Dacia Sandrider: Πότε έρχεται το «αγωνιστικό» παντός εδάφους - Πρώτη συμμετοχή στο Ντακάρ

Dacia Sandrider: Πότε έρχεται το «αγωνιστικό» παντός εδάφους - Πρώτη συμμετοχή στο Ντακάρ

Το Dacia Sadrider, θα αναγνωριστεί στην κατηγορία Ultimate T1+, με υποστήριξη από το Ηνωμένο Βασίλειο, με την αρωγή της Prodrive, ενώ θα το οδηγήσει μια ομάδα απο έμπειρους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένου του Sebastien Loeb.

Εξωτερικά

Dacia Sandrider: Πότε έρχεται το «αγωνιστικό» παντός εδάφους

Σύμφωνα με την φιλοσοφία της Dacia, το μοντέλο rally-raid επικεντρώνεται στα «ουσιώδη». Η εξωτερική σχεδίαση ενσωματώνει αρκετές νέες τροποποιήσεις για να υποστηρίξει το νέο της αγωνιστικό ρόλο. Αυτές οι αλλαγές περιλαμβάνουν ένα πιο εμφανές μπροστινό μέρος, μια κλειστή καμπίνα, διευρυμένες εισαγωγές ψύξης κατά μήκος του προφίλ, εκτεθειμένους εφεδρικούς τροχούς και αναθεωρημένη αεροδυναμική.

Εσωτερικά

Dacia Sandrider: Πότε έρχεται το «αγωνιστικό» παντός εδάφους

Ομοίως το εσωτερικό, διατηρεί τον αρθρωτό χαρακτήρα του concept, ενώ εισάγει πρόσθετες οθόνες πλοήγησης για τον συνοδηγό, αντιανακλαστική βαφή στο ταμπλό και ένα ζευγάρι αγωνιστικά καθίσματα της Sabelt, επενδυμένα με αντιβακτηριδιακά υφάσματα. Το Sandrider έχει μήκος 4.140 mm, πλάτος 2.290 mm και ύψος 1.810 mm. Παρά το συμπαγές του σχήμα, έχει μακρύ μεταξόνιο 3.000 mm και ελάχιστες προεξοχές.

Μηχανικά

Dacia Sandrider: Πότε έρχεται το «αγωνιστικό» παντός εδάφους

Σε αντίθεση με τη φιλοσοφία που ήθελε φανταχτερά ελαστικά χωρίς αέρα, το rallycar διαθέτει ένα πιο συμβατικό σετ τροχών αλουμινίου των 17 ιντσών, με λάστιχα BF Goodrich των 37 ιντσών. Το αμάξωμα από ανθρακονήματα, βασίζεται σε ένα ελαφρύ σωληνωτό πλαίσιο. Η ανάρτηση διπλού ψαλιδιού βαρέως τύπου, έχει διαδρομή 350 mm για τη διαχείριση του εξαντλητικού εδάφους των ράλι διαρκείας. Το πιο σημαντικό, είναι ότι ο κινητήρας V6 των 3.0 λίτρων twin-turbo, με τοποθέτηση στη μέση, αποδίδει 360 PS και 54 κιλά ροπής, στέλνοντας την δύναμη και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός διαδοχικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Η ρύθμιση του V6, σημαίνει ότι το Sadrider χάνει τα διαπιστευτήρια των μηδενικών εκπομπών του πλήρως ηλεκτρικού Manifesto.

Ωστόσο, σε ευθυγράμμιση με τη δέσμευση της Dacia για «οικονομική απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές», ο twin-turbo V6, τροφοδοτείται από συνθετικό καύσιμο, που παρέχεται από την Aramco. Αυτό το καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, συνδυάζει «ανανεώσιμο υδρογόνο, με απομονωμένο CO2» και είναι συμβατό με υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Επιπλέον βελτιώσεις

Dacia Sandrider: Πότε έρχεται το «αγωνιστικό» παντός εδάφους

Άλλοι τρόποι για να γίνει πιο βιώσιμο το αγωνιστικό «καμάρι» της Ρουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, περιλαμβάνουν μέτρα εξοικονόμησης βάρους, μαζί με βελτιώσεις στην αεροδυναμική και τη διαχείριση της θερμότητας. Πιο συγκεκριμένα, το Sadrider είναι 15 κιλά ελαφρύτερο από τα συγκρίσιμα πρωτότυπα του ανταγωνισμού, διαθέτει 10% λιγότερη αντίσταση και 40% λιγότερη ανύψωση, λόγω του σχεδιασμού του και της κατανομής βάρους του μπροστά.

Επιπλέον, ενσωματώνει αντι-υπέρυθρες χρωστικές στο αμάξωμά του από ανθρακονήματα, για να διατηρεί χαμηλότερη θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα. Η Dacia ισχυρίζεται ότι το πρωτότυπο Sadrider, είναι «σχεδιασμένο για να κερδίζει», δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες για το μέλλον. Αν και αυτό ακούγεται σαν μια τολμηρή δήλωση για έναν υποψήφιο για πρώτη φορά σε τέτοιου είδους αγώνες, η συμμετοχή της Prodrive και τα ονόματα που περιλαμβάνονται στη σειρά των οδηγών, υποδηλώνουν το αντίθετο. Εκτός από τον εννέα φορές πρωταθλητή του WRC, Sebastien Loeb, ο οποίος αγωνίζεται στο Ντακάρ από το 2016, το Sandrider θα οδηγηθεί από τον νικητή του Ντακάρ, Nasser Al-Attiyah και την οκτώ φορές συμμετέχουσα στο Dakar, Cristina Gutierrez Herrero.

Η επίσημη ομάδα W2RC της Dacia, συνεχίζει την ανάπτυξη του Sadrider. Το ντεμπούτο του έχει προγραμματιστεί για το Rallye du Maroc 2024 αυτόν τον Οκτώβριο, ακολουθούμενο από ένα σημαντικό τεστ στο ράλι Ντακάρ του 2025, καθώς και συμμετοχή σε άλλα στάδια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid.


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης