Όχι ένας, ούτε δύο, αλλά 36 μηχανικοί της Mazda εργάζονται πάνω στην εξέλιξη ενός περιστροφικού κινητήρα, ο οποίος κατά τα φαινόμενα δεν βγήκε ποτέ από το μυαλό της ιαπωνικής φίρμας.
Ο περιστροφικός κινητήρας ή αν προτιμάτε ο κινητήρας Wankel χρησιμοποιείται σήμερα ως «γεννήτρια» στην υβριδική έκδοση του Mazda MX-30, ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό για τους ανθρώπους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι ονειρεύονται την επιστροφή του στην γραμμή παραγωγής και μάλιστα κάτω από το καπό του αυτοκινήτου που πρόκειται να διαδεχθεί το θρυλικό RX-8.
Φουντώνουν οι θεωρίες για Mazda Iconic SP
Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda, κ. Katsuhiro Moro, άφησε να εννοηθεί ότι στο μέλλον θα υπάρξει διάδοχος των RX-8 και RX-7, ο οποίος μάλιστα θα ακολουθήσει και την αρχιτεκτονική των εμβληματικών coupe της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αν αυτό επιβεβαιωθεί τότε το νέο sports coupe της Mazda θα υιοθετήσει σχεδιαστικά στοιχεία από ένα πρωτότυπο, το Iconic SP, το οποίο φτάνει τα 4,2 μέτρα και ζυγίζει μόλις 1.450 κιλ
Σύμφωνα με τη Mazda, το Iconic SP θα εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 365 ίππων, χωρίς ωστόσο να δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτόν.
Το μέλλον του κινητήρα Wankel
Το πρόγραμμα εξέλιξης του νέου, Wankel κινητήρα ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου χωρίς να έχει τεθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το πέρασμά του στη γραμμή παραγωγής.
Ένα κρίσιμο στοιχείο για το μέλλον του περιστροφικού κινητήρα είναι το γεγονός ότι θα έχει τη δυνατότητα να καταναλώνει είτε συμβατικά καύσιμα, είτε συνθετικά, είτε υδρογόνο το οποίο θα εισέρχεται στους θαλάμους καύσης.
Ακόμα, λοιπόν, κι αν ο νέος κινητήρας Wankel βρεθεί εντός ηλεκτρικού φάσματος που επιβάλλει η απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel, εκείνος θα έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει την πορεία του εντός και εκτός Ευρώπης.