Συστήματα κίνησης: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κινητήρων HEV και PHEV

Συστήματα κίνησης: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κινητήρων HEV και PHEV

Υπάρχουν περισσότεροι τύποι συστημάτων πρόωσης στα αυτοκίνητα σήμερα από ποτέ άλλοτε, από την τυπική βενζίνη μέχρι την πλήρη ηλεκτρική ισχύ. Ωστόσο, η επιλογή μεταξύ ενός ICE, ενός plug-in υβριδικού, ή ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος, μπορεί να είναι αποθαρρυντική αν δεν ξέρετε τι διαθέτει.

Μια γρήγορη ανάλυση κάθε τύπου συστήματος μετάδοσης κίνησης και μια καταμέτρηση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων του καθενός, είναι σίγουρα ενδεδειγμένη. Εδώ, θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στα δύο αληθινά υβρίδια: υβριδικό έναντι PHEV, και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το Hybrid Powertrain

Ο παλαιότερος από τους δύο τύπους υβριδικών, ο υβριδικός κινητήρας, είναι ελαφρώς διαφορετικός από το τυπικό όχημά σας που κινείται με φυσικό αέριο. Χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με όλα τα συνηθισμένα συστήματα όπως έμβολα και περιστρεφόμενο στροφαλοφόρο άξονα. Ωστόσο, προσθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα και μια μπαταρία στο μείγμα.

Συστήματα κίνησης: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κινητήρων HEV και PHEV

Στην περίπτωση του πλήρους υβριδικού, η μπαταρία είναι συνήθως αρκετά μικρή. Αυτό έχει να κάνει με το πώς λειτουργεί ο υβριδικός κινητήρας. Αντί να προσπαθεί να τροφοδοτήσει τους τροχούς μόνος του, ο κινητήρας χρησιμεύει ως συμπλήρωμα του ICE. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα υβριδικά οχήματα, έχουν μια συνδυασμένη απόδοση ισχύος. Η μπαταρία επαναφορτίζεται μέσω του αναγεννητικού συστήματος πέδησης και εξαντλείται συνεχώς κατά την οδήγηση, επομένως δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλη.

Ενώ υπάρχουν πολλά μοντέλα HEV για να διαλέξετε, μία από τις παλαιότερες και πιο δημοφιλείς εκδόσεις είναι το Toyota Prius. Αυτές τις μέρες ωστόσο, μπορείτε να βρείτε υβριδικά προσανατολισμένα στις επιδόσεις και πολυτελή υβριδικά αυτοκίνητα από κορυφαίες μάρκες όπως η BMW, η Porsche και η Mercedes-Benz.

Το Plug-in Hybrid

Σε σύγκριση με ένα HEV, το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, είναι λίγο πιο περίπλοκο. Αν αναρωτιέστε αν τα plug-in υβρίδια χρησιμοποιούν καύσιμο, τότε η απάντηση είναι ναι. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να το κάνουν εάν τα χρησιμοποιείτε με σύνεση. Ο κινητήρας καυσίμου εδώ είναι ουσιαστικά ο ίδιος, όπως σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο, αλλά ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία, είναι διαφορετικά από αυτά που θα βρείτε σε ένα HEV. Αυτή η μπαταρία πρέπει να φορτίζεται από μια εξωτερική πηγή (κυριολεκτικά, πρέπει να είναι συνδεδεμένη, εξ ου και το όνομα, plug-in υβριδικός κινητήρας), σε αντίθεση με τα υβριδικά, που χρησιμοποιούν αναγεννητικό φρενάρισμα, για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Συστήματα κίνησης: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κινητήρων HEV και PHEV

Ο ηλεκτροκινητήρας ενός PHEV, βοηθά επίσης τον κινητήρα, αλλά η κύρια διαφορά είναι, ότι μπορεί να ταξιδέψει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς να καταφύγει στη χρήση καυσίμου. Η μέση εμβέλεια είναι μεταξύ 32 και 40 χλμ. Δεν ακούγεται πολύ, αλλά είναι πολύ χρήσιμο εάν η καθημερινή σας μετακίνηση εμπίπτει σε αυτά τα όρια. Ωστόσο, αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να χρειαστούν λίγο χρόνο για να φορτιστούν και απαιτούν ειδική ρύθμιση, εάν θέλετε ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης

Ποιο είναι καλύτερο: Υβριδικό έναντι Plug-in Hybrid

Έτσι, προκύπτει το φυσικό ερώτημα, ποια είναι καλύτερα, πλήρως υβριδικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα; Καθώς προχωράμε προς ένα πιο ηλεκτρισμένο μέλλον, η απάντηση θα φαινόταν προφανής, αλλά αυτό μπορεί να μην ισχύει. Αυτό που οδηγεί σε μεγάλο βαθμό στη μάχη των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων έναντι των plug-in υβριδικών, είναι ο προϋπολογισμός σας. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες τεχνολογίες, τα λιγότερο προηγμένα συστήματα, είναι φυσικά λίγο φθηνότερα.

Συστήματα κίνησης: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κινητήρων HEV και PHEV

Ως εκ τούτου, τα HEV θα είναι πιο προσιτά σε περισσότερους ανθρώπους. Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση ενός PHEV δεν μπορεί να αγνοηθεί. Δεδομένου ότι μπορούν να ταξιδεύουν μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά τον λογαριασμό καυσίμου, αρκεί να προγραμματίσετε ανάλογα τα ταξίδια σας και να επαναφορτίζετε ενδιάμεσα. Εάν έχετε την υποδομή για επαναφόρτιση χωρίς ταλαιπωρία, το PHEV είναι το καλύτερο για σας. Φυσικά, όλο αυτό το επιχείρημα, μπορεί να είναι επίμαχο στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, αφοσιώνονται πλήρως στην πλήρως ηλεκτρική πρόωση και εγκαταλείπουν το ICE.


About the author


Δείτε επίσης

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται