRL, κάτι που δεν ήταν συνηθισμένο στο πίσω άκρο των προηγούμενων, αλλά σίγουρα έγινε απαραίτητο τώρα.
Ανταγωνισμός
Θα μπορούσε να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η Fiat, για να αντιμετωπίσει τόσο το Dacia Sandero (αυτή τη στιγμή το δεύτερο best-seller στην Ευρώπη, πίσω από το Tesla Model Y), όσο και ένα κύμα κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που πρόκειται να αρχίσουν να σαρώνουν τα δίκτυα αντιπροσώπων της Ευρώπης. Υποθέτοντας ότι το Fiat ταιριάζει με τις διαστάσεις του e-C3, θα έχει μήκος λίγο πάνω από 4 μέτρα, ενώ θα έχει μεταξόνιο 2.54 μέτρα. Αυτό συγκρίνεται με τα 3.650 μέτρα και τα 2.30 μέτρα με το υπάρχον Panda, οπότε αναμένεται ένα μεγάλο άλμα στην πρακτικότητα και στην ευρυχωρία. Με βάση τις προδιαγραφές της Citroen, θα διαθέτει μπαταρία 44 kWh και αυτονομία 320 χλμ. Υπολογίζεται ότι θα κοστίζει περίπου 23.000 ευρώ, όταν θα ξεκινήσουν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της ηλεκτρικής έκδοσης. Τα μοντέλα καύσης, θα είναι και πάλι φθηνότερα, αλλά ούτε η Citroen ούτε η Fiat λένε πολλά για αυτά ακόμα.